• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2019-01-13 16:28:12 följande:

Hur snart tog du droppet då? Ska jag ta första HCG på testdagen o sen nästa två dagar efter så kan jag ju inte ta droppet förrän 3 dagar efter första HCG som tidigast? Eller tänker jag fel? Så länge werlab svarar samma dag vill säga o om jag kan boka in dropp så kort inpå.

Det beror på vilken ort du tar blodprovet hur snabbt Werlabs svarar tyvärr. Tar man provet på en ort där de inte har eget labb och måste skicka provet tar det tid att få svar. Kolla om stället där du ska ta prov har öppet på fredagar, har de INTE det, så har de inte labb i narheten utan måste skicka blodet, och då dröjer också svaret. Jag tror Werlabs har labb i Stockholm, Eskilstuna, Nyköping, och några fler orter. Kolla på deras hemsida !
  • UndrandeSökare

Till alla som inte redan köpt och läst boken Is your body babyfriendly:

Köp gärna Is your Body babyfriendly, jättebra bok. Sist jag kollade kostade boken 300kr, men nu kostar den 219kr, så det är ju ett bra pris just nu, det är gratis frakt för privatpersoner. 
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Annars ska Beerboken tydligen komma ut i en ny utgåva den
    2019-03-04 (och med nytt utseende) för 279kr. Se mer här:

www.bokus.com/bok/9780978507855/is-your-body-baby-friendly/

Revised and updated edition av Beerboken kommer ut i mars 2019 !

• UndrandeSökare
    flo skrev 2019-01-13 22:30:20 följande:

Vet någon av er vad lågt CD19-värde innebär?

Det vet jag inte. Men om Marie tagit dessa prover på dig så be henne förklara provsvaren för dig.

Annars kolla i "is your body babyfriendly " boken av Alan E Beer. I den står väldigt mycket om immuntester.

Finns på Bokus för ca 200kr.
  • UndrandeSökare
    angels8 skrev 2019-01-15 14:59:42 följande:

Hej alla!

Fertilitetsguiden är öppen igen!

Kände att jag bara betalde hela tiden och fick aldrig hjälp av den andra tjejen som skulle hjälpa till.. Så blev lite trött och eknonomisk lite tufft att lägga på något jag inte fick hjälpa av.. Men jag har nu fått redan på att det är bara jag i detta och bestämde mig hålla sidan uppe. Då den som skapade den verkligen har jobbat hårt och gjort en sånt fint jobb.

Så jag får hålla detta vid liv för henne och för er alla som behöver all info som går.

Jag håller tummarna för alla och tänk positivt!

Massa kärlek till er!

Tack så mycket för att du fixade så fertilitetsguiden kom upp igen. Hur har det gått för dig? Har du fått barn eller kämpar du fortfarande?
  • UndrandeSökare
    angels8 skrev 2017-02-10 20:10:53 följande:

Hej alla och stort grattis quitana7!!!

Vill också hälsa alla att min bebis hade lite brottom och ville komma till världen förra vecka

Allt gick super bra och är så himla tacksam för Dr D hjälp han är BÄST!!!!!

Så alla ute i tråden ge inte upp!

Nu har jag läst igenom alla dina gamla inlägg och såg att du fick en dotter 2017. Grattis ! Planerar du att börja med syskonförsök genom Dr D snart?
  • UndrandeSökare
    minimulle skrev 2019-01-16 00:22:28 följande:

PANIK!! Vi har startat en ny behandling via Riga och jag tar ESTROFEM 2MG 3 gånger/dag. Jjag såg nu att jag bara har 6 tabletter kvar!! Ska äte dom i 2 veckor till. Fattar inte hur jag missade. Vad gör jag nu? Kan nån i Sverige skriva ut? ELLER ÄR DET NÅN HÄR I TRÅDEN SOM HAR HEMMA SOM KAN SKICKA TILL MIG (Ersätter såklart) Riga kan skicka men tänk om dom inte hinner komma till mig. HJÄLP://

Hej ! Ring eller maila din klinik i Riga idag och säg att det är bråttom och be att de MAILAR dig ett EU-recept på Progynon 2mg (som är östrogentabletter i Sverige). Sen skriver du ut det i FÄRG (mäste vara i färg), går till Apoteket och löser ut din medicin. Får du receptet i din hand idag så kan du ha löst tablettfrågan till ikväll. EU-recept kan man lösa ut på Apoteket utanför högkostnadsskyddet/frikortet. Östrogen är ingen dyr medicin, priset du ska betala står på Fass.se

Apoteken brukar ha den medicinen hemma. Men vill du kolla för säkerhets skull så gå in på Fass.se och sök på medicinens namn, då kan man sen trycka på olika knappar och både få upp prisuppgift (det är det pris som står där du ska betala med EU-recept, frikort gäller inte) samt även vilka Apotek på just din ort som har medicinen hemma.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-01-17 15:03:07 följande:

Hjälp!

Privigen är restat och har varit det sen jag var på apoteket för att kolla om det fanns i lager... Apoteket råder mig till att be en läkare skriva ut likvärdig medicin istället o se om det finns att få tag på. Men vem skulle kunna hjälpa mig med det??? Han sa vårdcentralen. Men jag tror inte jag kan få någon hjälp från dom tyvärr..

Jag har inboxat dig.
  • UndrandeSökare
    Till alla i tråden- Det verkar fortfarande vara slut på Trombyl och Fragmin på i stort sett alla Apotek i hela Sverige enligt Fass.se.

Är det någon som varit och frågat på Apoteket nyligen om när det förväntas komma in igen?

Ni som är på väg till Aten, passa på att handla på er Baby Aspirin 100mg (motsvarande Trombyl 75mg) och Clexanesprutor när ni är i Aten (motsvarande Fragminsprutor i Sverige) så att ni inte står utan mediciner sen när ni ska påbörja er behandling !
  • UndrandeSökare
    Llewellyn skrev 2019-01-17 15:56:06 följande:

Fick höra 4 februari på apotek i söderort Stockholm.

Återstår att se om det blir så.

Hej och välkommen till tråden !
    Tack för info !
    Var det Trombyl eller Fragmin som skulle komma in den 4 februari 2019 ?
    Är du på väg till Aten eller har du varit där?
  • UndrandeSökare
    Llewellyn skrev 2019-01-17 18:12:23 följande:
    Mitt svar gällde Trombyl.

Har själv ingen immunproblematik mig veterligen. Men tycker det är intressant att läsa om era kamper till föräldraskap.

Tror jag trillade hit när min första graviditet slutade med sent missfall vecka 20 och jag antar att jag sökte efter svar till varför. Sedan dess tittar jag in då och då..

Nu råkade du fråga efter något som jag hade hört mig för om så tänkte att jag kunde svara.
    Tack för ditt svar, då hoppas jag Trombyl kommer in på Apoteket igen i början av februari 2019.

Tråkigt att höra att du fick missfall i v.20, har du fått barn efter det? eller kämpar du fortfarande?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!