• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vviiccttoorriiaa skrev 2019-01-10 05:43:04 följande:

En snabb fråga.

Jag har fått dhea utskrivet av dr d och nu lider jag av enorma svettningar på natten. Jag bokstavligen badar i svett. Är det någon mer som känner igen sig?

Är du möjligtvis gravid nu? Jag vet att flera sagt tidigare att de svettas mycket när de får en immunattack under ruvning eller graviditet.

Jag testade prasteron (dhea) också, men fick inga svettningar av dem, men det kan såklart vara olika.

Har du mailat Dr D och berättat om dina symptom? Vad säger han?
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2019-01-10 08:40:28 följande:

Hade ju en fantastisk mens (-hemsk mensvärk) efter hyston, sen blev jag gravid och fick missfall. Båda mina menstruationer sedan missfallet har startat med klarröd färsk blödning ungefär vid beräknad mensstart men sen liksom inte blivit något mer förrän någon vecka senare. Som i förrgår när jag var på toa droppade det ner i toan så jag satte in en tampong, men när jag tog ut den på kvällen så var den helt torr. Använde därför inget skydd under natten eller efterföljande dag, men igårkväll droppade det färskt blod igen, men inget inatt eller imorse.

Har ju alla mina fertila år haft en veckas spottings inför mens men det har ju varit mörka flytningar och ganska säkert berått på mitt höga prolaktin samt låga progesteron. Men nu fattar jag ingenting. Nån som haft sån här mens?

Du är helt säker på att du inte varit naturligt gravid en kort stund denna månad (kemisk graviditet) ? Vid missfall kan ju mensen bete sig märkligt. Men jag vet att Serum brukar rekommendera att man gör en ny hysto efter varje missfall.

Serum är ju duktiga på just livmodermiljön så ett tips kan ju vara att maila Katie på Serum och fråga om mensen kan bli annorlunda efter missfall?. Eller ta ett gratis samtal med någon av klinikens läkare eller chefen Penny?
  • UndrandeSökare
    Smillis skrev 2019-01-10 12:24:50 följande:

Hej hur lyckas ni dela albyl Minor tabletten in 3 delar? Kanske bara jag men lyckas verkligen inte, den bara faller sönder i små bitar, även med tablettdelare. Har delat nu i 4 delar istället men osäker om det räcker med den dosen?

Lyckas du inte dela i 3 delar, så kör på 4 delar och ta en fjärdedelstablett per dag. Trombyl är 75mg, och Grekiska Baby Aspirin är 100mg, så det är runt 75mg men max 100mg man måste ligga, det är därför man behöver dela Albyl Minor som är på 250mg, för 250mg är för hög dos, även en halv blir för mycket.

Testa med en fjärdedelstablett föreslår jag, 62, 5 är ju rätt nära 75.

250/2= 125

250/3= 83, 333333

250/4=62.5

Komplettera gärna med Folsyra, D-vitamin och Omega 3 också Det rekommenderar Dr D till alla kvinnor som försöker bli gravida. Just Omega3 har också viss blodförtunnande effekt. Flera här har tipsat om Eskimo 3 pure kapslar (Omega 3), man kan köpa dem på Apoteket eller på Apotea.se
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2019-01-10 16:49:42 följande:

Hade faktiskt lite kramper och ljusrosa flytning nån timme för någon vecka sen och visst slog tanken mig att det kan vara nidationsblödning.... men känns för bra för att vara sant. Vet att Serum rekommenderar hysto efter varje missfall, men det är ju ekonomiskt imöjligt för de flesta, och för min del fick ju hyston inte mig att komma längre i graviditeten än innan. Så även om det känns bra att ha en städad livmoder så var det tyvärr inte lösningen på mina problem.

Nej, antibiotika, hysto och Dr Ds behandling hjälper inte för alla. Embryona måste vara normala kromosommässigt och ibland behövs andra mediciner som Humira, Neupogen etc men det finns ju inga garantier, mom2012 lyckades få ett ÄDsyskon men det kostade över en halv miljon som hon sa, medan Zinfandel till exempel lyckades ju tyvärr aldrig få några barn alls, trots att hon tom vände sig till läkare i USA för hjälp och använde mycket mediciner.

Så barn får man om man har mycket tur och råkar hitta "alla de nycklar som just du som individ behöver", men immunförsvaret är lurigt, det som fungerade igår behöver inte fungera imorgon. Fortsätt kämpa alla !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2019-01-10 19:47:59 följande:

Oj, mitt tidigare svar till dig verkar försvunnit så testar igen.

Jag är helt säker på att jag inte är gravid. Såvida ingen form av mirakel slagit in. Fick ställa in mitt planerade besök till Dr D då det inte utvecklats några äggblåsor trots långt protokoll senast. Så nej, gravid är jag inte.

Men dessa svettningar tar typ dö på mig.

Har mailat Dr D men inte fått något svar ännu. Förstår om detta inte är prio för honom.

