Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Kan man få mens fast att man går på Progynon och Lutinus?
Kan man få mens fast att man går på Progynon och Lutinus?
Ok det kom lite rosa på pappret igår när jag var på toa. Lutinus kan ju ge blödning med som biverkning. Måste ju nästan ta prov då för att veta?
Igår var rd 6 och då har jag plussat vid de andra två FET men igår var det negativt.. tappade hoppet precis..
Ok det kom lite rosa på pappret igår när jag var på toa. Lutinus kan ju ge blödning med som biverkning. Måste ju nästan ta prov då för att veta?
Igår var rd 6 och då har jag plussat vid de andra två FET men igår var det negativt.. tappade hoppet precis..
Hej! Hoppas det är ok att jag skriver här även om jag för tillfället inte planerar att åka till Athen. Jag har haft 2 ma och 2 mf. Har träffat Marie Antonsson och tagit prover som visade på problem med immunförsvaret.
Men börjar känna mig osäker på om hon verkligen bryr sig/kan.
Efter provtagningen återkopplade hon aldrig som hon sa att hon skulle göra, utan efter nästan två veckor fick jag ringa själv för att få svar. När jag var där för mitt första il-dropp och passade på att fråga lite om kortisonet som jag skulle börja äta så sa hon -Det är ingen fara du tålde ju det bra när du åt för reumatismen. Men jag har ALDRIG haft reumatism. Däremot en familj/släkt som har massor med diabetes både typ 1 och 2 så jag har känt att det är viktigt att ha koll på blodsockret och veta vad jag får för medicin men hon visade inget större gensvar och upplever att det varit lite så rent generellt vid frågor. Jag har läst massor själv.
Nu sitter jag här en vecka efter att ha tagit ovitrelle och il-dropp. Halsen har börjat värka och näsan rinner precis som när jag brukar vara gravid. Men lusten att kontakta Marie för hjälp är borta. Jag har en vän som kan sätta droppet. Skulle behöva någons kunnande om det är några risker att sätta dropp utan att kolla med Marie först?
Har förstått det som att vissa tar det hemma men blir ändå osäker.
Vill även passa på och tacka för all information ni lagt ut i tråden genom åren, det är enormt värdefullt när man står ensam mot vården.
zwillinge86 : Tack för svar!
Jag har haft som känningar av ledvärk ibland men har svårt att säga att det varit i samband med graviditeterna, men jag har inte varit uppmärksam på det. Men har ju gått runt och haft värk nu i några dagar efter ovitrellesprutan. Har tänkt att sprutan kanske påverkar med hormonerna. Svettningar känner jag inte igen. Om jag tar som exempel med halsont och "rinnande näsa" så har det varit solklart, inget tvivel om att det hör ihop.
Känns bra att höra att du testat att behandla det hemma. Det blir ju antagligen att jag får försöka hålla lite koll på blodprover själv, gå på symtom och hoppas Marie kan stötta lite. Tyvärr blir det inte Athen för oss just nu.
Undrandesökare: Tack för all info. Har inboxat.
Jo jag vet att det är tidigt.
Jag använder samma test som jag gjort förut. Från graviditetskollen.nu. Var negativt idag med...
Tar gärna emot tips om hur jag ska gå vidare om det är negativt på tisdag med. Jag ska försöka få hystoskopi i Sverige då jag inte gärna vill åka till Grekland för att göra de.
Jag funderar på om det så bra att använda de två embryon som är kvar i frysen? Det lär ju vara de sämsta som de sparat till sist? O om det inte ens ville ta sig nu... Nästa gång kommer rjag testa med Ivig men då vill jag ju oxå ha bra kvalitet på embryona.
Jo jag vet att det är tidigt.
Jag använder samma test som jag gjort förut. Från graviditetskollen.nu. Var negativt idag med...
Tar gärna emot tips om hur jag ska gå vidare om det är negativt på tisdag med. Jag ska försöka få hystoskopi i Sverige då jag inte gärna vill åka till Grekland för att göra de.
Jag funderar på om det så bra att använda de två embryon som är kvar i frysen? Det lär ju vara de sämsta som de sparat till sist? O om det inte ens ville ta sig nu... Nästa gång kommer rjag testa med Ivig men då vill jag ju oxå ha bra kvalitet på embryona.
Jag vet inte om det är värt att göra immunutredning? Borde jag inte ha mer symtom då? Vara sjuk sällan? Det här året har jag ju varit sjuk massor. Iaf första halvåret.
Hur ligger IVF priser i Riga jämfört med Danmark? Jag tycker att det är långt nog till Danmark. Skulle bli ännu längre till Riga.. Danmark gör ju inte pgs tyvärr. Jag vill ju ha den donatorn som jag använder. Men det kanske går?
Emma30- Det blev lite fel där, du kan chatta med någon av klinikens Koordinatorer menar jag (inte donatorer).
Patientkoordinatorerna svarar på alla frågor, kan maila dig patientformulär etc