• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Redan47 skrev 2014-03-14 18:59:29 följande:
    Solkatt ; jag funderar oxå ... Men det behövs väl oxå "pumpen" med rätt hastighets flöde.

Droppaggregat borde väl räcka, är väl en liten mojäng därpå som man kan styra hastigheten med!? Aggregat går att köpa billigt i Aten eller på nätet. Har tyvärr inget svar vad gäller hemvärnet dock.
  • Zwillinge86

En fråga, jag blödde när jag gick på toaletten imorse. Inte mycket, men det var färskt blod. Är på cd 26 och väntar mens i dagarna. Har dock inte blött något mer på hela dagen och undrar om ni skulle räkna detta som första dagen på en ny cykel? D vill ju att jag ska börja med AC på cd1 samt ta hormonprover på cd2, men jag vet ju inte om detta är min mens.

Hade ju en konstig blödning på några dagar ett par veckor efter missfallet som antagligen inte var mens då den kom ca en vecka senare och var ganska långvarig. Det var då D blev förbryllad över att jag inte stött ut slemhinnan på cd8. Har inte haft någon ÄL sedan dess, men tiden för mens stämmer som sagt..

Svårt att tolka vad som är vad då hela systemet varit knasigt sedan missfallet:(

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-03-16 17:46:38 följande:
    Jag ger även frågat detta förut, men ingen som svarade då, så jag försöker igen. Om man har bruna spottings i flera dgr EFTER mens, vad beror det på? Visserligen har jag en känsla att det inte blir så mkt spottings efter denna mens som precis slutat. Kan det vara så att Pravidel även hjälper mot spottings efter och inte bara innan? Ngn som vet?

Jag har till och från både spottings innan och efter, men detta har minskat sen jag började med pravidel. Har dock aldrig fått någon förklaring mer än att mensen kan avslutas så...

Ang min egen fråga så mailade jag D redan i torsdags då jag hade lite spottings då. Har inte fått svar på det mailet eller det jag skickade imorse...
  • Zwillinge86

Jag har idag pratat med en jättetrevlig sköterska på stället som mot betalning hjälper till med remisser på FBC. Eller rättare sagt min sambo ringde och pratade med henne efter tips från er här i tråden. Sköterskan uppgav att de gärna hjälper oss som har Dimitri som läkare, men att hon var tvungen att kolla upp om de kunde skicka remisser så att jag slipper ta proverna hos dem. Hon ringde upp mig några timmar senare och förklarade att hennes chef sagt nej, att de inte kunde hjälpa till med blodprovsremisser. Förstod inte riktigt varför mer än att jag inte var patient hos dem. Hon beklagade och menade att det måste finnas någon i min hemkommun som kan hjälpa mig, men det vet jag ju att det inte finns eftersom jag redan sökt med ljus och lyckta. Hon erbjöd sig att kolla med "gamla" patienter om de hade några tips. Jag frågade om de kunde bistå med remisser om jag kom upp och tog proverna hos dem, vilket hon trodde men ville inte lova något.

Jag är helt förbryllad över hur situationen utvecklat sig. Har fått bilden av att det är flera i tråden som får remisser hemskickade utan problem. Och sambon upplevde samtalet imorse som enbart positivt. Jag förstår ingenting, vad är problemet!? Hur fan ska jag lösa det här nu?

Hon uppmuntrade mig att be om tips här i tråden, men det känns ju meningslöst när det är dom som är tipset !

• Zwillinge86

Solkattan: jo werlabs skulle gå, de erbjuder 2 av 3 hormonprover. Men då får jag åka till Nyköping 2gr/månad vilket skulle innebära ca 3 timmar per provtagningstillfälle. Och proverna skulle kosta över 1000kr varje månad. Plus att jag skulle behöva låna en bil och ta ledigt från jobbet. Det är ju hur krångligt som helst, och ändå framstår det som det minst jobbiga alternativet. Eller alternativ och alternativ, nu när jag fick nej av privatkliniken imorse så har jag ju inga alternativ. Fattar bara inte varför det plötsligt blev nej för oss :/

• Zwillinge86
    Lavinen skrev 2014-03-17 19:13:38 följande:
    Glömde skriva att det ska sända programmet nästa vecka och önskade att man skrev nu Hoppas någon mer än jag nappar på den här chansen!!

Länk till detta? Hittar programmet men inte att de vill ha tips på frågeställningar.
  • Zwillinge86
    leah2012 skrev 2014-03-17 20:59:38 följande:
    Suck hur svårt ska det va! :(

Ska du bara ta prover 2 ggr/månad?

Japp 2 FBC per månad varav ett ska innefatta 3 hormonprover. Kvinnan jag prata med idag lovade att återkomma och D lät mig skriva en form av remiss ifall det skulle hjälpa. Men hela situationen känns absurd. Om det slutar med att jag inte har något annat alternativ än Werlab (som ska ha en eloge för att de gör provtagningen möjlig) så skulle provtagningsdelen av behandlingen på ett år kosta nästan lika mycket som hela utredningen, vilket är galet!
  • Zwillinge86
    Fidelia skrev 2014-03-18 19:09:13 följande:
    Jag har fått autosvaret först, sen fick jag ett personligt mejl där de vill ringa upp mig.

Spännande!
  • Zwillinge86
    Missne skrev 2014-03-18 19:14:59 följande:
    Hej!

Jag har följt denna tråd till och från under några år, men nu tänkte jag ge mig till känna då jag äntligen tagit steget och kontaktat Dr D på lifeclinic för immunologisk utredning. Ska ha min första telefonkonsultation på torsdag. Är lite nervös för det. Vad exakt är det som man kommer att prata om då? Hur ska man förbereda sig? Som jag har förstått det här i tråden har konsultationen tagit nån timme för de flesta va? Tror ni att man själv kan föreslå datum (vet att det är måndag eller tisdag) att komma dit för provtagning? Det verkar ju inte vara någon väntetid. Jag har nämligen tänkt att ta alla prover som behövs där i Aten för jag orkar inte stångas med sjukvården i Sverige. Tar gärna emot alla tips ni har.

Lite om mig själv är att jag har försökt bli gravid i 9,5 år och har gjort massor av IVFer utan resultat. Har tänkt länge på att det kan vara immunologiska problem som ligger bakom då jag har läst Alan E. Beer-boken och känner att jag passar in. Har dock ändå hoppats på underverk i Sverige och slippa resa utomlands. Synd bara att man nu har blivit så mycket äldre (snart 43) och att det också är en faktor nu, så det känns som att man kämpar mot tiden.

Har inboxat dig :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!