Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

lisalycklig skrev 2012-02-04 11:53:51 följande:
    Negativt test i dag!!! Skit!!! Då vet jag att ovitrellen i mitt fall stannade kvar i kroppen 11,5 dag.
    men har du inte fått mensen så finns d ju hopp fortfarande..? finns ju dom som plussar senare, håller tummarna att d e så för dig oxå! 

köpte äl-test idag så ja har hemma, fick mensen imorse å tänkte att d e lika bra att börja hålla koll på när i cykeln ja har äl m tanke på att ja tror att den börjar nån gång ca 9-10 dgr efter mens - även om d e ett bra tag kvar t juni när vi förhoppningsvis ska börja så e d väl knappast nån nackdel att ha haft koll månaderna innan.
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-05 08:52:49 följande:
    Negativt test i morse :( bara att vänta och se. Känner mig lite små öm i magen. Så vi får väl se. Jag har ett till test hemma, kommer inte mensen så väntar jag nån dag och testar igen.
    lisalycklig skrev 2012-02-05 09:27:00 följande:
    Vad tråkigt Frankie... Själv har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan i flera dagar nu... Först gjorde jag tester som var positiva men pga ovitrellen. I går fick jag ett neg test o i dag gjorde jag ett test som också var neg men när jag skulle slänga det så såg jag att det fanns ett otroligt svagt streck på det... Nu vet jag inte vad jag ska tro. Om jag nu inte är gravid så kommer allt art bli tusen ggr värre en vanligt!!! Ska vänta till onsdag i ta ett digitalt test om mensen inte kommit innan dess... När har du bim Frankie?
    Håller tummar å tår för att mensen lyser m sin frånvaro å att ni Plus:ar i dagarna..
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-05 11:27:17 följande:
    Hallå- Välkomen till denna tråd. Dagen efter positivt utslag på CB digitala äl test åker vi ner. Båda gångerna vi varit har ägged då hunnit släppa - så jag tror min mens kommer imorgon :(. Ska försöka få komma samma dag det ger utslag nästa gång-men det är väl inte säkert man får det :/
    Vart ska ni åka? Olika fr klinik t klinik om d gäller d danska. Storken får man komma t samma dag, Gyn Grönlund dan efter tror ja.
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-05 11:07:57 följande:
    Mensen kom nu för ca 30min sen! Fy fan!

Nu får jag fokusera på att börja träna i stället och se fram emot en kommande new York resa i april. Börjar tro att vi inte kommer få några syskon till älskade dottern :(

Lycka till alla ni andra!!
    Åh va synd! Håller tummarna att d går bättre vid nästa försök, en semester att se fram emot å va på kan va d som hjälper t att göra så d tar sig nästa gång..! 
  • Längtan 30

Hur testar du, kissar du på stickan lr kissar du i en plastmugg?

Ja köpte CB's digitala äl-test igår för att ja vill få koll på hur många dgr ja har mellan 1:a mensdagen å äl, känns lika bra å börja redan nu även om vi inte ska göra första försöket förrän i maj/juni beroende på när min sambo kommer hem fr utlandsjobbet. 

Har du druckit mkt vatten så kanske urinen inte e tillräckligt koncentrerad å därför skiljer resultaten? Va noga m att inte hålla stickan å testhylsan uppåt, stod nåt om d i bipacksedeln som ja läste förut. D ska ha gått minst 4h sedan du kissade sist innan du gör testet står d oxå. D står oxå att du kan sluta testa efter att din LH-ökning "detekterats"..

Lycka t! 

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-05 14:06:32 följande:
    Gyn grönlund är bara dagen efter om äl är på söndag. Annars har jag förstått det som om man skall komma samma dag. Det är iaf så vi tänkt :)
    Åh, tack! Ja trodde att d gällde på vardagar oxå. Tack för tipset! Kommer säkert ställa frågan ändå iofs när d börjar bli aktuellt hehehe.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 13:06:06 följande:
    Nu har jag spolat äggledarna. Hade fri passage men en cysta på ena äggstocken. Fick skrapas lite vid ingången med för där var det sammanväxt. Men nu är det fritt fram o köra :)
    Va skönt d va "lätt åtgärdat"..!
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-02-06 13:43:36 följande:
    Har börjat blöda och veckoindikatorn visar fortfarande bara 1-2, den har alltså inte stigit på 9 dagar...så jag är ganska övertygad om ett missfall....sååå jävla ledsen nu, undrar hur länge jag behöver vänta tills man kan göra en ny insemination efter missfall? någon som vet?
    nej så tråkigt! :-/ jag skulle oxå gissa på att du ska ha haft mens en gång innan d går att försöka igen.
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-06 14:58:10 följande:
    BIM idag (måndag)- fjorton dagar efter insemination. Molvärk i magen och lite ömma bröst. Men ingen mens än så länge, har inte testat- tänkte försöka vänta någon dag med det...:)

Jag brukar inte ha mensvärk, eller så brukar jag ha det och bara överanalyserar och söker symptom nu :P  
    Hoppas d blir Plus på testet när du tar d
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012