minimulle skrev 2019-01-16 00:22:28 följande:
PANIK!! Vi har startat en ny behandling via Riga och jag tar ESTROFEM 2MG 3 gånger/dag. Jjag såg nu att jag bara har 6 tabletter kvar!! Ska äte dom i 2 veckor till. Fattar inte hur jag missade. Vad gör jag nu? Kan nån i Sverige skriva ut? ELLER ÄR DET NÅN HÄR I TRÅDEN SOM HAR HEMMA SOM KAN SKICKA TILL MIG (Ersätter såklart) Riga kan skicka men tänk om dom inte hinner komma till mig. HJÄLP://
Hej ! Ring eller maila din klinik i Riga idag och säg att det är bråttom och be att de MAILAR dig ett EU-recept på Progynon 2mg (som är östrogentabletter i Sverige). Sen skriver du ut det i FÄRG (mäste vara i färg), går till Apoteket och löser ut din medicin. Får du receptet i din hand idag så kan du ha löst tablettfrågan till ikväll. EU-recept kan man lösa ut på Apoteket utanför högkostnadsskyddet/frikortet. Östrogen är ingen dyr medicin, priset du ska betala står på
Fass.se
Apoteken brukar ha den medicinen hemma. Men vill du kolla för säkerhets skull så gå in på
Fass.se och sök på medicinens namn, då kan man sen trycka på olika knappar och både få upp prisuppgift (det är det pris som står där du ska betala med EU-recept, frikort gäller inte) samt även vilka Apotek på just din ort som har medicinen hemma.
Lycka till !