Hypotyreos tråden!
Jag vet att det står att man inte ska prata om förlossningar och graviditet. Men det är så att min hypotyreos upptäcktes under graviditeten med ett TSH på 98. Kände mig inte sjuk mer än att jag hade fruktansvärt ont i bäckenbotten och ryggen.
Efter förlossningen fick jag värre ledvärk, inte just i bäcken o rygg utan i hela kroppen hade feberkänsla, samt jättetrött och matt, dåligt humör, tappade hår vaknade varje natt av att jag var helt svettig, jag blev super torr i huden med självsprickor på händer och fötter, dessutom gick jag ju upp i vikt. Det här med vikten trodde man ju var normalt eftersom man samlar extra vad amning.
Så det var de andra symtomen jag sökte läkarhjälp för.
När de tagit proverna såg de en sänkning av TSH, då värdet låg på 56 men fortfarande för högt för att vara sköldkörtelfrisk så att säga.
Läkaren skrev ut levaxin som jag nu ätit i lite av. 25 mg.
Redan efter två dagar kände jag mig piggare, mådde bättre, Slutat spricka i huden och svettas inte på nätterna längre, har inte lika ont i kroppen. Började ge mig ut på långa promenader med vagn och kände mig som på moln och tänkte att nu går jag kanske ner i vikt snart. Men på vågen står det stilla.
Hur lång tid tog det för er innan ni började gå ner i vikt?