Hypotyreos tråden!
Sökte mig till doktorn och tog prover då han misstänke låg ämnes och fick som svar att jag ska få piller.... för att:
Sj känner jag mig som en iq-befriad amöba eftersom jag tänker och fattar trögare än vad jag vill.. som en dement 90åring då ingenting fastnar i knoppen.. o liksom hallå jag vill studera..öööh hmm.
Jag VET vad saker heter och betyder men kommer inte på skiten emellanåt utan får säga .. ja du vet en...sån....när jag pratar och diskuterar, likaså som jag säger fel ord rätt ut i meningen emellanåt när jag menade nåt helt annat. (Irriterande till max)
Har ökat i vikt, en hel del kilon, trots att jag äter precis likadant som då, har ökat det senaste året en 10-12kg
Blir mätt innan jag ens ätit en måltid eller börjat på den (ja den är normal, tom liiite mindre eftersom ingenting vill komma ner)
Känner mig som en luftballong o svullen precis överallt... fluffig mage, tjockare ben, halvplufsigt fejs osv
Är trött som ett såll och orkar ju nstan inte gå upp för trappen till 3 e våningen utan att flåsa som en vansinnig galning som flytt fältet efter mordet... typ.
Andas högt och det känns jobbigt att få några andetag.
Tycker rösten har blivit hesare och lägre än vanligt ( sjunger vanligtvis), ja jag får tom en slags irritationshosta varje gång jag äter., kvittar om det är varmt eller kallt , hett, sött, beskt eller okryddat och smaklöst.
Jag tappar MITT HÅR... det ligger precis ÖVERALLT!!! svarta fnurriga hårbollar.. Gaaaah!!!!
Var och tog mitt andra blodprov i förra veckan...