Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hänger på här efter tips från en medlem i en annan tråd. Har inte någon kunskap alls om Aten men utreds här i Sverige efter 8 missfall på 1,5 år. Jag skulle finna mycket matnyttigt här skrev hon som tipsade mig om denna tråden :)
Precis som Jazie säger så är ett bra tips att börja läsa i tråden från första sidan. Det lär man sig mycket på.
Samt också bra att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus för ca 200kr. Den är skriven för privatpersoner ( ingen svår engelska). I den står om alla tester, mediciner och behandlingar som finns om man har fertilitetsproblem och immunproblem.
Ytterligare ett bra tips är www.fertilitetsguiden.com som är skriven av en fd medlem i denna tråd. Där finns också mycket bra info.
Jag brukar rekommendera att man börjar med att göra ivfSerums Mensblodtest (som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten). Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller därinne så kan de försvåra för embryot när det försöker fästa, och då blir det minus eller missfall. Googla på ivfserum infection screening för mer info. Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet. Det kostar totalt 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Både mannen och kvinnan får då varsitt antibiotika recept som kan lösas ut på svenskt apotek.
Hör av dig här vid ev frågor så hjälps vi åt att svara på dem.