Hej! Vilken bra tråd! Jag skulle behöva all hjälp jag kan få.....
Har i flera års tid varit så trött, har kunnat sova tio timmar per natt men fortfarande vara trött dagen efter. Gick till VC för tre år sen, doktorn tog lite olika tester men "allt såg bra ut" när de kom tillbaka. Tröttheten har fortsatt och en mängd andra symptom har kommit till; håravfall, extremt kalla händer och fötter, tryck över bröstet osv osv.
Gick till en annan läkare för ett par månader sen och resultaten visade d-vitaminbrist. Har ätit tillskott sedan dess men det blir inte bättre. Alla andra värden "såg också bra ut"
Tänkte inte mer på det, men för några dagar sen tittade jag närmare på pappret med provresultaten jag fick. TSH ligger på 2,5, är det inte det hyfsat högt? Referensvärdet kan ju vara upp till 4, men alla symptom passar ju in på mig. Blir tokig snart....
Övrig sjukdomshistoria; jag har psoriasis. Den har hållit sig väldigt fin senaste åtta åren, kan få någon lien torr fläck på ögonlocken eller på armen men de blir aldrig stora. Frisk i övrigt.
Både min mamma och min mormor har konstaterad hypotyreos, mormor har även haft struma.
Jag måste få så mycket kött på benen som möjligt innan jag kontaktar min läkare igen. Hon är duktig och professionell men jag vet inte hur mycket hon kan om just detta. Tips på vad jag ska trycka på?
Tacksam för all hjälp jag kan få