Inlägg från: Försök inte |Visa alla inlägg
  • Försök inte

Hypotyreos tråden!

Favoritar-tack för att du startar denna tråd. Kommer att hjälpa mig mycket :)

• Försök inte
    Mandy1981 skrev 2012-02-28 10:45:08 följande:
    ajajaj, vad less man blir, har varit på neurografi som inte visade nåt, ska dit igen för EMG. Sen har man sett att TSH värdet ökade inom 5 veckor från 3,0 till 3,7 plus att antikropparna var tokiga, vet inte riktigt, men det visade att det är problem med sköldkörteln, men ändå får jag inte levaxin. Mina ledproblemer blir värre och värre, nu har även armbågenoch ena knät börjat, knät svullnade jätte mycket flera gånger och är så i några dagar. Har påpekat och bevisat att det är en sena vid leden som svullnar och det har samband med sköldkörteln.

Ändå får jag inte den hjälpen jag behöver, ska fortsätta äta diklo som jag redan gör sen 4 månader utan det blir nån skillnad, flera leder har blivit stela. Vad ska jag göra???? Kan ju inte käka diklo livet ut, det enda som läkaren sa, var att dem ska kolla prover då och då, men i nuläget bla bla bla

Skaffa en annan läkare
  • Försök inte
    Millazzon skrev 2012-02-28 15:10:31 följande:
    Ska uppdatera lite här. Var till en mag/tarm speciallist igår. Väl där bröt jag ihop totalt o berättade att jag mådde skit och att jag inte blev lyssnad på. Hon tittade igenom mina symtom (hade skrivit ner dem på en lapp).
    Hon tyckte att jag hade typiska hypo symtom och skulle mejla min husläkare om att bli skickad till endo trotts att mina värden är inom ramen.

Fick även svar på nya prover.
    Tsh första gången: 3,7
    Tsh nu: 2,5

T4 fritt: 10 båda ggr.

Känns i kroppen att Tsh gått ner, men mår långt ifrån bra.. Hoppas nu bara att min husläkare får fingrarna ur..
    Håller båda tummarna.
  • Försök inte

Hej jag har hypoteros. Jag gick med det i flera år innan det blev utrett. Snurrade runt i vårdkedjan. Iaf så fick jag samtidigt för högt kolesterolvärde som vissa läkare kan anknyta till att det skulle ha ett samband. Jag fick också B12-brist.

Nu har jag fått blåmärken på benen. De bara dyker upp utan att jag slagit mig det minsta. Är det någon här som har det också. 

• Försök inte
    ascorbinsyra skrev 2012-04-19 11:10:48 följande:
    Hej alla vänner! Skulle iväg och ta nya prover nu när jag ätit levaxin i 8 veckor.
    När jag kommer dit till lab. frågar sköterskan om jag hoppat över levaxintabl. på morgonen. Det hade jag INTE, utan hade så klart tagit den.
    Då förklarar hon att det måste man göra annars blir provsvaret missvisande? Hade ingen aning om det för det har inte läkaren sagt något om. 

Känner mig så frågande, för om jag inte tar tabl. alls blir väl provsvaret att jag ligger som jag gjorde innan jag började äta levaxin (om inte lägre om det nu sjunkit ännu mer?) Trodde att de tog prover med levaxin i blodet för att se om det är lågt trots dosen jag äter nu för att kunna göra en bedömning om ev. höjning?

Vad har ni för erfarenheter? 
    Nej, man ska inte ta levaxin innan man tar prov, Den tar man direkt efter provtagningen. Tråkigt att de missade den infon.
  • Försök inte
    huggis mamma skrev 2013-01-27 20:42:32 följande:

Hjälp! Är nu inne på min andra vecka med Levaxin och mår skit. Svajig...darrig och en massa pirr i armar och ben. Har dessutom en mycket obehaglig hjärtklappning. Började med 25 mg första veckan och trappade upp till 50mg i måndags. Är det här normalt? Orolig!

Detta har säkert någon nämnt men det är för hög doshöjning. Det är därför du känner dig darrig och har hjärtklappning.

Ta varannan dag 25, 50, 25 osv 
  • Försök inte
    Jisa skrev 2013-02-14 00:15:47 följande:
    Let it rain: Japp, jag var underviktig när jag fick diagnosen. Det var en av anledningarna till att läkarna tog sån tid på sig innan de tog rätt prov. Mådde dåligt i flera år innan jag fick min diagnos
    Så hade min kusin. Jättesmal trots hypothyreos. Det dröjde innan hon fick hjälp.
Svar på tråden Hypotyreos tråden!