Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Imorgon ska tio veckors damm bort och en packning tvättas!
Imorgon ska tio veckors damm bort och en packning tvättas!
Hur har det gått MsH?
Jaha, nu var det dags! Elva ljuvliga små dunbollar blev det och det piper så gulligt från ankhuset. Om jag tänker efter ordentligt så har jag nog väääldigt mycket att göra i den hörnan av trädgården.
Har alla tagit sommarlov i tråden?
Så skoj att denna tråden lever igen.
Var oxå med här för några år sen, och var väldigt aktiv både här och i rensandet.
Men sen kom livet emellan och de sista åren har vi mest hankat oss fram.
Nu känns det som att det börjar bli dags igen för att ta tag i rensandet och knäcka den där städkoden :)
Hej alla, trådstartaren här, vad kul om tråden tar fart igen!
Apropå att städa respektive rensa, jag har flyttat till större sen jag startade tråden och det gör stor skillnad för röran. Har man plats att lägga prylarna på blir det mindre stökigt. Därför tror jag att rensa, och att göra plats gör väldigt mycket mer långsiktigt än att bara lära sig hålla efter hotspots.
Dessutom har jag lärt mig att fast man rensar kan man alltid rensa mer! Jag är stammis på Myrornas avlämning. Större saker lägger jag ut på bortskänkes.se, det kommer alltid någon och hämtar prylen redan samma dag. Magiskt!
Och du med, hej igen!
Jag rensade en kökslåda i förrgår, en sån där djup sak där jag bara hällt ner knivar, decilitermått, vispar, termometer, ja allt. Jag använder saker ur den flera gånger i veckan och äntligen lyckades jag rensa upp i den så den är så trevlig att öppna nu, knivar ligger för sig, stekredskap för sig osv.
En liten åtgärd som tog max en halvtimma men som verkligen gjorde skillnad i vardagen. Såna små städprojekt ger energi! (När man väl får dem gjorda...)
Ja det var ju inte meningen att spamma...och jag vet ärligt talat inte om eller hur man tar bort inlägg :)
Har varit bortrest över höstlovet men nu är det full fart igen.
Jag känner lite att jag inte vet i vilken ände jag ska börja så blir lite här o där än så länge.
Hoppas få lite energi till att fortsätta benom att skriva här. Håller undan hyfsat på de två största hotspots, och det känns bra. Däremot kommer jag ingenstans med resten. Sk försöka att åtminstone få undan någon kasse grejer från sovrummet under helgen.
Ja, det är ju ganska bra att faktiskt börja med just det. Står väskor i hallen som ska ut i förrådet, de borde jag kunna ta tag i imorgon :) Tvätten är en evighetsgöra, men måste få till en bra rutin där så att den blir vikt direkt efter att den har torkats....har haft en hög med ren tvätt i soffan nu under en längre period. Det brukade jag aldrig ha innan...så känns som att det borde gå att fixa bort den ovanan snabbt.
Sovrummet får bli nummer 3 på listan sen, har en hel del kläder som jag inte kan använda nu när jag är gravid. Sen ska bebisen få en egen lite plats utanför vårt sovrum som vi måste fixa till oxå :)