Anonymochorolig18 skrev 2019-07-31 19:10:18 följande:
Oj spännande!
vad man önskar att SWE kunde erbjuda allt detta.
Blir det missfall denna gången också ska jag boka in allt. Ska jag då lägga upp det såhär tycker du?
första dagen Dr D o den utredningen o andra dagen hysto o sambon får lämna sperma prov?
ngt annat jag glömt som du ser det som testat flertalet kliniker utomlands som jag förstått det
=)
det där andra tester du skrev om "mensblodtestet" är det ngt ytterligare eller utreds det i denna fertilitets/missfalls " utredning?
Gör allt i denna ordning.
1. IvfSerums Mensblodtest
Om baciller hittas får både du och mannen varsitt antibiotikarecept som kan lösas ut på svenskt apotek.
Ät färdigt kuren. Det kan handla om upp till 25dagars kur.
2. Boka in besök hos Dr D på Life clinic i Aten för immunutredning, och dagen efter hysto och sperm dna fragmentationstest hos ivfSerum i Aten.
3. Åk hem och påbörja försök med Dr Ds behandling.
Jag brukar rekommendera att alla med fertilitetsproblem börjar med att göra ivfSerums Mensblodtest först. Det gör man hemifrån och skickar med post till labbet i Aten.
Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller så kan de försämra implantationen när embryot ska fästa och då kan det orsaka minus eller missfall.
Googla på ivfSerum Aten infection screening för mer info. Man gör BÅDE Locus Medicustestet och 11 in one testet och totalt kostar det 300euro.
Du behöver bara 5 saker för att göra testet. Dessa kan du skaffa redan nu.
1. En vadderad påse av minsta storlek
2. Några frimärken
3. Urinprovrör med Skruvkork
4. Koksaltlösning att späda blodet med lite
5. Instruktionmaterial inkl adress att skicka till som man hittar om man googlar på ivfSerum Aten infection screening.
Lycka till !