Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Min gynekolog har skrivit remiss för hystoskopi men har inte fått besked än om jag får göra de eller inte. Jag funderar på att söka i annat län.. Vilka är bäst i Sverige på hysteroskopi??
Min gynekolog har skrivit remiss för hystoskopi men har inte fått besked än om jag får göra de eller inte. Jag funderar på att söka i annat län.. Vilka är bäst i Sverige på hysteroskopi??
Idag kommer Dr D ringa mig inför vårt bokade möte om några veckor, lite nervöst. Jag tror ju att alla mina problem är länkade till min endometrios och inte kring imon problem men tänker att jag lika väl undersöker allt jag kan mär jag åker. Jag har två funderingar, om jag faktiskt inte har imon problem kommer Dr D vara öppen med detta? Jag skall göra hysto hos Serum, gör dem detta med lokalbedövning?
Jag har gjort undersökning hos dr.d och mina blodprovssvar visade att jag inte hade ett överaktivt immunförsvar. Det var han öppen med, men han har ändå hjälpt mig med att analysera FBC efter ET och det verkar som min kropp reagerar just när jag fått ett embryo eftersom han gett mig ordination på hög dos prednisolon, får även ta dropp. Han har hjälpt oss de två sista återföringarna (gjort 11st) och på den sista lyckades det är gravid i vecka 8 nu. Så det kan vara värt att ta hjälp av honom trots att man inledningsvis inte visar tecken på immunproblem.
Neupogen är samma som förra gången jag tar förfyllda sprutor dagligen 0.15mg. Skillnaden är dubbla Fragminsprutor, dubbla Trombyl (150mg) och högre Prednisolondos 35mg/dag. Börjar svullna ordentligt i ansiktet av Prednisolonet, undra vart det kommer sluta hoppas man kan trappa ned så småningom.
Är det någon här som vet om Neupogen finns i förfyllda sprutor på apoteket i Sverige?
Eller är det Zarzio förfyllda sprutor ni använt?
Jag har bara sett och använt flaskor med neupogen här i Sverige, köpte nu i St Petersburg och dom har sprutor men har ej fått behandlingsplan än.
Jag har bara använt neupogen, den jag köpt nu heter Filgrastim, vi köpte kylklampar som vi slog in medicinen som skulle kylförvaras.