vallakra skrev 2018-06-13 08:23:11 följande:
Allra först ska vi överleva ett studentfirande på fredag. Det är vår äldsta som tar studenten så det är första gången vi fixar ett sådant firande så det är lite nervöst. Jag hoppas att vi kommer ihåg allt...
För övrigt hoppas jag få till en rensning i trädgårdsboden. Spadar, krattor och annat ska få egna platser istället för att stå huller om buller.
Taket på altanen behöver bytas men vi får se hur långt tiden/orken/lusten räcker.
Annars pågår en ständig utrensning. Jag har papp-påsar stående på varje våning där jag lägger i saker allt eftersom, när de är fulla tar jag dem till Erikshjälpen. Under sommaren ska vi också sälja på loppis ett par gånger.
Åh, vad roligt med studentfirande! Fast mycket att fixa med förstås. Allt kommer säkert gå jätte bra! Mina barn hade skolavslutning idag så nu börjar sommarlovet!
Vi hade också lite renoveringsplaner, men jag säger som dig vi får se vilken ork och lust som finns. Just nu känner jag att jag vill ha lite mindre måsten och mer roligt, haha.
Mina barn vill gärna tjäna lite pengar, så jag tänkte att vi skulle sälja lite barnkläder och leksaker på en barnloppis I september. Men klädrensningen tar jag tag i först i augusti. Barnen får fundera I sommar på vad de ledsnat att leka med.
Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli färdig med utrensningen. Mitt mål nu är att inte köpa mer än nödvändigt. Om det kommer in mindre så blir det mindre att rensa ut. Jag har haft köpstopp av badrumsgrejer i ett år nu och det enda jag ersatt har varit tandkräm, en ansiktskräm, en ansiktstvätt, en kajalpenna, linsvätska och ett schampo. Du kan ju tänka dig vad många extra av allt annat jag haft. Det känns så skönt nu när det minskar i skåpen.
Nu ska jag sätta mig ute och njuta av en kopp kaffe! Inget mer plock och städ för idag.