cooco skrev 2019-06-13 06:26:29 följande:
Tänk om det skulle räcka även för mig. Det vore väldigt skönt. Man får prova sig fram :) jag är lite trött på det. Denna strävan efter barn är så utmattande. Jag är lyckligt lottad som har ett barn, det gör att jag inte är lika stressad och ledsen som innan. Tack för råden <3
Ja, man måste absolut pröva sig fram !!
Den svenska missfallsutredningen visade inget på oss, men de tog inte ens ett spermaprov
Men Dr Ds utredning visade att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Men Dr D utreder endast kvinnan, inte mannen, så inget spermatest där heller. Jag testade hans behandling i naturlig cykel (ej ivf) i ett halvår men missfall ändå.
Vi åkte då till Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest där, och dnafel och fragmentationsfel hittades.
Jag har också gjort Serums Mensblodtest, inga baciller hittade. Serums Hysto visade förtjockad slemhinna som togs bort.
Sen har vi också gjort immunutredning i London hos Dr Gorgy. Så vi har verkligen fått pröva oss fram.
Vi har haft 6 missfall men inga barn ännu.
Så vägen kan vara lång, men det gäller att aldrig ge upp utan fortsätta kämpa !
Förutom
www.fertilitetsguiden.com (där kan du bland annat hitta ett 10-tal Solskenshistorier från.kvinnor här i Atentråden som fått barn, om du vill läsa såna historier).
Is your body babyfriendly boken är jättebra och där hittar man mycket info.
Sen är det också en kvinna här itråden som kallar sig pipperoni, som skrivit en bok som sin kamp att få barn. Boken heter Längtansresan och kommer ut hösten 2019. Den kostar 250kr och man kan förbeställa den redan nu på hennes hemsida. Jag la ut all info om hur man beställer här itråden för en månad sen. Gå bakåt itråden så hittar du infon !