• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

rashford skrev 2019-06-23 21:34:05 följande:

Förresten - apropå det där med mensblod. Jag vet att man ordineras antibiotika inför behandlingen om man hittar bakterier, eller hur? Är det möjligen någon som vet vad antibiotikan heter? Jag ordinerades en som heter något på "dix..." (kan omöjligt hitta ordinationen nu), för jag hade infekterat blod och ska ta det innan behandlingen, så tänkte det kanske var samma även om dr D inte gör menstest. 

Man ordineras olika kombinationer av antibiotika beroende på exakt vilka baciller som hittas. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt och lika länge. Inga baciller hittades vid mitt Mensblodorov så jag vet tyvärr ej vilka kombinationer av antibiotika som ges.

Har du gjort Serums Mensblodtest? Isåfall be att de skickar dig och mannen varsitt EU-recept på den medicin de anser ni ska ta. EU-recept jan lösas ut på svenskt Apotek.

Nej, Dr D sysslar varken med Mensblodtest eller antibiotika vad jag vet.
  • UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2019-06-24 07:55:59 följande:

[quote=79702930][quote-nick]Skogskantarellen skrev 2019-06-19 22:13:58 följande:[/quote-nick]Ni som fått Menopur i låg dos för att tjocka på er livmoderslemhinna inför en frysåterföring, vilken dos Menopur fick ni, när i cykeln och i hur många dagar?

Tack.[/

Jag har testat Menopur och andra IVF-mediciner för att försöka få bättre slemhinna och har då fått ta 75IE/dag, så en väldigt låg dos. Hjälpte tyvärr inte mig det heller.

Hej pipperoni, hur går det för dig nu? Vilken månad planerar du nästa försök hos Dr D? Tänker du gå vidare med Olgas klinik i Ryssland sen ? (som redan Peewee44, Mom11 och lill111 gjort?) Peewee har plussat på 3e försöket och Mom11 har plussat på första försöket och lill111 har gjort hysto hos den kliniken.
  • UndrandeSökare
    rashford skrev 2019-06-24 11:13:16 följande:

Exakt - dixoclyne hette den. Jag skulle ta den inför behandlingen för det var något med infekterat blod. vet att min syrra som haft mängder av missfall fick den diagnosen också (av en svensk läkare som inte gjorde något åt det). Fast den kuren varade bara i tio dagar så det serum har är ju något annat. Varför är det just mensblod som ska testas och inte ett vanligt blodprov? Intressant med olika teorier, borde kanske tagit tag i detta redan inför detta försöket. 

Mensblod kommer från livmidern och det är där de dolda bacillerna kan gömma sig.

Det funkar inte med blodprov i armen tyvärr.

Har du gjort Serums Mensblodtest? Om inte så gör det.

Det är många här itråden som lyckats efter först Mensblodtest och antibiotika för både mannen och kvinnan (båda måste ta samtidigt) och sen hysto och Sperm dna fragmentationstest hos Serum och immunutredning hos Dr D.

Har du redan gjort Mensblodtestet och baciller hittades så maila Serum och be att de skickar recept till både dig och mannen.

Det ökar chanserna att lyckas om man får bort bacillerna därinne eftersom de kan försämra implantationen när embryot försöket fästa, och då blir det minus eller missfall.

Vissa av dessa baciller verkae aldrig gå bort helt och hållet, så man kan behöva en antibiotikakur inför varje insättning för att lyckas. Men maila Serum så kommer de hjälpa er !
  • UndrandeSökare

rashford- Om det inte skulle bli plus denna gång, så gör Mensblodtestet och ta antibiotikan både du och mannen inför nästa insättning.

Samt be din klinik om att få sätta in 2 blastos samtidigt nästa gång (det ökar chansen att det blir plus) och fråga också om de använder Embryo glue på din klinik. Isåfall säg till kliniken att du vill använda det. Det är en lösning som de doppar embryona i innan insättning så fäster de bättre.

• UndrandeSökare
    rashford skrev 2019-06-24 18:32:56 följande:

Tack för dina råd Undrande sökare - jag har faktiskt redan mailat Serum och frågat och fick en länk till den här sidan om det är någon annan som vill veta mer www.ivfserum.com/infection-screening/

Det låter hoppingivande att det är andra som plussat efter en sådan behandling. Fast vi har bara de två blastocysterna i frysen och kan av olika anledningar inte göra fler färskförsök tyvärr, så om det beror på Herr Rashford är det nog försent att ändra på det. Tror du man måste göra allt det andra också med hyskon också? Vi hade knappt ens pengar till detta försök så känns hopplöst att få ihop till det också - det kanske räcker med att man får antibiotikan??

Jag ska absolut propsa på att de sätter in båda embryona nästa gång! Hade velat det redan nu egentligen, å andra sidan om jag nu skulle behöva antibiotikan så är det ju bra att bara ett embryo gått till spillo. 

Ja jag känner till embryo glue - men utgick i min enfald från att alla kliniker använder den, men så enkelt är det förstås inte. Ska kolla till nästa gång! 

