Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hoppar in i tråden. Har följt FlyLady till och från i snart två år men inte fått in rutinerna. har däremot läst många av emailen som hon skickar ut, så känner mig säker med hennes terminologi o liknande
ett tips om ni tycker utskicken är för många, det som är det viktigaste för mig heter alltid Sneak peek for the week..., där står vilken zon det är, vilken månadsvana, alla Kellys missions för veckan och den dagliga rutinen. Skapa ett filter och skicka alla andra FlyLadymeddelanden direkt i skräpkorgen. Samtidigt måste jag säga att jag har fått riktiga AHA-upplevelser från vissa testimonials om hur andra gör saker, likaså här på tråden.
Något FlyLady verkligen trycker på är också att man ska anpassa dagliga och städrutiner efter sina egna behov och möjligheter, det viktiga är att nåt blir gjort, som hjälper DIG, inte att det blir gjort den dagen som passade in i HENNES liv.
Tex, jag bor i hyresrätt med tvättstuga, jag KAN inte köra en maskin om dan, (även om jag gillar idén) det är tillräckligt knepigt att få tid en gång i veckan, kvälls- och helgtider kan vara uppbokade nästan två veckor i förväg. Däremot försöker jag att boka in samma veckodag varje gång och faktiskt tvätta en gång i veckan istf varannan/ var tredj vecka (när ALLA rena kläder är använda) OCH lägga undan tvätten på en gång eller senast morgonen efter (sonen sover i vårt rum). Den här rutinen har jag kämpat med i ett halvår nu och den börjar sätta sig :)
Pepp på er alla i tråden