Tack för ditt svar!

Förstår att det är jobbigt med svettningar. Är det hela tiden eller bara när du sover? Om det är besvärligt med sovandet så kanske testa att sänka temperaturen på elementet i sovrummet kan hjälpa? duscha kallt innan sovdags? Sova med sovrumsfönstret lite öppet? Ta bort täcket och sova med ett tomt påslakan?

Hoppas du får svar från Dr D snart.

Du kan också kolla på nätet om möjliga biverkningar av dhea. I Sverige finns Prasteron(dhea) på recept så du kan kolla på Fass.se och skriva in Prasteron i sökfönstret och kolla över möjliga biverkningar.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2019-01-11 06:51:34 följande:

Dr D trodde inte det var biverkningar utan snarare något virus. Så ska ta lite blodprover.

Sämre hy har jag definitivt! Har bara tagit dhea i en månad drygt men herregud va finnar jag fått. Jag som alltid haft bra hy har nu fått köpa massa ansiktskrämer och olika rengöringar. Jättekonstigt! Tack för att du delar med dig!

Finnar kan man få av dhea, det har jag läst att flera andra fått. Det är en möjlig biverkning av dhea.

Om du brukar svettas inför mens vanligtvis, så är det möjligt att dhea bara förstärker dina vanliga symptom och även gör att de kommer tidigare.

Det är ju också möjligt att få symptom som inte finns med i listan. Men kolla gärna på Fass.se om Prasteron (det är dhea) under möjliga biverkningar.
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2019-01-11 14:30:15 följande:

Hur tänker ni med KUB och NIPT test? Fick information om det på ultraljudet och jag tänkte det gör jag aldrig, men nu har jag lugnat mig men blir SVIMFÄRDIG av tanken på att vänta på det svaret i ca 14 dagar. Jag tänkte göra NIPT direkt eftersom jag inte erbjuds KUB och tanken på att KUB skulle visa något och därefter gå vidare med ytterligare test och vänta ännu mer vill jag absolut inte. Fy så nervöst..

Ja, det är synd att inte alla Landsting erbjuder NIPT istället för KUB. Några få gör det. I vissa Landsting får man göra NIPT gratis först om man får 1/200 risk för Downs syndrom.

Har du kollat vad NIPT kostar att ta privat? Går det att göra där du bor? Jag tror jag läste att det kostar runt 8000kr, men jag kan ha fel.
  • UndrandeSökare

flo- Välkommen hit till tråden. Majoriteten här gör utredning och behandling via Dr D i Aten. Det har jag också gjort tidigare, men hans behandling funkade inte för mig Jag och blomman18 här itråden har gjort utredning under 2018 via Dr Gorgy i London, så du kan fråga oss. Du kan hitta en hel del info i min tråd som jag startat " Vi som gör utredning via Dr Gorgy i London".

• UndrandeSökare
    flo skrev 2019-01-12 21:10:28 följande:

UndrandeSökare - tack, den tråden ska jag och läsa och följa! Hur har det gått för dig förresten? Hur längesen var du där?

Blomman18 - samma frågor till dig, hur har det gårt och hur längesen var du hos Dr. G?

Är det någon som vet vad som hänt med fertilitetsguiden.com som Zinfandel byggde satte ihop så himla bra?

Zinfandel lyckades inte få barn tyvärr och har lämnat tråden sedan flera år tillbaka. Hon lämnade över Fertilitetsguiden till 2 andra kvinnor, men inbetalningarna till Webbhotellet sköttes inte, så fertilitetsguiden.com är nedsläckt och borta tyvärr.

Du kan inboxa mig så kan jag svara på frågor du har om Dr Gorgys behandling.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-01-13 02:00:54 följande:

Finns det någon tabell över vad som är normalt HCG vid graviditet? Jag ska ta Ivig vid nästa insättning och jag vet att om HCG ökat minst 30% på 24h så ska jag ta nytt dropp. Men kan jag förbereda mig genom att kolla så värdet på första blodprovet är normalt? Så att jag kan boka in tid för droppet? Känns som det kommer blir väldigt stressigt när jag ska ta ett HCG sen ett till dagen efter för att sedan vänta på resultatet o sen förhoppningsvis ta ett nytt dropp inom 24h. Eller hur skulle ni göra?

Jag gör inte behandling via Dr Christiansen, så jag vet tyvärr inte hur han styr sin behandling. Men jag hoppas denna info nedan kan vara till lite hjälp för dig:

Hcgprov kan du fixa (köpa blodprovsremisser och betala själv) och ta blodprover genom tex Werlabs.se och Blodkollen.se och Medisera.se Hcg ska dubblera sig varannan dag om det är normalt.

Hcgutveckling

V.4 5-426

V.5 19 - 7340

V.6 1080 - 56 500

V.7-8 7650-229 000

V.9-12 25 700 - 288 000
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!