Voxen1 skrev 2019-07-22 06:55:32 följande:
Jag gillar inte mycket i min garderob. Skulle jag kunna välja fritt skulle jag behålla ett par shorts, ett par jeans och tre tröjor. När jag går i affärer hittar jag nästan aldrig något som jag gillar på riktigt. Det får duga, men sen hänger det bara i garderoben oanvänt.
Pga att jag resonerar så har jag mycket kläder, men väldigt få som jag använder. Jag kommer aldrig mer att köpa något jag inte tycker om. Nu får jag använda det jag har köpt fast jag inte är 100% nöjd. Jag tycker att det är roligt med kläder men har svårt att hitta något som jag verkligen gillar. Jag varierar mig inte så mycket utan använder ett fåtal favoriter. Jag behöver därför inte så mycket kläder. Jag vill dock kunna Klara mig en vecka utan att tvätta. Mitt mål är att bara ha kläder för en vecka och 6 finkläder som går att kombinera på olika sätt. Ett fåtal träningskläder, pyjamaser, badkläder. Behöver bara 1 jacka för det blir aldrig kallt här. En kofta räcker långt. Hur mycket kläder behöver du? Behåll/skaffa det antalet.
Mitt problem är att jag inte kan försvara miljömässigt och ekonomiskt att göra mig av med allt som jag inte gillar till 100%. Istället blir det köpstopp här och använda kläderna som är mäh. Har haft turen att jag börjat gilla något plagg mer när jag använt det mycket. Fått en ny favorit. Jag skulle vilja vara som dig och inte gilla några kläder och inte köpa dem! Måste ta mig ur min det får duga mentalitet! Fortsätt skriva om hur du tacklar din garderob. Behöver all inspiration jag kan få!
Kloka ord. Jag använder faktiskt i stort sett alla mina kläder, förutom kjolarna. Dem ska jag faktiskt skicka vidare nu, tack! Finklänningarna används förstås inte jättefrekvent, men dem ska jag ju ha kvar.
Då jag bor ensam och inte vill tvätta halvtomma maskiner, så känner jag att jag vill ha lite mer kläder än jag skulle haft om här bodde fler. Att jag håller på att köpa fler kläder beror på att det saknas en del typer av plagg samt att jag vill hitta kläder jag trivs bättre i.