nytt eller gammalt skrev 2019-03-01 22:17:44 följande:
Jag funderar jättemycket på Capsule wardrobe och har tittat en hel del på youtube om det. Men känner att det är en hög tröskel dit för mig. Funderar över om man kan testa det bara för arbetet t ex. Jag tror det är en på mitt jobb som har nåt liknande, för hon har samma gamla kläder på sig varenda dag nu plötsligt. Det är några tröjor som återkommer ständigt och hon har samma kavaj hela tiden. Så var det inte förut...
Jag funderar över att försöka rensa ut lite kläder igen men jag skulle vilja försöka sälja endel. Det är ganska dyra kläder som är använda ett fåtal gånger bara. Jag har provat olika sätt men det verkar jättesvårt. Har provat Tradera, klädbytardag, loppis. Hittar ingen grupp på FB som det verkar vara fart i. Är det så att det bara går att sälja kända märken eller 10-kr plagg...det som jag rensat ut tidigare skänkte jag bort efter att ha provat att sälja.
Kul att du också funderar på capsule wardrobe! Jag har kikat en del på useless på u-tube, Instagram och pinterest. Jag tycker att hon har en bra inställning. Inte jätte strikt och att din garderob ska passa just dig. Hon går också igenom lite hur man kan göra. Men det är inte så lätt när man står med ett berg av kläder! Bra idé att börja med jobbkläderna! Jag har börjat att kolla på Pinterest för att hitta min stil. Den har spretat ganska mycket och det gör det svårmatchat. Jag försöker också vara ärlig mot mig själv vilka kläder i garderoben som jag trivs i och vilka jag inte trivs i.
Jag har sålt lite av mina kläder som är i bra skick och det har inte bara varit dyra märkeskläder utan även H&M. Fast det är ju lite jobb efter som man ska fota och lägga upp med beskrivning. Det jag har märkt är att det går bättre om fotona är bra, dvs bra ljus mot en tex vit bakgrund. Jag brukar också ange ungefärliga mått, tex vidd och längd på tröjor, har klänningar en definierad midja anger jag det måttet osv. Priset man kan sälja för blir inte jätte högt, det är begagnat samt att köparen ska betala för frakten. Men jag tänker att det är mer än noll iallafall. Billiga barnkläder har jag sålt som paket sorterat efter storlek.
Det tar ju lite tid att sälja. Senaste månaden har jag sålt 8 saker. Jag gör det mest för jag tycker att det är kul. Ibland är det lite lättare att rensa ut ett plagg om man vet att det kommer till användning hos någon annan.
Aniiee skrev 2019-03-01 22:34:32 följande:
Sååååå skönt med en kapselgarderob. Vettigaste jag gjort när jag anlade den.
Jag vill också veta mer om hur du gjorde!