Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jaha, vad ska man ta sig an idag då?

• Ms H
    vallakra skrev 2017-07-01 13:56:26 följande:

Igår kväll bytte jag lakan i grabbarnas rum. Jag vet att de är stora nog att göra det själva. Men de har tyvärr kommit på att om man struntar i det så står mamma till sist inte ut att se sina småpluttar (läs tonåringar) sova i snusk.

Idag har maken och jag varit på loppis (vi älskar loppis). Jag köpte som vanligt några perenner som jag inte riktigt vet var jag ska ha så nu ska jag ut och leta efter några små häl där jag kan hutta ner demDrömmer

Vad händer om du bara gör halva jobbet, dvs tar bort de smutsiga lakanen (och kanske lägger fram nya i en fin hög på kudden)?
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-07-01 18:20:14 följande:
    Ja, det var en idé väl värd att testa!
    Såvida de inte lägger sig utan lakan kan det minska din insats =D

Jaha, hur tror ni att det blev här idag då? Ja precis, dutta lite här, pilla lite där, inget klart nånstans...
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-07-02 09:20:41 följande:

Känner mig splittrad över vad jag ska ta tag i idag så jag börjar väl med att titta till ankungarnaSkrattande.

Hehe :) Har du tittat klart?
  • Ms H

Imorgon är det dags att börja röja hemma igen. Får jag sällskap?

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-07-29 23:29:19 följande:
    Japp, du får sällskap av mig. Imorgon ska jag rensa klart I barnens garderober. Jag har rensat klart bland de kläder som de använder. Nu ska jag ge mig på de sparade kläderna som min trea ska få ärva och se till att kläderna är sorterade ordentligt efter storlek. Var så ordentlig i början, men sedan slarvade jag lite.... Måste sluta att fuska, för det straffar sig alltid! Finns leksaker, bebissaker etc med som ska rensas bland.

Vad ska du röja MS H?
    Tanken var att röja efter renovering; få undan verktyg, ställa grejer på plats och få lite mer ordning i förrådet. Men, nja. Det blir möjligen lite rensning i trädgården och blomvattning. Vilken djungel jag kom hem till efter semestern!
  • Ms H

Nu är (det ickefärdiga renoverade) köket tömt på verktyg och annat bös, samt grovstädat. Eftersom att det ska målas, slipas och grejas mer inom kort känns det inte lönt att städa noggrannare för tillfället. Dags att njuta lite av att bara vara hemma och ledig, sedan ska jag ta tag i packningen som ligger utriven på halva hallgolvet.

• Ms H
    vallakra skrev 2017-08-04 10:28:17 följande:

Jag har gjort en lista på saker jag vill få gjort innan skolan börjar, både stort och smått. Och jag har faktiskt redan kunnat bocka av en delSkrattande.

Är din lista rimligt lång? Vill du dela med dig? Jag försöker också att arbeta med listor, men just nu har jag kommit av mig lite. Har så otroligt många saker som jag skulle vilja att de var gjorda, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva på listan för den närmsta veckan för att inte känna mig överhopad men ändå känna mig nöjd när (om?) jag har slutför alla punkter.
  • Ms H
    FrökenAvig skrev 2017-08-05 16:04:53 följande:

Någon här som hakat på konmari?

Nej, vad är det?
  • Ms H

Vallakra, bra lista! Hoppas att det går bra för dig. Här stapplar jag mig lite långsamt framåt, inte alls i den takt som jag skulle vilja att saker blev slutförda. Men, jag har verkligen ingen lust, så det får bli som det blir.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!