Kommer kanske inte skriva här på ett tag, för imorgon kommer även det sista lilla hoppet att vara ute och då blir allt så himla jobbigt, men jag fortsätter följa er på avstånd och önskar alla lycka till!

Du kan testa med endast Mensblodtest, antibiotikabehandling och Dr Ds behandling.

Men om ni har råd skulle jag absolut rekommendera hysto hos Serum, de är väldigt duktiga på hysto och gör också implantationssnitt så att nästa embryo dår lättare att fästa. Det kostar 1650 euro. Googla på ivfSerum hysto för att läsa mer om det.
  • UndrandeSökare
    rashford skrev 2019-06-24 19:24:12 följande:

skickar några fler länkar som jag hittade om HHV6 - virus (som är en av de sakerna det här menstestet kan upptäcka) om någon vill veta mer

www.nhs.uk/news/pregnancy-and-child/could-an-obscure-type-of-herpes-virus-trigger-female-infertility/

hhv-6foundation.org/category/miscarriage-infertility

Tack för länkar.

Om du vill göra ivfSerums Mensblodtest så.börja redan nu att införskaffa de 5 sakerna som behövs.

Detta behöver man:

1.En vadderad påse av minsta storlek ( Clas Ohlson)

2. Några frimärken (Pressbyrån)

3. Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret så det inte torkar in under frakten till labbet.

4. Urinprovrör med Skruvkork (måste vara Skruvkork)

(Nr 3 och 4 kan du köpa på Apotea.se eller Apoteket).

5. Bruksanvisningen inkl adress att posta till som du hittar om du googlar på ivfSerum infection screening.

Man kan göra Mensblodtestet med blodet som kommer vid minus eller missfall, men måste vara blod från livmodern, alltså inte från armen eller fingret eller annanstans på kroppen ! ).
  • UndrandeSökare
    cooco skrev 2019-06-24 20:40:36 följande:

Ni som har gjort hysteroskopi, hur upplevde ni narkosen? Jag känner mig väldigt orolig för om jag ska våga sövas. Det känns obehagligt. Hur är kontrollen innan, hos Dr d och Serum? Är det någon skillnad i ?noggrannhet?? Jag har förstått att de flesta gör hos serum och att man då gör hyston på ett sjukhus som dom samarbetar med. Hur gör dr D, är det också på ett sjukhus?

Han verkade rekommendera hyston för att reta immunsystemet. Jag har tidigare gjort en rispning och då reagerade min kropp väldigt mycket. På mensen direkt efter började jag med menopur (jag brukar annars ha gonalf), det resulterade i 8 blåsor 2 ägg och ingen återföring. DrD verkade säker på att det inte var medicineringen som orsakade det dåliga resultatet utan att jag bara hade en dålig omgång. Jag åt även prasteron innan. Jag har gjort sju stimuleringar med gonalf och en med menopur. Alla andra gånger har jag fått 6-4 ägg och alla befruktade. Min gissning var därför att det berodde på menopuren. Hur skulle ni tänka, kan kroppen reagera så kraftigt av rispningen att stimuleringen påverkas? Dhean eller bara otur?

Många tankar, tacksam om någon vill bolla lite med mig :)

Jag gjorde hysto via Serum i nov 2018 på ett stort sjukhus i Aten som heter Mitera (det är ett mödravårdssjukhus). Jag var mycket orolig för att jag skulle få ont efteråt. Men det fick jag inte alls. (Fick bra smärtlindring och antibiotika efteråt) Sövningen var jag inte alls orolig för (jag hade blivit sövd under en skrapning året innan i Sverige, så jag visste att jag tålde narkos utan problem).Men om man tex inte tål narkos kan det bli komplikationer.

Men för de allra flesta jag läst om här har det gått jättebra med hysto i Aten.

Jag har läst att Prasteron (Dhea) ger bättre resultat för 50% av kvinnorna som testar det, men för resten ger det sämre resultat ! Så dhea kan vara nåt man ska passa sig för! För har man otur så sabbar det äggen !
  • UndrandeSökare
    rashford skrev 2019-06-24 18:32:56 följande:

Tack för dina råd Undrande sökare - jag har faktiskt redan mailat Serum och frågat och fick en länk till den här sidan om det är någon annan som vill veta mer www.ivfserum.com/infection-screening/

Det låter hoppingivande att det är andra som plussat efter en sådan behandling. Fast vi har bara de två blastocysterna i frysen och kan av olika anledningar inte göra fler färskförsök tyvärr, så om det beror på Herr Rashford är det nog försent att ändra på det. Tror du man måste göra allt det andra också med hyskon också? Vi hade knappt ens pengar till detta försök så känns hopplöst att få ihop till det också - det kanske räcker med att man får antibiotikan??

Jag ska absolut propsa på att de sätter in båda embryona nästa gång! Hade velat det redan nu egentligen, å andra sidan om jag nu skulle behöva antibiotikan så är det ju bra att bara ett embryo gått till spillo. 

