• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2019-01-29 20:45:40 följande:

Sätter de Ivig oxå eller bara Intralipid?

Enbart il vad jag vet.
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-01-29 19:37:28 följande:

Hoppas på att få svar från någon av er som är erfarna???? Vad har ni för erfarenheter av användningen av Prednisolon, Trombyl och Fragmin före och under graviditet? Biverkningar, lyckade graviditeter, komplikationer vid missfall (tänker på Trombyl/Fragmin) osv. Alla erfarenheter är välkomna. Har själv möjlighet att börja med dessa, funderar på om det räcker med att börja vid positivt graviditetstest, eller om det är superviktigt att börja redan i början av cykel? Har blivit gravid två gånger det senaste halvåret, men fått missfall båda gångerna i v 7/8. Det ligger ev immunologiska faktorer bakom missfallen.

Man behöver börja med allt innan man blir gravid.

Skicka ett mail till Dr D och bli hans patient så hjälper han dig. Hör av dig om du vill ha hans mailadress.
  • UndrandeSökare
    Ulri skrev 2019-01-29 19:03:33 följande:

Plaquenil, nån som tagit det oxh hur var det? Dr D vill att jag ska börja ta det efter mitt missfall nu i förberedelse för nästa försök.

Jag tog Plaqurnil i en månad, men blev så sjuk av dem att jag fick sluta. Men blomman här itråden har använt dem och för henne har de funkat bra.
  • UndrandeSökare

Hoppas på att få svar från någon av er som är erfarna???? Vad har ni för erfarenheter av användningen av Prednisolon, Trombyl och Fragmin före och under graviditet? Biverkningar, lyckade graviditeter, komplikationer vid missfall (tänker på Trombyl/Fragmin) osv. Alla erfarenheter är välkomna. Har själv möjlighet att börja med dessa, funderar på om det räcker med att börja vid positivt graviditetstest, eller om det är superviktigt att börja redan i början av cykel? Har blivit gravid två gånger det senaste halvåret, men fått missfall båda gångerna i v 7/8. Det ligger ev immunologiska faktorer bakom missfallen.

Jag skulle rekommendera att du blrjar med att glra ivfSerums Mensblodtest.Man kan ha baciller därinne utan symotom och utan att de svenska testdrna visat något. Om man har baciller därinne kan de vara orsaken till minus och missfall.

Googla på ivfserum infection screening

Man gör BÅDE Locus Medicustestet och 11 in one testet. Det kostar 300euro.

Om baciller hittas så får både mannen och kvinnan varsitt antibiotikarecept som kan lösas ut på svenskt Apotek.
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-01-31 06:45:42 följande:

Pga min ålder så kommer vi inte ta mer hjälp än kortison, Trombyl, Fragmin och IL-dropp i våra försök. Hade vi varit yngre så hade behandling utomlands kunnat varit aktuellt. Eftersom jag lyckats bli gravid två gånger under det senaste halvåret så finns det ett litet hopp om att det skulle kunna gå vägen med hjälp av ovanstående. Med tanke på möjliga biverkningar är jag lite rädd för att börja med alla dessa redan innan plus. Blir det inget så har jag utsatt kroppen för en massa mediciner. Men det är nog det enda alternativet vi har?

Hur gammal är du?
  • UndrandeSökare

Love5- Mensblodtestet gör man hemifrån och skickar i en vadderad påse från Sverige till labbet i Aten. Det är inget man behöver åka utomlands för att göra.

Kan också tipsa dig om www.fertilitetsguiden.com

Som är gjord av en fd medlem i denna tråd, där finns mycket info samlat.

Samt köp och läs boken " is your body babyfriendly" avAlan E Beer. Finns på Bokus för ca 200kr. Den förklarar allt man behöver veta om immunproblem och fertilitetsproblem.

• UndrandeSökare

Finally8- Nu vet jag inte i vilket land du gör insättning, men om man är orolig över flygandet direkt efter insättning, så kan man ju som du säger vänta någon/några dagar och flyga hem. Eller så kan man kolla om det finns något annat sätt att resa på, om man gör insättning i Lettland eller Ryssland så kan man ju ta båten hem eller om man gör insättning i tex Tjeckien så kan man ju ta tåget hem (det gjorde Solkattan vet jag).

Beklagar ditt missfall och hoppas det går bättre vid ditt nästa försök.

