Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jodå, det var väl ett trevligt projekt!
Och nja, jag vet inte om jag tycker att mitt semesterbokningsprojekt är så supertrevligt just nu, har beslutsångest delux ????
Jodå, det var väl ett trevligt projekt!
Haha, jag hade ju inte alls tänkt att tvätta idag, men när jag skrev om resten så kändes det naturligt att skriva att jag skulle tvätta. Så nu gör jag det!
Dessutom har jag gjort de absoluuuuut nödvändiga ?plocka ut skräp ur innerdörrslåset?. Skräp som förra ägarens barn petat in och som jag stört mig på sedan jag flyttades hit. Puts, väck, borta!
MsH, hur går det med semesterbokningsprojektet?
Blir så sugen på att resa!!
Hjälp! Sätt fart på mig!
Ta tag i diskbänken och diska bort all disk.
Hur går det med städandet? Ovanligt tyst i tråden!
Nu behöver jag lite tröst och pepp! Maken opererades för tio dagar sen, operationen gick bra men sedan drabbades han av en bakterieinfektion så han är fortfarande kvar på sjukhuset. Jag har varit så orolig men nu är han på bättringsvägen och vi hoppas att han får komma hem i helgen.
Och just när man är som tröttast, oroligast och mest ledsen vad händer då?
Jo, då svämmar golvbrunnen i tvättstugan svämmar över och det visar sig vara stopp i avloppet någonstans under källargolvet!!!!! Har inte en aning om hur jag ska hantera detta...
Att huset dessutom ser ut som ett bombnedslag får man väl ta som en bonus antar jag.
Har dykt in i garderoben och fy vad mycket grejer det är där. Jag har allt annat än en minimalistisk garderob! Just nu känns det inte som om jag kommer att bli klar i helgen. Det var svårare än jag trodde att rensa bland kläderna och tråkigare. Nä jag får göra ett ryck till innan jag tar fredag.
Jodå, jag följde råden jag fått i tråden och det funkade! I morgon får jag hämta hem maken.
Om ni bara visste vad lättad jag känner mig nu! Hällmålningen är klar, tack vare ett par vänner som hjälpt till! Ikväll ska jag skruva upp lite grejer på väggarna, sedan är allt i hallen klart förutom golvsocklar. I köket ska det slipas, spacklas och målas på en liten yta, golvsocklar ska sättas och så ska det städas ordentligt som avslutning på byggandet. Jag ser ljuset i den halvårslånga tunneln! Bonus är att jag dessutom är lättad över att ha bestämt mig angående semestern och bokat nästan allt! Såååå himla skönt! Nu - hänga tvätt :)