Mandy1981 skrev 2012-02-01 09:21:20 följande:
nu vill jag helst bara gräva ner mig, orkar inte mer!!!!
Har varit hos den andra vc och tog med studien samt symtomlistan. Läkaren tittade inte på studien, inte på symtomlistan. Han undersökte mig inte ens. Han sa bara hela tiden jaha, jaha. Inte ett enda led kollade han. Sen frågade han om jag kan böja lederna onaturligt mycket, då sa jag ja och han tyckte bara. jaha överrörlig, då är det det och då är det så, typ inget att göra. Jag tjatade så mycket tills dem i alla fall tog proverna, men om de inte visar nåt, är det kört. Dem tog inte ens TSH!!!!
I september började vänster handen som nu undvecklats till karpaltunnelsyndrom, en månad senare tillkom höger foten, sen tillkom vänster foten, hallus valgus, vänster knä och vänster armbåge. Och på alla de leder känner man en sena eller muskelfäste som är jätte svullen samt gör satans ont och gör till slut att leden blir stel. Röntgen visade inget. Tar smärtstillande samt diklo som inte hjälper nåt (jo senan i tummen blev bättre, men karpaltunnelbesvären kvarstår). Nu kommer vårdcentralen ringa om en halv timme och förhoppningsvis får jag en tid igen. Dem vet inte vad jag har och tar mig inte på allvar, ska nästa vecka till neurografi gör handen, och det vill dem invänta. Men vadå???, det gäller ju bara handen!! Resten då??? Jag kan knappt stå, gå, lyfta, bära mm.
Ringde imorse även till sjukgymnasten där jag varit en gång för 2 månader sen och som påstod att jag inbillade mig. Berättade nu om hur problemen förvärrades samt vad som tillkom. Jag sa att jag är orolig för jobbet, måste leta jobb nu och vet inte ens vad jag kan jobba i mitt tillstånd. Då fick jag den underbara frågan igen: "När är mammaledigheten slut???" Jo, jag ska börja den 1. Juni.
"Ja, men då är det ju långt tid kvar."
FAAAAAAAAAANNNN, problemen började i september, nu har vi februari. Hur länge ska vi vänta?? 2 veckor innan jobbstart??? Ska jag rulla till jobbet med rullstol eller vill dem att jag ska bli långtidssjukskriven. Ska jag fortsätta ta 1 kilo piller om dagen livet ut bara för att kunna ta hand om mina barn??? Vet inte längre vad jag ska göra??? Hade ju haft 4 olika läkare och sjukgymnasten och ingen hjälper mig, ingen tar mig på allvar. Är det så det ska vara????
Känner redan att vänster höften och höger knät börjar, skulle bara kunna lägga ner mig och gråter. Känner mig så hjälplös. Sorry, jag vill inte att nån ska tycka synd om mig, behövde bara skriva av mig.
Usch vad tufft för dig. Hoppas du får rätt nyhet när VC ringer.