• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig skrev 2014-04-10 17:11:42 följande:
    Jag har känt av lite molvärk i äggstockarna, men kanske lite mera i lilla magen under naveln, ganska mkt igår kväll, vilket jag är heeelt säker på att det är progesteronet som spökar. Inte ngt alls idag.... Jag har lite ömma bröstvårtor, men det är ju helt klart Ovitrellen som jag tog i torsdags fm. Ovitrellen har dock gått ur, för jag testade imorse och det var helt blankt.

Inga konstiga eller ovanliga symtom, förberedelser på mens och lite progesteron-spök. Jag ska ändå ta blodprover imorgon bitti.

Jag vet inte om jag har berättat det eller inte, men vid vårt senaste hemmaförsök i november, fick vi (om det inte var ett spökstreck) ett svagt svagt streck, som sedan naturligtvis försvann. Inbillning eller önsketänkande, inte vet vi...     Det var också ett hemmaförsök med stödmediciner.

Vår behandling går ju ut på enbart hemmaförsök med stödmediciner och jag var helt säker på att jag kände av infästning på 6:e dagen. Kraftiga men snabbt övergående kramper tillsammans med en ljusrosa flytning. Tyvärr har jag ju haft spottings sen dess så jag misstänker ett väldigt tidigt missfall, om man ens kan kalla det för det. Hade hoppats på att kunna få bekräfta känslan av att jag blev gravid med ett svagt plus, men testet i måndags var blankt. Igår och idag har jag dock haft svag molvärk och lite dragningar kring livmodern. Hade helt förlikat mig med ett minus, men det här känns inte som mens.... Vill dock inte börja hoppas igen heller utan sikta på nästa cykel istället. Fy vilken psykisk belastning det är att hoppas hela tiden. Hoppas på mens, hoppas på äl, hoppas på plus, och så om igen.... Men skam den som ger sig :) Vad är nästa steg för dig Snart lycklig, hur ser planen för återförande ut?
  • Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-04-11 12:30:18 följande:
    Låter onekligen "spännande", i rätt riktning hoppas jag! Vilken dag efter ÄL är du?

Jag vet inte exakt hur planen för åreföringen blir, men när jag får mens nästa gång, om inte MIRAKLETS MIRAKEL inträffar , så gör jag min sista stimulering och ÄP, en mild behandling som inte stressar kroppen så mkt. Visserligen gör jag alltid milda behandlingar med mkt låg dos. I samma veva som ÄP i Athen, gör jag en hysteroskopi någon dag efter.

Månaden efter blir det FET.

Det blir nog också två Humira-sprutor inom kort, så vi kan ta test för Tnf-Alfa innan återföringen.

D har sagt att även om jag kommer ner för FET och kroppen inte är i perfekt balans och skick, kan det hända att han säger NEJ till återföring just då. Känns tryggt, men nervöst så klart.

Jag håller tummarna för ett miraklernas mirakel, det är du värd! Dina milda stimuleringar kör du korta protokollet då? Får man fråga vilken medicin, dos och antal sprutdagar du brukar köra? Tänker om detta inte funkar av sig självt så kanske en annan också skulle prova på en ivf hos D. Misstänker att han skulle ordinera mild stimulering för mig också, men antagligen inte insamling av embryon. Hur har du gjort med medicinerna köper du dem i Aten eller hämtar du dem på apoteket utan högskostnadsskydd, för de är väl mkt dyra? Så spännande med din långa resa mot målet som börjar närma sig nu. Så beundransvärt att du orkat så länge, en annan står ju inte ens ut med väntan en cykel. Får hela tiden påminna mig om att det är ett maraton och inte 100m jag springer ;) Är idag två veckor efter ÄL och har lipat konstant hela förmiddagen. Brukar inte ha pms, men antar att nedstämdheten beror på att mensen är på gång. Men den får gärna vänta tills efter helgen så att jag är på cd 2 på torsdag när jag ska ta nya prover till D. Men bara för att den var sen förra cykeln så kommer den väl vara tidig nu istället.
  • Zwillinge86

Så du har fått svar nu Solkattan, jag har fortfarande inte fått återkoppling :S

Skickade i tisdags. Antar att mina provsvar gör mig lågprioriterad.... Men vore skönt att veta att han mottagit mailet iaf! När skickade du?

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-04-11 14:00:07 följande:
    Återkommer när jag har mera tid och inte bara smyger in lite för att rymma från arbetet en stund...

