• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • DarkLink
    Mammatilltretroll skrev 2012-01-19 22:02:19 följande:
    Kan man behöva lio trots T3 i övre referens? Har till och med varit över referens någon gång för 1 år sen..

Min erfarenhet är att blodproven inte säger ett skit om hur mycket t3 som faktiskt går in i cellerna. Det är säkert massa andra saker som måste stämma, det vet vi ingenting om, eller i alla fall inte så mycket. Kortisol påverkar oxå t.ex.
    Det vore ju värt att prova i alla fall? Jag låg jättebra i alla värden innna jag fick lio och skillnaden var som mellan natt och dag i alla fall!! 
  • Scream2

Mitt T3 låg över referens när jag fick Lio. Sen har det sjunkit neråt.

• DarkLink
    Scream2 skrev 2012-01-19 22:24:18 följande:
    Mitt T3 låg över referens när jag fick Lio. Sen har det sjunkit neråt.

Undrar hur de ska förklara det?
  • Scream2
    DarkLink skrev 2012-01-19 22:31:39 följande:
    Undrar hur de ska förklara det?
    Läkaren jag var hos sist tycker det var onödigt med Lio. MEN han lät mig höja med totalt 50 mcg för att mitt T4 låg så lågt. Nu har det ökat och jag mår bättre, tror tom jag kan öka mer...
  • Mandy1981

nu nu gör oxå vänster ellbågen ont sen igår, kan inte sträcka längre på den utan att det gör ont. Kan det fortfarande vara sköldkörteln???? Känns som om jag förfaller mer och mer, blir tokigt,

• Mandy1981
    Mandy1981 skrev 2012-01-20 07:10:13 följande:
    nu nu gör oxå vänster ellbågen ont sen igår, kan inte sträcka längre på den utan att det gör ont. Kan det fortfarande vara sköldkörteln???? Känns som om jag förfaller mer och mer, blir tokigt,
    armbåge menar jag
  • Mammatilltretroll

Sandstorm: jag har aldrig haft dåliga värden men pga alla symptom som läkarna inte hittar orsak till har jag testbehandlats med 25 mcg Levaxin.
    Har tyvärr inte märkt någon skillnad i mående och tänkte ge upp Levaxinet..
    Men kan det vara ide att testa att få lio? Trots mina höga t3 värden?
    Eller ska jag ge upp tanken om att det är sköldkörteln som spökar?

Innan levaxin hade jag så här:
    TSH 0,8-2,1 (pendlat senaste senaste 1,5 åren)
    T4 låg på 8 eller 9 (referens 8-14)
    T3 låg 4,9-5,6 (referens 3,5-5,5)
    Antikroppar Negativt

Symptomen jag har: Muskelvärk, ledvärk, huvudvärk, frusen, trött men svårt att sova, yrsel, ingen aptit, förstoppning, muskelsvaghet, muskelryckningar

• DarkLink

MammaTillEttTreTroll; du kanske "bara" har uttröttade binjurar? Då kommer inte t3 in i cellerna... Jag har för mig att man kan skilja det från hypo, sök på aderanal failure typ. Men lio ska hjälpa i alla fall då, i alla fall ett tag, sen blir det sämre igen...

• Champis
    Scream2 skrev 2012-01-03 12:25:09 följande:
    En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      
    www.hypo2.info

Du som är sjuksköterska. Hur ställer du dig till informationen på denna sida. Förstår om du inte kan läsa allt. Verkar det vara korrekt information eller finns någon bättre sida. Helst på , helst på svenska, då jag är dålig på engelska sjukvårdstermer. 
Svar på tråden Hypotyreos tråden!