Inlägg från: Mammatilltretroll |Visa alla inlägg
  • Mammatilltretroll

Är det någon som känner igen denna känsla vid för hög dos Levaxin?

Luddig i huvudet, som att vara i en glasbubbla, lite svårt att fokusera blicken liksom när jag vänder mig om (främst detta som stör)
    Lätt dimsyn
    Lätt yrsel
    Lite skakig
    Svårt att sova?

• Mammatilltretroll

Jag undrar om någon känner igen symptomet svullen och degig hud på magen?

Min mage är som en överjäst bulldeg :(
    Väger 57 kg till 167 cm så jag är inte överviktig..
    Har fött 3 barn 2005, 2006 och 2009.
    Men mina vänner som fött barn har inte en sån mage som jag har..

Om jag ligger ner är den platt och om jag gör en situps så känner jag ju hur hårda magmusklerna är under.. Men de täcks av den här hemska bulldegen!

Kan det vara myxödem på magen som yttrar sig så här?

• Mammatilltretroll

Sandstorm: jag har aldrig haft dåliga värden men pga alla symptom som läkarna inte hittar orsak till har jag testbehandlats med 25 mcg Levaxin.
    Har tyvärr inte märkt någon skillnad i mående och tänkte ge upp Levaxinet..
    Men kan det vara ide att testa att få lio? Trots mina höga t3 värden?
    Eller ska jag ge upp tanken om att det är sköldkörteln som spökar?

Innan levaxin hade jag så här:
    TSH 0,8-2,1 (pendlat senaste senaste 1,5 åren)
    T4 låg på 8 eller 9 (referens 8-14)
    T3 låg 4,9-5,6 (referens 3,5-5,5)
    Antikroppar Negativt

Symptomen jag har: Muskelvärk, ledvärk, huvudvärk, frusen, trött men svårt att sova, yrsel, ingen aptit, förstoppning, muskelsvaghet, muskelryckningar

• Mammatilltretroll

Är det någon som får detta om ni ligger tokigt i värden - för mycket eller för lite Levaxin? Och som försvinner när ni är välindtällda ?

1) ögon som kliar och är svullna?

2) ledvärk och muskelvärk?

3) blåmärken?

4) fysiskt utmattad i kroppen.. Så att det är jobbigt att gå upp från soffan, vispa en pannkakssmet och andra vardagliga saker?

• Mammatilltretroll

Förresten har även jag symptomet blåmärken som poppar upp på benen utan att jag slagit mig..

Vet inte om det hänger ihop med hypon, låga b12, dåliga järnvärden eller om det beror på något helt annat...?

• Mammatilltretroll

Någon som känner igen värk.. Alltså både muskelvärk men även värk i huden/fettet liksom..?
    Vissa dagar känns det som att delar av rygg/bröstkorg är ett enda stort blåmärke (trots att det inte syns nått och att jag inte har tränat alls..)

• Mammatilltretroll

Jisa: precis så är min värk också.. Idag kan jag inte ha bh och absolut inte få massage..!
    Blir det alltid i samband med doshöjning för dig? Eller annars också?

• Mammatilltretroll

Är det någon som har HYPO och symptom som skakningar/darrig i kroppen?
    Har för mig att det brukar vara ett Hypersymptom men jag har misstänkt Hypo och är väldigt darrig både inne i kroppen och ibland skakig i händerna så att det syns..

Undrar också om ni med Hypo alltid är lika trötta/hjärndimma/sega?
    Eller kan ni ha bra stunder på dagen eller bra hela dagar och sen tillfälligt dippa och bli supersega i kropp och tanke?

• Mammatilltretroll

Undrar om någon haft som symptom att man har stora påsar/väldigt svullen under ögonen som symptom?
    Och gick det över med levaxin och hur länge tog det innan svullnaden var borta?

• Mammatilltretroll

Det var jag som drog candida-socker/alkohol-ont i huden-teorin.

Nyfiken på om det är fler med just Hypo som har detta med ont i huden och om det är just vid socker/alkoholintag eller annars också?

Svar på tråden Hypotyreos tråden!