• UndrandeSökare

Om du skulle få ett 3e missfall, så kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och fråga om du kan få göra en missfallsutredning. Annars kan man också göra det genom privat gyn eller köpa tex Werlabs Fertilitetspaket och ta blodproverna på CD3 (alltså 3e dagen av mensen). Då mäter man bland annat Amh som talar om hur stor äggreserv man har (men säger tyvärr inget om kvaliteten på äggen).

Försök gärna att se till att din man får göra Spermaanalys MED Morfologi. Obs ! Måste vara med morfologi, det är viktigaste biten. Orsaken till missfallen kan finnas där. Det testet kan göras i Sverige.

Orsaken/orsakerna till missfall kan vara väldigt många, tex äggens kvalitet, spermiernas kvalitet, baciller i livmodern, onormal form på livmodern, kvinnans immunförsvar etc etc Hos vissa finns det bara en orsak, och hos andra flera orsaker. Men man måste hitta och åtgärda alla problem för att lyckas.
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-02-02 09:45:15 följande:

Ooook, nu har jag har haft uppföljningssamtal med Dr D och även fått provsvar från både Penny och honom. Rätt mycket ser rätt bra ut (samma visa som alltid innan) vilket jag förstår är bra, dock på något sätt också oroande.

CD 3 provsvaren var dock 85,7% vilket är högt (normalt 60-85) men inte långt över men dock var CD19/CD5 bland de högst han sett 27,9 (normalt 5-10). Försökte hänga med men vet inte om jag lyckades, detta är vad?

Summan av det hela, verkar ha sjukt elaka bakterier i livmodern som dödar allt de kan (vart kommer dessa ifrån?) och har nu fått min plan.

- Intraplipid

- fragmin

- prednizolon

- folic acid tabs

- baby aspirin

och vitaminer

Han har dock inte skickat med EU recept, gör han inte det? Skickat och frågat såklart så inväntar svar. Köpt Prezolon efter hans recept på plats i Aten, är det samma sak som Prednizolon? Suck, detta är vetenskap på någon nivå över mitt förstånd :)

Tack som alltid för era svar!

Skönt att du fått dina provsvar nu !

Var det Hidden Clamydia som hittades vid ditt Mensblodtest? Eller vilka bakterier hittades?

Du får maila dem och be både Dr D och Serum att du får EU-recept på mediciner. Dessa kan du lösa ut på svenskt Apotek (utanför högkostnadsskyddet).

Både du och mannen behöver få antibiotika recept av Serum för båda måste behandlas samtidigt och lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Ja, prezolon i Grekland är samma sak som Prednisolon i Sverige (kortisontabletter).

Baby Aspirin 100mg motsvarar Trombyl 75mg i Sverige (blodförtunnande tabletter)

Folic Acid är Folsyra (500mikrogram finns receptfritt på Apoteket i Sverige).

Dr D vill att alla hans patienter tar både folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen. Jag kan rekommendera Eskimo 3 pure (Omega 3 kapslar).

Vad provsvaren betyder finns bra förklaring på dessa 2 ställen:

www.fertilitetsguiden.com

Boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer

Finns på Bokus för ca 200kr.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2019-02-02 10:13:44 följande:

Fråga angående NIPT test! Gjorde ett sådant test för drygt en vecka sedan och tar ju massa mediciner som Intralipid, Prednisolon, Neupogen, Progynon, Lutinus, och blodförtunnande...

Så läste jag att man inte rekommenderar att göra NIPT om man har immunterapi behandling?! Räknas inte Intralipid och Prednisolon som immunterapi?? Barnmorskan som tog testet vet ju om alla mediciner men tänk om det kan påverka resultatet på något sätt... Någon som vet något om detta?

Jag har inte hört att IL och pred skulle kunna påverka Nipt-test. Däremot Neupogen vet jag inte om det kan påverka? Men för säkraste svaret, kontakta labbet som analyserar testet och fråga dem !

Däremot har jag hört att det finns olika Nipt-test, och alla funkar inte om man gjort ÄD eller väntar tvillingar etc Men kontakta labbet och tala om exakt vad din variant av Nipt test heter som du gjort.

Om man skulle få dåligt resultat på Nipt så behöver man göra fostervattensprov eller moderkaksprov för att få säkert svar.

Hoppas du lyckas få säkert svar.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!