Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Ms H - gillar läs-städningen! En sån helg skulle jag behöva!
Har varit dunderförkyld och jobbat alldeles för mycket senaste tiden - dålig combo... Fick i alla fram ljusstakar och stjärnor i tid. Puh!
Ms H - gillar läs-städningen! En sån helg skulle jag behöva!
Har varit dunderförkyld och jobbat alldeles för mycket senaste tiden - dålig combo... Fick i alla fram ljusstakar och stjärnor i tid. Puh!
Här hann vi få fram alla dekorationer inför advent. Även städat. Vi plockar fram allt pynt på en gång så är det gjort ( eller glöms inte bort). Hann stöka till det ordentligt, men krävde igår att alla hjälper till och plockar undan i alla rum så nu är det skönt att börja en ny vecka.
MrH: du inspirerar med dina projekt, se till att jag hålls med ;) det är så mycket roligare när man inte känner sig ensam bland lådorna här.
Grattis till visningen, hoppas det går snabbt. Har du framtida bostad klar? Det är skönt om en flytt inte sker i all hast utan man hinner fundera vad som behövs flytta med.
Sååå, det var till en låda jag skulle gå nu...
Kul att höra att jag ger rensningsinspiration! Jag håller med om att det går enklare när man "har sällskap". Ska vi ta en ny utmaning kanske?
Eftersom att jag inte kan göra så mycket per dag och inte göra så mycket på egen hand, samlar jag på mig idéer när jag inte kan utföra, och gör/får hjälp när det går. Just nu går min rensning mest ut på att gå runt och titta ut ställen som jag ska be om hjälp med. Imorgon vet jag att jag får hjälp en stund, så mycket värt när man inte klarar själv!
Visningarna gick bra och *peppar peppar* nu är det nog avslutat. Nytt boende finns klart, det är vääääldigt mycket mindre än mitt nuvarande. Då förstår ni nog varför jag tycker att rensning är väldigt viktigt just nu
Mitt eget lilla fram-till-jul-utmaning "göra slut" rullar på i sakta mak. Jag har gjort slut på halvtomma tändsticksaskar, schampoflaskor, deodoranter, diverse reseförpackningar, halveldade blockljus, nagellack, ansiktsmasker, en del ur frysen och säkert nått mer. Oh just ja, håller på att slutföra lite virkningsprojekt också, det får också höra hit. För lista över allt för att se att det händer nått, och det gör det! Känns himla skönt.
Läsprojektet ska jag ta tag i ikväll, tänker jag =)
Sex lådor böcker på väg till annan ägare!
Igår anlände typ 90 flyttkartonger hit. Undrar hur många man kan fylla med mina grejer...
Skönt att du iaf har många flyttkartonger så att du kan börja packa redan :)
Här har jag som dagens uppdrag rensat på en arbetsyta i köket...vilket verkligen behövdes. Allt hamnar där känns det som.
Inser att vi hade behövt ett stort skafferi för att få plats med alla torrvaror som vi har i detta huset.
Får nästa år tänka om helt, får nog möblera om helt i skåpen få att få plats.
Städar alla så mycket att ingen hinner skriva här längre?
Här fortsätter "arbetet" med att använda upp grejer. Ger mig in på det sista sneda ljuset, efter en dusch där jag gjorde slut på en balsamflaska och en minischampo. Till middag igår gick det sista av en pastasort åt och en pepparburk sjunger på sista versen. Idag kött och vitlökssmör från frysen. Det blir färre och färre saker i skåpen!
Kul att det är fler som hänger på i att "göra slut" på grejer i skåp och skrymslen :) Själv har jag tömt ett av mina badrum inför flytt, dessa grejer tänkte jag försöka mig på att använda upp under den kommande dryga månaden...
Någon som vet hur man kan mildra (cigarett-)röklukt som kommer in via ventilationen?
Jag saknar alla glada, trevliga inlägg som brukar strömma in i den här tråden!