Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

vallakra skrev 2017-10-17 09:48:07 följande:

Jodå, det var väl ett trevligt projekt!

Hade inte så mycket med städning/ordning hemma att göra men idag har jag fixat till behållare för sortering av avfall (sånt som inte är förpackningar) i förrådet, satt upp ny ?ingen reklam?-lapp i hopp om att få mindre skräp i postlådan och lagat avloppet till vaskens tvättstugan. Nu kan jag tvätta igen, tvättmaskinen är kopplad på samma vattenlås, så det ska jag gå och fixa nu.

Och nja, jag vet inte om jag tycker att mitt semesterbokningsprojekt är så supertrevligt just nu, har beslutsångest delux ????
  • Ms H

Haha, jag hade ju inte alls tänkt att tvätta idag, men när jag skrev om resten så kändes det naturligt att skriva att jag skulle tvätta. Så nu gör jag det!

Dessutom har jag gjort de absoluuuuut nödvändiga ?plocka ut skräp ur innerdörrslåset?. Skräp som förra ägarens barn petat in och som jag stört mig på sedan jag flyttades hit. Puts, väck, borta!

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-10-18 18:33:36 följande:

MsH, hur går det med semesterbokningsprojektet?

Blir så sugen på att resa!!

Letade massor igår, reguljärflygmöjligheter. Hittade äntligen några alternativ som funkar. Nu kommer bara det där jobbiga med att välja också... Idag åkte jag till bilhandlaren, byggbutikerna och massören istället och när jag kom hem var hjärnan för mosig för några beslut...
  • Ms H
    hon mot strömmen skrev 2017-10-22 17:51:28 följande:

Ta tag i diskbänken och diska bort all disk.

Hehe, jag måste ha känt på mig att du skrev det, för disken var precis vad jag tog tag i alldeles nyss :)
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-10-25 20:54:22 följande:

Hur går det med städandet? Ovanligt tyst i tråden!

Jo tack, soffan är skön! :P
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-10-26 08:57:10 följande:

Nu behöver jag lite tröst och pepp! Maken opererades för tio dagar sen, operationen gick bra men sedan drabbades han av en bakterieinfektion så han är fortfarande kvar på sjukhuset. Jag har varit så orolig men nu är han på bättringsvägen och vi hoppas att han får komma hem i helgen.

Och just när man är som tröttast, oroligast och mest ledsen vad händer då?

Jo, då svämmar golvbrunnen i tvättstugan svämmar över och det visar sig vara stopp i avloppet någonstans under källargolvet!!!!! Har inte en aning om hur jag ska hantera detta...

Att huset dessutom ser ut som ett bombnedslag får man väl ta som en bonus antar jag.

Ring en spolfirma.
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-10-27 20:37:24 följande:

Har dykt in i garderoben och fy vad mycket grejer det är där. Jag har allt annat än en minimalistisk garderob! Just nu känns det inte som om jag kommer att bli klar i helgen. Det var svårare än jag trodde att rensa bland kläderna och tråkigare. Nä jag får göra ett ryck till innan jag tar fredag.

Hur har det gått för dig?
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-10-28 15:23:12 följande:

Jodå, jag följde råden jag fått i tråden och det funkade! I morgon får jag hämta hem maken.

Heja dig!
  • Ms H

Om ni bara visste vad lättad jag känner mig nu! Hällmålningen är klar, tack vare ett par vänner som hjälpt till! Ikväll ska jag skruva upp lite grejer på väggarna, sedan är allt i hallen klart förutom golvsocklar. I köket ska det slipas, spacklas och målas på en liten yta, golvsocklar ska sättas och så ska det städas ordentligt som avslutning på byggandet. Jag ser ljuset i den halvårslånga tunneln! Bonus är att jag dessutom är lättad över att ha bestämt mig angående semestern och bokat nästan allt! Såååå himla skönt! Nu - hänga tvätt :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!