Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Vilken fönstertvättmaskin är det ni brukar prata om är så bra?
Vilken fönstertvättmaskin är det ni brukar prata om är så bra?
Hej alla!
Det var ett tag sedan jag var aktiv här. Jag insåg för några månader sedan att det här med att hålla städat för alla andras skull (t.ex. för att folk skulle vilja komma på besök utan att vantrivas) gav mig alldeles för mycket ångest. Min låtsaspappa frågade mig en gång när jag bröt ihop för att städningen var så jobbig, för vems skull jag städade egentligen och när jag insåg att det inte var för min egen skull alls lade jag av. Jag slutade inte städa helt dock, utan jag städade enbart för min egen och min dotters skull och nu känns det mycket bättre. Det verkar till och med som att folk i min omgivning inte alls tycker att det är jobbigt att komma hit trots att det ligger lite skit här och där. Det satt nog mest bara i mitt huvud. Visst får jag fortfarande lite ångest när jag ska få besök, men i stället för att "städa bort" ångesten, försöker jag lära mig att slappna av och se om det verkligen är så illa som jag tror. Och sen får jag se att det faktiskt bara är jag som tänker på det så.
Just nu är det trivsamt för mig, och när det inte är det längre fixar jag det som irriterar mig :)
Jag har även börjat läsa Rensa ut i röran med Feng shui. Är det någon annan som har läst den? Jag har blivit superpepp på att rensa ut precis alla överflödiga prylar jag har - och det är mycket! Dock kan jag inte börja riktigt än för jag sitter med ett kompletteringsarbete som tar upp precis all min tid, men det ska lämnas in i morgon och när det är gjort planerar jag att påbörja min utrensning :)
Vad snällt av henne att kontakta dig och vad skönt att du kunde slutföra uppgiften. Nu är det bara lite kvar på kursen, hejja hejja!
Om jag tolkar dig rätt har ni inga garderober i sovrummet/rummen och inga byråar för kläder. Inte heller någonstans där det finns klädstänger att hänga galgar på. Stämmer det?
Hur har du det med tvättmöjligheter, är det gemensam tvättstuga eller har du egen tvättmaskin?
Klart att du inte ska behöva ha samma kläder jämt om du gillar att byta med årstiderna! Men, återvänder du till förra årets kläder i år igen, eller vill du helst ha nytt bara?
Å tack! Vad glad jag blir att du vill hjälpa till!!
Kände precis att jag bara gnäller och började klanka ner på mig själv för det.
Ska fundera över detta och återkomma
Då har ni i alla fall ganska mycket plats till kläder. Är övriga hyllor och de två stängerna i skåpen fulla med annat?
Hur var det med tvätt, gemensam tvättstuga eller egen maskin? Tror att det påverkar upplägget av arbetet.
Har du förresten några stora platsbackar eller liknande som du kan använda under sorteringen?
Då har ni i alla fall ganska mycket plats till kläder. Är övriga hyllor och de två stängerna i skåpen fulla med annat?
Hur var det med tvätt, gemensam tvättstuga eller egen maskin? Tror att det påverkar upplägget av arbetet.
Har du förresten några stora platsbackar eller liknande som du kan använda under sorteringen?