flamsan skrev 2018-08-29 08:58:42 följande:
Här har ni en till som behöver lite mer städpepp?
Bor i lgh 4 r&k med 3 barn och är ensamstående i vardagen.
min partner bor på annan ort pga jobbet men vi kör fram och tillbaka på helger och lov.
det blir SÅ rörigt!!!!
min lgh hade jag koll på först, men sen har det inte funnits tid och energi.
min partners lgh är en stor 2a där jag ex nu under sommaren verkligen gått genom och städat, rensat sorterat osv. Superskönt, speciellt eftersom det är en bostadsrätt som troligen kommer säljas då jag snart tar examen och letar jobb i samma delar som han jobbar- vill köpa hus.
Men nu startar vardagen efter sommaren, om min lgh har försummats....
Har börjat med städning och sortering men blir så sjukt trött! Försöker involvera barnen och ta lite i taget, säljer av lite gamla skolböcker-kläder-leksaker så smått för att minska mängden grejer....
Hur går det för er andra här inne?
Vad kul med någon mer i tråden! Håller också på med rensning och sortering. Håller med om att man blir så trött på det! Denna helgen har jag rensat och sorterat pysselgrejer, pennor, kritor etc. Barnen har fått bestämma vad de vill ha kvar och resten har rensats ut. Har också slängt torkade tuschpennor, utritade block och pysselböcker.
Har bestämt mig för att gå igenom hela huset en gång till och rensa ut. Har gjort det tidigare men det är fortfarande för mycket saker och vi använder inte allt. Näst i tur står barnens rum och garderober. Kommer ta barnen till hjälp. Eftersom det är deras saker får de vara med och bestämma vad som ska vara kvar. Ska på barnloppis i slutet på September så det är deadline. Deadline för hela huset är nyår.
Hur har det gått för dig?