• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Anonymochorolig18 skrev 2019-08-01 13:18:41 följande:

Jag gör samma. Har aldrig sett ett tickande hjärta så hoppas såklart göra det för första gången om några veckor.

ÄR V8 lagom att göra tidigt ultraljud? Hur gick det för dig ?

Ja, i v.8+0 är det bra tid att göra tidigt ultraljud. Då ska man se hjärtslag på embryot om allt är normalt.

Ses inga hjärtslag då, så är det troligtvis MA (missed abortion).

Hoppas det går bra vid ditt vul !
  • UndrandeSökare
    Akvamarinell skrev 2019-08-01 17:30:48 följande:

Vill bara tacka denna tråden för mycket bra info och ett speciellt tack till ?UndrandeSökare?. Jag fick (i en annan tråd) råd om att göra mensblodstestet pga svårigheter att bli gravid naturligt och upprepade missfall efter fertilitetsbehandlingar. Mensblodstestet visade på infektioner som kan orsaka just dessa problem och jag fick den långa antibiotikakuren. Direkt i samband med slutet av medicineringen gjorde vi ännu ett embryoåterförande. Det gick då plötsligt hela vägen och jag har en nyfödd liten pojke här i knät nu. Vet såklart inte om det var en slump att det funkade just då, något annat eller om det faktiskt var tack vare antibiotikan men det känns ju i alla fall som att det var det som hjälpte, så tack. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för alla er så snart som möjligt också.

Grattis till sonen !

Roligt att höra att det gick vägen tack vare Mensblodtestet och antibiotikakuren. Jag har läst om många fler tidigare som också lyckats tack vare Serums Mensblodtest, så jag tror stenhårt på att det är viktigt att få bort alla baciller som stör implantationen !
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-01 22:40:05 följande:

Jag fortsätter fundera på det här med intralipiddropp. Vill ha en lösning på det innan jag bestämmer mig för att göra behandlingen.

Hur ofta ska man ta det, om man får det ordinerat? Någon som bor i Umeå Eller Västerbotten som har tips på vart man kan vända sig här?

Det är bra att du försöker lösa de praktiska delarna först. Det är främst 3 saker som behövs fixas i Sverige.

1. Mediciner (köpa på plats i Aten, eller genom Dr Ds EU-recept i Sverige (utanför högkostnadsskyddet), eller om du har nån hjälpsam gyn/läkare som översätter Dr Ds recept (så du får dem på svenskt recept inom högkostnadsskyddet)

2. Blodprover som tas regelbundet i Sverige. Kolla om Werlabs.se eller Blodkollen.se har något Provtagningsställe i din närhet. Dr D talar om för dig vilka prover du ska ta och när. Du mailar sen siffrorna till honom så tolkar han och styr hela behandlingen genom det.

3.Intralipiddropp. Vissa här har löst droppfrågan genom att de har en vän, släkting eller granne som är sjuksköterska och van att sätta dropp som hjälper dem i hemmet. Nålar och droppset kan köpas på utländska webbshoppar i Danmark och England tex Medisave.

För mer info se www.Fertilitetsguiden.com

Hur ofta man ska ta intralipiddroppet beror på hur aggressivt just den personens immunförsvar reagerar både innan och under graviditet, så det går inte att säga i förväg hur många dropp en person kommer behöva ta.

Det beror också på om man försöker naturligt eller gör ivf. Jag har bara försökt naturligt med Dr Ds behandling och då tog jag ett dropp i månaden innan jag blev gravid.

Efter att man gjort Dr Ds utredning så får man sina resultat från både de grekiska och de amerikanska och sin behandlingsplan. Alla här har olika behandlingsplaner just utifrån vad testirna visat.

Sen styr Dr D hela behandlingen utifrån blodprovsresultaten vi skickar till honom. Både när och hur mycket intralipid vi ska ta, ökningar och minskningar av övriga mediciner.

