cooco skrev 2019-06-21 20:24:59 följande:
Jag hade telefonkonsultation med DrD idag och han rekommenderade hysteroskopi och antagligen immun support, han ville att jag skulle ta en mängd blodprov först. Jag undrar om någon gjort hysto hos honom eller kör alla via serum? Jag har försökt leta i tråden men den är ju så lång :) Finns det någon Sökfunktion som jag missat?
Jo, det finns en sökfunktion på Familjeliv, men den funkar inte så bra. Det bästa är att klicka på Visa endast under någon persons namn, så kan du läsa ALLA den personens inlägg i denna tråd.
Det finns några här som gjort hysto hos Dr D. Men Serums hysto är bättre och mer omfattande, så jag skulle rekommendera Serums hysto.
Börja med att göra ivfSerums Mensblodprov och ät ev antibiotikakur (om baciller hittas).
Boka sen in besök hos Dr D för immunutredning och Hysto med implantationssnitt hos Serum under samma resa. Om din man följer med dig till Aten så boka in så han får göra Sperm dna fragmentationstest hos Serum.
När man gör hysto hos Serum så behöver man komma till sjukhuset dagen innan i några timmar för Pre-op undersökning (de tar blodprov, EKG, urinprov, etc ), men ajukhuset har öppet dygnet runt så man kan komma dit på kvällen också för Pre-op.
Sen dagen för hysto behöver du vara där tidigt på morgonen. Serum kommer maila dig all info inklusive ett papper du måste skriva ut och visa fram när du kommer till sjukhuset för Pre-op.
Gör besöket hos Dr D först och hysto hos Serum dagen efter, eftersom Dr D vill göra vul och då ska man inte blöda. Man blöder efter hysto.
Du kan göra hysto när som helst under månaden, men EJ då du har mens. Bästa tiden är när mensen nyligen är slut för då är slemhinnan tunn och det blir lättast för kirurgen att se. Du blir sövd inför hyston så du känner inget.
Du måste vara helt fastande från kl 22.00 kvällen innan hyston. Men om du reser tillsammans med någon och frukost ingår på ert hotell så be om en Breakfast Box som ditt sällskap tar med sig till dig på sjukhuset som du kan äta efter uppvaknandet uppe på rummet på sjukhuset.
Om du klickar på Visa Endast under mitt namn så hittar du fler tips inför resan tex vilka mediciner man ska köpa etc.
De flesta har bokat hotellrum runt Syntagmatorget, det är centralt mitt i stan och där finns både busshållplats och tunnelbana som går till flygplatsen.
Alla mediciner säljs receptfritt på Apoteken i Aten så du behöver inga recept.
Ta med dig sköna skor, en bagagevåg, värdebälte att bära under kläderna (det finns gott om ficktjuvar på tex tunnelbanan i Aten. Alla sprutor, vätskor, nålar etc måste du lägga i den stora väskan som du checkar in på flygplatsen.
Hör av dig om du har fler frågor.