Haha, gör så :) jag väntar så gärna!
  • Zwillinge86

Skickar D alltid återkoppling efter att man skickat sitt exceldokument, eller svarar han bara om det är något särskilt. Skickade i tisdags, och det hade varit skönt att få respons på provsvaren och mina symtom och frågor, men jag kanske inte ska förvänta mig respons alls eller?

• Zwillinge86

Kul att allt gick bra Missne :) har tänkt mycket på dig! Och ägglossning med flera blåsor är ju toppen!

• Zwillinge86

Lill: förlåt, har glömt att besvara din fråga: nej jag har inte fått nåt för lågt östrogen vid mina ivf:er. Tänkte mest att att dessa värden höjs/påverkas av ivf-medicinerna. Jag har alltid fått tagit blodprov i samband med varje vul för att kolla östradiol, så ca 2-3 gr per ivf. Har du aldrig fått göra det?

När jag tog melatonin och dhea så började jag bara, ingen särskild dag i cykeln. Tog båda utan uppehåll över en sommar. Vet dock inte om det är "det rätta sättet" att ta dessa preparat. Bråkade dock med min VC ganska länge för att försöka få kolla mina värden innan jag började, men de tvärvägrade. Hoppas så att ni ska hitta ett behandlingsupplägg som fungerar för dig och ditt immunförsvar.

• Zwillinge86
    lill111 skrev 2014-04-13 09:14:17 följande:
    Äter du melatonin och dhea idag? Märkte du någon effekt?

TACK rara för svar!! Hoppas allt går bra för er nu!! Kram

Trodde dessa blodprov var standard vid ivf, men så verkar det inte vara då :(

Var ju någon i tråden som skrev att hennes klinik kollat både östrogen och progesteron efter ÄD och sagt att hon haft för låga nivåer för att det skulle funka, så på vissa ställen verkar de ju väldigt noga med just hormonnivåerna.

Kändes som att jag testade alla preparat som fanns efter vår andra misslyckade ivf. Köpte dhea när jag var i USA och melatonin beställde jag från Swanson. Märkte inga biverkningar, mer än att jag efter ett par månader fick raka benen lite oftare ;) Var ständigt utvilad när jag tog Melatonin då de gav otroligt bra sömn. Gjorde en ivf på hösten och fick fram 5 fina blåsor som alla innehöll mogna ägg som befruktades. Vet inte om detta var tack vare preparaten eller att korta protokollet var bättre för mig med lågt amh, men bättre skörd har vi aldrig haft. Nu slutade ju alla ägg dela sig på dag tre så det blev inget ET ändå. La efter det misslyckandet ner alla preparat fram tills nu när jag påbörjat immunsupport, men nu följer jag bara Ds ordination så jag tar varken dhea eller melatonin.

Och visst kan man bli galen på sina spottings! Själv har jag haft spottings blandat med lätta blödningar i 10 dagar nu. Började med vad jag tror var en nidblödning 6 dagar efter äl men då spottingsen fortsatte har jag väntat på mensen. Har ju som du vet ofta spottings både före och efter mens men inte så här långt innan mens. Nu har spottingsen dessutom blivit blötare och jag har haft molvärk, kramper, ryggvärk och varit yr och illamående men fortfarande ingen mens. Kan förstås försenas av progesteronet jag tar. Gjorde ett gravtest för några dagar sen som var negativt så jag är troligtvis inte gravid. Men då måste årets mens vara på gång för jag har aldrig mått så här konstigt tidigare. Jag som aldrig haft pms i hela mitt liv grinade hela fredagen helt utan anledning. Känns verkligen som att min kropp gör allt för att jag inte ska förstå mig på den. Men jag har iaf koll på vissa av mina hormonnivåer och det ger ju viss vägledning, så jag tycker som Zin att du ska försöka få ta lite hormonprover. Styrkekramar!
  • Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-04-14 06:28:17 följande:
    Zwillinge, hur har det gått för dig?

Stort fett minus idag. Fick svar från D inatt att jag ska testa hcg och progesteron om jag känner mig gravid. Men han trodde att jag mår så konstigt pga av en dålig cykel. Vilket han säkert har rätt i nu när jag testade minus igen på cd 27. Får börja om och satsa på nästa cykel. Hur går det för dig?
  • Zwillinge86
    Zinfandel skrev 2014-04-14 07:52:33 följande:
    Skit också finaste Z  Stor kram 

Tack, men det var väntat. Nästan skönt att kunna lägga den här cykeln bakom mig. En fråga: kan ett progesteronprov för att påvisa om ÄL inträffat vara rättvisande över två veckor sedan förmodad ägglossning när man tagit progesteron oralt samt smörjt med kräm under hela lutealfasen?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!