Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag kan inte påstå att jag har någon definition. Jag bor ju ensam, så jag städar när jag tycker att det skulle vara trevligt att få det renare. Kan vara ofta, kan vara ganska sällan. Dammar gör jag aldrig med bara en veckas intervall, dammsuga kan ibland bli två gånger på en vecka, ibland med längre än en vecka mellan gångerna. Men upplever också att det behövs mindre ofta när man är ensam. Håller ni med?

• Ms H

Jag blir galen på mig själv! Varför gör jag lite här, lite där och lite på massa andra grejer, istället för att göra klart någon någonstans? Grrrr!

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-05-22 20:12:15 följande:

Idag har jag plockat, dammsugit och tvättat så det får jag vara nöjd med. Är också sådan MS H att jag börjar på ett ställe men ledsnar eller kommer på något jag bara måste göra först innan jag fortsätter och. Så blir jag aldrig helt klar. I sommar är min plan att skriva upp alla projekt på en lista och sedan jobba med en punkt i taget. Allt kommer inte bli gjort men några saker blir förhoppningsvis helt klara. Vill ju inte ägna hela sommaren åt att städa, men lite ska det bli varje dag.

Nu fick du mig att lyfta rumpan ur soffan för att gå och göra lite till på nått av det jag startat men inte är klar med!
  • Ms H

I sann Ms H-anda har jag nu gjort liiite till på trädgårdsprojektet, tvättat lite till av fasaden, laddat en tvättmaskin (men ej startat den) och strukit 10 plagg till ur högarna med rena kläder... tja, ni hör ju.

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-06-26 17:43:42 följande:
    Hur går det för dig MS H?
    På städfronten Inter nytt.

Eller ja, det blir mer och mer skitigt och rörigt. Här pågår renovering, så där går det iaf lite framåt, men fy bubblan vad alla inblandade strular hela tiden. Senaste är att jag minst tre gånger frågat om en leverans som skulle komma bärs ända in i bostaden, och ja, det ingår har de svarat varje gång (senast två timmar före leverans). Ni kan säkert gissa vad chauffören sa när han parkerat lastbilen...
  • Ms H
    Ms H skrev 2017-06-26 18:52:12 följande:
    På städfronten Inter nytt.

Eller ja, det blir mer och mer skitigt och rörigt. Här pågår renovering, så där går det iaf lite framåt, men fy bubblan vad alla inblandade strular hela tiden. Senaste är att jag minst tre gånger frågat om en leverans som skulle komma bärs ända in i bostaden, och ja, det ingår har de svarat varje gång (senast två timmar före leverans). Ni kan säkert gissa vad chauffören sa när han parkerat lastbilen...
    Grrr! Dumma autocorrect! På städfronten intet nytt, skulle det så klart stå.
  • Ms H

Ja, det var trist att de som utförde leveransen inte gjorde det som var beställt. Ska se till att få avdrag för det.
    Nu är den största delen av arbetet gjort, "bara" det där småpillet kvar i ena rummet och väggmålning i det andra. "Bara". Och så, ja ni vet ju. Städningen. Önskar att jag dessutom hade tid och ork och lust att göra rent alla grejer innan de ställs tillbaka, men det är nog en dum målsättning om jag vill bli färdig före semestern tar slut...

• Ms H
    vallakra skrev 2017-06-30 10:58:56 följande:

Idag ösregnar det här så jag tänkte försöka komma ikapp lite inomhus. Här ser bedrövligt ut efter vår ankunge-koma så det finns både tvätt och städning att ta tag i.

Jag hade en plan på att köra effektivt 1h, pausa och göra något trevligt 30-45 min, sen effektivt igen and so on. Det funkar nästan, kom lite annat i vägen bara. Vill du köra en timme med mig nu?
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-06-30 14:34:05 följande:
    Absolut! Jag tar ett rejält tag i tvättstugan/källaren.
    Hur gick det? Här försvann det mesta av golvpappen, dammsugit (ska fortsätta i fler rum efter paus, skräpet sprider sig...), plockar en hel del saker till sina rätta platser samt tagit bort distansklossar från nya golvet.
    Just nu paus, snart en timme till!
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-06-30 15:59:32 följande:

Nu är fyra korgar med torr tvätt vikt samt ca tre miljoner strumpor sorterade! Hann med en fuskstädning av badrummet också (vi har ett väldigt litet badrum).

Jag ska också städa ett badrum strax. Det är inte rent någonstans när hantverkare gått hem.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!