Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Finns de någon här inne som gett upp? Någon som accepterat att man inte kommer bli mamma? Efter tio år och 13 mf så orkar jag inte mer. Ingen medicin som jag fått av Dr d fungerar och Sahlgrenska säger bara gå hem och försök igen, de kan gå. Första förhållandet med 9 mf tog slut efter 5 års kämpande. Nu har jag och min nuvarande sambo försökt i 2 år och de har slutat med 4 mf. Vad ska jag göra? Jag mår så jäkla dåligt. Alla får barn uran jag
Har du gjort Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten ?
www.ivfserum.com/infection-screening/
Serums hysto är också mycket bra:
www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/
Dr Ds behandling fungerar inte alltid på oss som får upprepade missfall. Jag har liknande situation som dig, blir lätt gravid men alltid missfall innan v.12. Haft 6 missfall nu. Dr Ds behandling fungerade inte för mig heller. Det är nämligen så att Dr D tar bara en begränsad del immunprover och behandlar bara med vissa mediciner. Kolla i Dr Beers bok "Is your body babyfriendly" så får du se att det finns många fler mediciner och behandlingar än Dr D sysslar med. Utredningen hos Dr D visade att jag hade normalt tnf (NK-celler i blodet), bara förhöjt Nk19 +5 och en koagulationssjukdom.
Vi reste då till Avaclinic i Riga och gjorde Sperm dna fragmentationstest och sen dubbeldonation med PGS (kromosomtest på embryonas dag 5). Vi fick 8 blastos varav 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå trots att embryona var normala kromosommässigt. Alltså förstod vi att det finns fler immunproblem att hitta !
Vi reste då till Dr Gorgys klinik i London och fick en bättre immunutredning (större än Dr D gör) hos honom och fler immunproblem hittades. Utredningen hos Dr Gorgy visade att jag hade både låga LAD-värden, (så vi har nu gjort några LIT för det) samt förhöjda NK-celler i livmodern, och att jag saknar några KIR-receptorer så jag kommer få Neupogensprutor för det, samt att jag kommer få IVIG-dropp istället för Intralipid.
Här kan du läsa om Dr Gorgys klinik i London
www.fertility-academy.co.uk/
www.fertility-academy.co.uk/has-your-ivf-been-unsuccessful-so-far/
Här kan du läsa om vilka immuntester de tar:
www.fertility-academy.co.uk/immune-testing/
och vilka immunmediciner de använder:
www.fertility-academy.co.uk/immune-treatments/
Här kan du läsa vår historia:
www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare