Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag har ju nu kört med en stor sak per månad (i stället för mina listor per dag etc), tex elektronik i februari. Det tog ju mycket längre tid, men är ändå nöjd med idéen. Har slängt typ 40 kg sladdar och pryttlar, två tunga sopsäckar. Har varit nervös för att slänga sådant jag kanske behövde, så hade en ung kille som hjälpte mig att identifiera alla jäkla sladdar. Skönt! I januari körde jag med papper, slängde och sorterade massor, men blir väl samma igen snart. Mars och april var väl fortfarande elektonik plus allmänt fix, men nu i maj kör jag med tema gardiner, dukar och handdukar. Samt köpa nytt kylskåp. Juni blir månaden för att rensa trädgårdsskjulet. Min och sonens garderober är nu i så bra skick att vi bara behöver köpa lite nytt ibland, inget överflödigt finns kvar. Känns skönt, mycket tomrum i lådor och garderober.
Papper rensar jag ofta, för det kommer in jätte mycket.
Har en hylla med papper som jag inte orkade gå igenom förra rensningen. Det ska jag göra nu i sommar. Slänga och sätta in i pärmar.
Jag har fixat klart min capsule wardrobe. Nu har jag bara kläder jag vill använda och som passar och som jag känner mig bekväm i. Det är bara att öppna garderoben och ta ut något och sätta på sig. Jag har lagt undan det jag har för mycket av men som jag gillar. När något blir utslitet shoppar jag i min låda. Det bästa är att jag har gjort mig av med kläder som jag inte gillade att ha på mig. De var fina, men inte på mig! Det var det svåraste att göra sig av med. Nu ska jag tänka mig väldigt noga för när jag ska handla något nytt. Känns det inte helt perfekt ska jag inte köpa. Men jag behöver nog inte köpa något nytt det närmsta året.