cooco skrev 2019-06-11 21:06:59 följande:
Åh kanske är klokt att vänta till efter högsäsongen. Jag är över 41 så jag känner mig stressad men jag får nog hejda mig till efter sommaren. Det är bättre att planera och kolla upp allt jag behöver innan.
Hur är det med hyston och snitten. Behöver man göra den någon specifik tid innan påbörjad ivf? Jag skulle göra lei och då var det på cd21 helst. Tyvärr har det hänt något i kanalen till livmodern, någon nervskada som gör att jag inte längre fixar införsel av kateter utan morfin och bedövning. Och inte heller bedövningen tar helt. Därför klarade jag inte av att genomföra lei. Jag förstod det som att snitten skulle sitta i längre och vara bättre?
Apoteksshopping låter kul :)
Man måste komma till sjukhuset dagen innan hyston för Pre-op, då tas en massa prover (blod, urin, EKG etc). Serum kommer skicka dig info.
Man blir sövd inför hyston, så jag kände då inget.
Men köp gärna och ta med dig Alvedon från Sverige att ta när du vaknar. Jag tål inte att svälja tabletter om jag får ont så jag köpte Depon 600mg på Apotek i Aten (Paracetamol för analt bruk).
Inplantationssnittens effekt varar max 6 månader men bäst är att du gör insättning månaden efter hyston, eller max 2-3 månader efteråt.
Man måste vara helt fastande från kl 22.00 kvällen innan, så har du mannen med dig, beställ då en "Breakfastbox" på ert hotell (om ni bokar ett där frukost ingår). Denna tar mannen med sig till sjukhuset och du kan äta den efter att du kommit upp på rummet efter du vaknat upp på uppvaket och rullats upp på en sal.
Efter hyston tar du/ni buss 550 eller Taxi till Serums huvudkontor inne i stan för att traffa Penny och kirurgen och gå igenom dina resultat.
Efteråt kommer du bli tillsagt vilken antibiotika och annat du ska köpa på Apotek i Aten eller på Serums kontor (samma pris).
Efteråt åt vi lunch och tog sen flygbussen till flygplatsen och åkte hem. Jag blev hemskt trött av sövningen så jag sovunder nästan hela flygresan till Sverige.
Ja, Apoteksshopping är mycket kul i Aten. Det finns i stort sett ett Apotek i varje gatuhörn där. Speciellt runt Syntagma. Varje Apotek har små lager med medicin hemma, så endera får man springa runt på många Apotek eller försöka hitta något som kan och vill beställa hem till dagen efter. Vi sprang runt tills jag fick skavsår av skorna, så ta med bra skor !
ALLA mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken i Aten inklusive intralipid, östrogen, progesteron,blodförtunnande, Antibiotika,kortison etc etc dvs alla mediciner du kommer behöva och det är smidigt eftersom inga recept behövs.
Vi fyllde varsinn stor resväska med mediciner som vi checkade in på flygplatsen. Ta med Bagagevåg, så det inte blir övervikt på väskan för då blir det dyrt ! En låda med 10 intralipidpåsar 250ml väger 3kilo.