Sädesärla skrev 2019-02-13 23:17:50 följande:
Hej,
Jag är tacksam för ditt svar.
Jag är inte ny här men varit borta ett tag. Jag har pratat med dig tidigare. :)
Jag gjorde hysto hos dr D. Hade Serum varit bättre eller billigare?
Jag har skickat mensblod till Seum och fick antibiotika efteråt men jag upplevde att kuren inte hjälpte nåt. Jag har inte märkt någon skillnad förutom att jag har fått finnar - massvist. Men vad vet jag. Det var säkert bra...
Jag har fått resultatet av blodprov fr Chicago idag. Det visat sig att jag har för många NK celler - vilket kan hindra ju graviditet. Jag kommer ha en uppföljnings konsultation med dr D imorgon. Jag fick även resultat från Grekland med det är på grekiska (no shit) så jag förstår det inte. :(
Jag vet inte vad amh betyder. Jag är 41 år. :)
Tack för länken jag ska läsa solskenshistorier :D. Det känns konstigt nog bättre med ett konkret problem. Bara dålig äggkvailté som orsak lät helt hopplöst. Men det är ett känslofyllt ämne svårt att inte tappa optimismen då o då.
Ursäkta, jag kom på det sen, att du inte är helt ny itråden, efter att jag hade skickat meddelandet !
Skillnaden mellan hysto hos Serum och hos Dr D är att Serum gör implantationssnitt vid hysto, jag har fått uppfattningen att Dr D inte gör det? Serum tar 1650 euro, vad tar Dr D?
Bra att du gillade Solskenshistorierna på
fertilitetsguiden.com Den sidan är gjord av en tidigare medlem av denna tråd.
När det gäller att tolka grekiska provsvar så använde jag Google Translate, funkar jättebra !
När det gäller tolka USA-provsvar (de på engelska), så hittar du jättebra hjälp med det på
fertilitetsguiden.com Leta efter rubriken Så tolkar du dina provsvar.
Jag tolkade mina egna provsvar först så jag visste vad vi skulle prata om.
Amh är ett blodprov man tar på CD3 (3e dagen i mensen), det mäter ungefär hur många ägg en kvinna har kvar. Men säger tyvärr inget om kvaliteten.
Hoppas det går bra med genomgången av provsvaren med Dr D. Hör av dig efteråt om du har några frågor.
Vid samtalet, be Dr D att han mailar dig följande 3st dokument (om du inte redan fått dem) :
Din personliga behandlingsplan (där står vad du ska göra på olika dagar ang blodprov och mediciner)
Eu-recept på de mediciner du behöver, kan lösas ut på svenskt apotekutanför högkostnadsskyddet.
Exceldokument (som du använder och fyller i dina provsvar när du tar prover i Sverige och mailar till honom).
Under din behandling kommer Dr D kräva att du tar vissa blodprover i Sverige tex
FBC (motsvarar i Sverige Blodstatus OCH B-celler
Progesteron
E2 (Östrogen)
CRP (snabbsänkan)
Han kommer meddela exakt vad du ska ta för prover. Dessa prover kan du ta själv genom
Werlabs.se,
Blodkollen.se eller
Medisera.se