De vanligaste medicinerna han använder är Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipid, men vissa av oss använder även Humira, Neupogen och annat.

Jag känner tyvärr inte till nån som hjälper till med droppsättning i Umeå/Västerbotten, men om du har en vän som är sjuksköterska och villig att hjälpa dig hemma så kan det vara en lösning.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-02 15:51:15 följande:

Kan man ta vilken "blödning" som helst till detta test? dvs kan jag ta den blödning jag har nu vid graviditet/ev missfall eller bättre att vänta till mens?

Beklagar att du blöder.

Ja, du kan använda blod från mens eller missfallsblödning. Huvudsaken är att det är blod från livmodern. Man kan inte ta blod från armen eller fingret tex.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-04 08:57:09 följande:

Hej igen.

Jag kan visst inte släppa detta med Athen och immunbehandling. Tänk om det är DET som ställer till det. Då måste jag våga testa. Har dock kvar min osäkerhet kring att enbart behandlas på distans. Vill så gärna ha en läkare i Sverige att bolla med. Jag vet att vården i Sv generellt är skeptisk till kopplingen mellan immunproblematik och fertilitet, men jag undrar om det finns någon här som vet NÅN läkare eller mottagning i Sverige som är öppna för att sätta dropp och över iaf intressera sig för behandlingen Dr D ger? Jag är beredd att resa inom landet. Om ni vet ngn, INBOXA gärna.

Jag vet inte om något ställe norr om Stockholm, och det blir kanske för långt för dig att åka om du bor i Umeå. Hoppas nån annan har nåt tips att ge dig.

Jag vet att det för många år sen fanns kvinnor här itråden som gjorde Dr Ds behandling och som bodde norrut, men vet inte om de alla hade kompisar som var sjuksköterskor som satte droppet hemma hos dem eller hur de löste det.

Tyvärr har alla gamla medlemmar som redan fått alla barn de ville ha lämnat denna tråden för gott, så det går inte att fråga dem längre. Men det du kan göra är att läsa tråden från första sidan och framåt, det gjorde jag som ny medlem här, och det lär man sig massor på.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-04 11:33:58 följande:

Tack för ditt svar. Har du fått immunbehandling via serum?

Serum ger endast immunsupport om man gör ivf eller ÄD på deras klinik i Aten, ej om man gör ivf/ÄD på någon annan klinik.

Samma sak med Olgas klinik i Ryssland, de hjälper dig endast om du gör ivf/ÄD där.

De enda 2 kliniker utomlands jag känner till som hjälper med immunsupport om man gör själva ivf/ÄD på annan ort är Dr D på Life clinic och Dr Gorgy som jobbar på en klinic i London. Jag har varit hos båda, men Dr D är mycket billigare, Dr Gorgy är mycket dyrare och använder mycket dyrare mediciner.

Det finns en enda klinik i Sverige norr om Stockholm som håller på med intralipid i liten skala, men 3ndast om du kan tänka dig att göra ivf eller ÄD på den kliniken.

Den enda ivfklinik i Sverige som "intresserar sig för" immunbehandling är ivfFalun. Men de hjälper endast om man gör ivf eller ÄD där. Vissa av kvinnorna här itråden har kombinerat Dr Ds behandling med ivf/ÄD där. Men man nämner UNTE för dem att man samtidigt håller på med Dr Ds behandling. Du kan prata med finee här itråden.

Jag träffade på henne i en annan tråd (ej Atentråden), hon hade då redan gjort många misslyckade ivf-insättningar hos ivfFalun. Jag gav henne rådet att göra Serums Mensblodtest, äta antibiotikakuren och sen åka till Dr D för immunutredning och Serum för hysto under samma resa. Hongjorde precis som jag rekommendetat henne. Sen månaden efter hyston satte hon in sina 2 sista frysta embryon i Falun, blev gravid med tvillingar, ena dog i v.10 men hon fick sitt första barn, en dotter 9 månader efteråt. Hon gjorde Dr Ds behandli g hela tiden. Nu är hon gravid med barn nr 2 och har immunsupport även denna graviditet av Dr D.
  • UndrandeSökare