Ja jag känner till embryo glue - men utgick i min enfald från att alla kliniker använder den, men så enkelt är det förstås inte. Ska kolla till nästa gång! 

Kommer kanske inte skriva här på ett tag, för imorgon kommer även det sista lilla hoppet att vara ute och då blir allt så himla jobbigt, men jag fortsätter följa er på avstånd och önskar alla lycka till!

Nu förstår jag att ekonomin är en viktig del, men tänkte bara tipsa om att det finns möjlighet att gå vidare med äghdonation och/eller spermiedonation utomlands om ni inte kan fortsätta med egna ägg eller om ni misstänker att ålder på ägg eller spermier eller något annat är en del av problematiken.

Vi testade naturligt med Dr Ds behandling i ett halvår men fick missfall ändå, så då gick vi vidare med Sperm dna fragmentationstest i Riga som visade att spermierna var en del av problemet. Så vi gick vidare med dubbeldonation och samtidig immunbehandling.

Jag har också gjort Mensblodtest och hysto hos Serum och en immunutredning hos Dr Gorgy i London. Så ibland behöver man söka hjälp hos mer än en klinik, eftersom olika kliniker är bra på olika saker.
  • UndrandeSökare
    cooco skrev 2019-06-24 21:02:05 följande:

Tack:) du har verkligen svar på det mesta och snabb! Jag har blivit sövd i Sverige två gånger tidigare men reagerat rätt olika efteråt. Det var när jag var i 20-års åldern och helt orädd för allt. Haha nu 20 år senare är jag rädd för det mesta. Men det låter ju bra att det är på sjukhus med kontroll. Sen tror jag du tidigare skrev att man gör EKG innan.

Ja jag läste om att dhea kan sabba till det. Nu har kliniken ordinerat det igen inför nästa omgång... jag frågade om dom kanske skulle kontrollera värden innan eller under tiden men fick till svar att det var så låg dos att det inte borde påverka något, jag antar att han (Staffan i Falun) menade testosteronet.

Jo, jag har ju hållit på med detta i 6 års tid nu, så har hunnit blivit rätt påläst under den tiden. Jag brukar försöka hjälpa till här i Atentråden om jag kan och har möjlighet. Jag kan naturligvis inte allt, men försöker svara på det jag kan iallafall

Jo, rädsla kan öka med åldern, det är nog vanligt. Ungdomar tror att de är odödliga, sen när de blir äldre kommer visheten....

Men jag tyckte de hade mycket bra koll på Mitera. Ja det stämmer. När du ska göra hysto så ska du komma till sjukhuset dagen innan för Pre-op undersökning. Då tar de blodprover, urinprov, EKG etc etc så de har bra koll på dig innan. Du får komma in på ett eget undersökningsrum med eget badrum och all personal var mycket duktiga tyckte jag.

Om du trycker Visa Endast under mitt namn här i Atentråden så kan du i november 2018 hitta mitt inlägg efter att jag hade gjort hysto. Där berättar jag allt. Det kan vara bra att läsa igenom, innehåller många rips inför hysto genom Serum. Om du endast reser ner till Aten för hysto så kan det vara bra att välja boende nära sjukhuset. Serum har 3 olika sjukhus som de samarbetar med så du får veta vilket just du ska till när du bokar.

En skillnad mellan Dr Ds hysto och Serums är att Serum gör implantationssnitt så att nästa embryo ska fästa lättare. Dr D gör inte implantationssnitt vid hysto.
  • UndrandeSökare
    cooco skrev 2019-06-24 21:27:14 följande:

jag är mycket tacksam för att du delar med dig av din erfarenhet och kunskap.

Dr d sa att han gjorde implantationssnitt också, och att han genomförde ingreppet själv. Men först måste jag ta mig förbi min ångest och sen välja var. Jag tänkte att om det bara var för att reta immunförsvaret så går det lika bra med en rispa, men efter att ha gjort misstaget att titta på en video över hysto med snitt så inser man ganska snabbt att det är betydligt mer omfattande. Jisses! Det dämpade inte oron direkt. Bannade mig lite som inte kunde låta bli att titta.

Nej, att enbart rispa (det brukar kallas LEI ) är inte samma sak som hysto.

Hos vissa kvinnor kan det finnas död vävnad, polyper eller annat som stör implantationen och sådant ska de ta bort vid hysto, men vid LEI tror jag inte man tar bort sådant utan endast rispar.

Jo, operationsfilmer kan nog verka läskiga.

Om du tycker att det är jobbigt att resa till Aten ensam.för hysto, så ta med din sambo eller en vän, eller fråga här itråden om det är någon som ska till Aten snart och om ni kan göra sällskap? Några kvinnor här itråden har gjort sällskap ner till Aten. Någon har också rest med sin mamma. Så det finns många olika varianter.

Jag tror att AnnaNatalia (kolla några sidor bakåt i tråden)ska snart resa ner till Aten för hysto och lapro. Ett tips kan vara att prata med henne.

Tänk på att både Serum och Life clinic (Dr D) har stängt under hela Augusti varje år för semester.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!