Ida1979 skrev 2012-01-13 15:28:05 följande:
Hej!
Måste få ventilera av mig lite härinne då....
Sedan veckan före jul har jag haft en tryckande och obehags känsla över halsen - som jag började googla på vad det kunde vara.... symtomlistan på hypotyreos stämmer ju på pricken in på mig med bl a trötthet, seg i hjärnan, dåligt minnne, koncentrationssvårigheter, händer och fötter domnar bort lätt, fryser, sömnproblem m m... Såhär har jag mått i flera år..
Så i tisdags var jag till en kvinnlig läkare på vårdcentralen, hon gjorde en undersökning och kände på sköldkörteln som var förstorad och sa själv att alla symtom du har tyder på sköldkörteln - men vi får vänta på blodproverna!
Ok, så jag har väntat..... hon skulle ha nattjour och sa att det kan dröja till nästa vecka -v3. Men imorse var jag tvungen att kontakta vc igen för jag kan inte sova, och har kanppt sovit 2-3 timmar sammanahängade senaste tiden - jobbar som bussförare så sömnen är ju viktig....
Men hon var sjuk idag så jag fick träffa en annan manlig läkare........ Och min provsvar såg så fiiiiiina ut att det är absolut inte den som spökar!!
Men varför mår jag som jag mår då, frågade jag! Det kunde han inte svara på, men trodde att kan ha med sömnapné att göra... Fick en remiss skriven för sömnutredning och 10 tabl sova piller ist.
Så nu sitter jag här med provsvar som ni väldigt gärna får tolka - ska såklart vänta tills den andra läkaren är frisk och höra hennes utlåtande....
S-TSH 2,37
T4 14,8
T3 5,1
Jag vill ju inte vara sjuk, men så "skönt" det skulle vara att få en förklaring till allt...
Trevlig helg
visst är det skönt!!!! som jag har förstod så är det inte viktigt hur högt eller lågt blodvärden är, utan man måste titta på patienten och dess symtom. Vissa mår jätte bra med dina värde men du kanske behöver mycket lägre än så.
har samma problem som du, att få kämpa för en diagnos, helt sanslös. Sen igår har oxå hjärtklappningen börjat igen, haft jag inte på måååånga år