Marta87- Vänd dig till IvfFalun om du vill göra ivf/ÄD med immunsupport "i liten skala" Men Falun är inte alls lika duktiga som Dr D. Falun ger "standardbehandling till alla som gör ivf/ÄD hos dem". De tar inga USA-prover heller. Medan Dr D gör en mycket större utredning och skickar prover till speciallabb i USA för analys samt ger helt indivudualuserad behandling. Vissa kvinnor här har kombinerat ivf i Falun och Dr D. Men du ska aldrig nämna för Falun att du gör behandling hos Dr D samridigt !

Om du bara vill testa att få intralipiddropp slumpmässigt, men INTE har gjirt nån immunutredning eller harnån intralipidläkarordination, så vänd dig till barnmorskan Marie på Fertilitetpkus. Bara hon som hjälper då. Det kostar 1800kr/droppsättning plus resan. Men lägg INTE ner några pengar på att göra hennes" immuntester", det har visat sig att hon kan inte ryda resultaten själv ens !

Alla andra ställen jag känner till hjälper dig INTE om du inte först har gjort en utredning och har en läkarordination från tex Dr D eller Dr Gorgy. Det är entrebiljetten in för att få intralipuddropp satt hos dem..

Det finns tyvärr INGEN läkare i Sverige som Dr D eftersom immunbehandling är inte allmänt accepterat i Sverige.

Så börja med att göra den svenska missfallsutredningen och ivfSerums Mensblodtest.

Om baciller hittas så ska både du och mannen äta antibiotika samtidigt.

Gör sen Dr Ds utredning och hysto hos Serum.

Det finns inga genvägar tyvärr när det gäller immunbehandling. Det är därför vi alla vänt oss utomlands för vi får inte hjälp i Sverige.

En utredning hos Dr D i Aten kostar 20.000kr och en utredning hos Dr Gorgy i London kostar det dubbla.

• UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-04 13:07:51 följande:

Tack för svar. Du kan då mycket om detta. Hur fungerar det med försäkring när man gör Dr Ds behandling? Är allt på egen risk?

Har tittat på ivf Falun och även kontaktat dem men ej fått svar än. Går det att göra ÄG eller spermiedonation hos dem även om man inte har remiss för det hos Landstinget?

Ja, hållit på med detta i 6 års tid. Då samlar man på sig mycket info.

Allt är på egen risk om du gör Dr Ds utredning/ behandling. Försäkringskassan ersätter EJ för immunutredningar gjorda utomlands, för det är ej erkänd utredning/behandling i Sverige.

Allt annat får du ta med ditt personliga försäkringabolag

Du får fråga Falun om de tar emot privatbetalande ? (du får betala allt själv om du inte har remiss). Falun har ej börjat med ÄD för privatbetalande än vet jag, kanske sommaren 2020. Tidigare var det förbjudet för dem, men lagen har ändrats nu i år 2019.

Vill du göra ÄD som privatbetalande just nu så kontakta Umeå. De har 2 års kö om du inte har med dig någon kvinna som donerar ägg till dig eller till annat par i kön så du kan komma snabbare fram.
  • UndrandeSökare

Marta87-Vill du göra ÄD eller dubbeldonation (både ägg och spermiedonation), snabbt ich utan remisskrav, och utan köer, så är det utomkands du måste vända dig. Jag och min man går hos Avaclinic i Riga(Lettland), där gar de inga köer och man kan börja direkt.

Men de gör inga immunutredningar och ger inte immunsupport efter insättning. Så behövwr du sådant måste du vända dig till Dr D och använda hans immunsupport samtidigt.

• UndrandeSökare

Marta87-Hade ni haft 3 missfall i rad utan levande födda barn emellan?

Har du kontaktat Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och ställt er i kö för en Missfallsutredning?Om inte, börja där isåfall !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!