Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jaha, vad ska man ta sig an idag då?
Jaha, vad ska man ta sig an idag då?
Igår kväll bytte jag lakan i grabbarnas rum. Jag vet att de är stora nog att göra det själva. Men de har tyvärr kommit på att om man struntar i det så står mamma till sist inte ut att se sina småpluttar (läs tonåringar) sova i snusk.
Idag har maken och jag varit på loppis (vi älskar loppis). Jag köpte som vanligt några perenner som jag inte riktigt vet var jag ska ha så nu ska jag ut och leta efter några små häl där jag kan hutta ner dem
Känner mig splittrad över vad jag ska ta tag i idag så jag börjar väl med att titta till ankungarna.
Imorgon är det dags att börja röja hemma igen. Får jag sällskap?
Nu är (det ickefärdiga renoverade) köket tömt på verktyg och annat bös, samt grovstädat. Eftersom att det ska målas, slipas och grejas mer inom kort känns det inte lönt att städa noggrannare för tillfället. Dags att njuta lite av att bara vara hemma och ledig, sedan ska jag ta tag i packningen som ligger utriven på halva hallgolvet.
Jag har gjort en lista på saker jag vill få gjort innan skolan börjar, både stort och smått. Och jag har faktiskt redan kunnat bocka av en del.
Någon här som hakat på konmari?
Vallakra, bra lista! Hoppas att det går bra för dig. Här stapplar jag mig lite långsamt framåt, inte alls i den takt som jag skulle vilja att saker blev slutförda. Men, jag har verkligen ingen lust, så det får bli som det blir.