Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

lisalycklig skrev 2012-01-28 19:35:29 följande:
    Tack ska ni ha!! Jag hoppas att vi alla blir gravida för jag kan tänka mig att ni också trötta på att vänta på denna gosiga lilla bebis. Jag vill ha en bebis NU och tanken på att den först ska bli till o sedan ska man behöva vänta ytterligare nio månader känns jobbig. Jag är trött på att vänta!!
    Hihi ja hoppas dsamma!! Tror dock att d e mer längtan när ja väl e gravid fast i slutet av graviditeten blir nog dom flesta otåliga hehe.
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-28 19:50:28 följande:
    Ja verkligenGlad 
    det känns bra tycker jag, hoppas så mycket. nu har vi ju bytt till ny donator också vilket känns så bra.

Hur menar du med förändra tidpunkten för insemination?
    Jag tar ju inga hormoner så jag åker så fort jag får positivt äl test:)
    Håller tummarna!
  • Längtan 30
    russinet skrev 2012-01-28 22:52:53 följande:
    Hej! Imorgon bitti ska jag insemineras för första gången på Sophiahemmet. Blir spännande! Jag vågar inte hoppas för mycket dock. Vid sista ultraljudsundersökningen igår var äggblåsan bara 15 mm. Lite liten och fattar inte hur den ska hinna bli mogen tills imorrn. Sen har min kille inte hunnit sparat sig så länge så vet inte om det kommer finnas tillräckligt med spermier. Får se hur detta slutar. Antar att jag bör lita på syster Marie på andrologen. Hon vet nog bättre hur allt detta funkar än jag.
    Lycka till, ägget kanske hunnit växa lite t imorgon..Håller tummarna att d går bra för er!
  • Längtan 30
    russinet skrev 2012-01-29 08:24:12 följande:
    Ånej! Det blidde ingen insemination idag. Min kille blev alldeles stressad och lyckades inte få ut nåt i koppen. Stackarn. Jag var tvungen att ringa återbud. Vi får köra på som vanligt den här månaden och göra om proceduren nästa månad istället. :(
    Va synd, men säger som Frankie86 kan ni inte höra om ni får komma imorrn istället?
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 17:50:46 följande:
    Jag har haft lite ont över äggstocken- båda gångerna- vet inte om det är så, eller om jag överanalyserar (sken gravid). Jag fick ju minus men gick över bim två dagar efter första inseminationen.

Jag blev inseminerad på nytt i måndags- sex dagar sedan alltså :) 
    Va spännande hihi, lycka t!! :)
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 18:28:25 följande:
    Längtan 30- Jag vet att vi inte är så gamla- men det var som en av "sakerna" på min listan, det och att gifta mig..:P Töntigt jag vet.

Läste att du varit på dåligt humör, jag vet hur det är, det här är en jobbig tid. Både i väntan på att komma igång och sedan (den vi är i nu) att få veta resultatet.

Förstår att vi har haft tur med donatorköer- i umeå var det ingen, så vi fick inte vänta något extra efter vårdgarantin (3mån). Men då hamnade våran utredning mellan stolarna flera gånger däremot. Så våran utredning tog ca 1,5år...:/ Undra omman någonsin är nöjd? ;)    
    Fast d e lätt för andra å säga att vi e unga tycker ja hehe m tanke på att ja velat ha barn sen ja va runt 25. Tittar man på folk på stan så e d många som e äldre som just börjat skaffa barn dom oxå. Men som sagt, d känns irrelevant när man helst velat bli mamma sen länge. Absolut inte töntigt, isf e ja lika töntig!

Ja, man slits ju mellan hopp å förtvivlan..min sambo brukar skoja om att han fått försmak av hur ja kommer bli som gravid hehe. Varje nytt steg som varit okänt har ju väckt ny oro att d ska va nåt fel men just nu längtar å hoppas ja mest att d ska funka t våren/sommaren, men d e definitivt olika fr dag t dag hehe.

Oj, va jobbigt att hamna mellan stolarna sådär, man blir ju inte lite besviken lr frustrerad när sånt händer men underbart att ni e på G nu håller tummarna att ni plussar!! Hjärta
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 18:56:29 följande:
    Jag hoppas också, men sist var jag helt övertygad om att jag var gravid (kände alla krämpor)- den här gången har jag inte alls lika ont som jag hade sist tycker jag. Så jag försöker hålla förväntningarna nere..:/

Jag bor ju i norr- så här uppe är jag ganska sen med att få barn, många kompisar som är inne på sitt andra :(+ att vi varit ihop snart fem år så folk börjar fråga lite smått.  

hur många försök får ni landstingsfinansierat? 
    Om vi gör d här hemma får vi 2-3 inseminationsförsök innan man går över på IVF. Tror läkaren sa att man får 3 fulla IVF:er i vårt landsting...

Kan tänka mig att d e jobbigt, ja kommer nog resonera likadant men d får tiden utvisa. Hoppas d går bra för er å att ni får ett +  
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-01-29 19:52:25 följande:
    Vi får 3 inseminationer och en ivf (två ivfer tror jag det går som)- norrland har bland de hårdare reglerna..:/
    Oki, d kan ju va därför mitt landsting har sån väntetid på spermadonationer oxå.. :-/ Lyckas vi m insemination i sverige måste vi ändå åka t danmark när d blir dax för syskon sen eftersom dom inte hjälper t m syskon i västra götaland om man inseminerats däremot får man om man gjort IVF å då kostar d 12000 per försök.
    Sally Cinnamon skrev 2012-01-29 19:50:11 följande:
    Hoppas det blir i februari, men om jag har riktig otur krockar det med en jobbgrej som är väldigt svår att smita från och då blir det mars.
    Hoppas d löser sig m jobbet så d blir i februari!  
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-01-29 19:25:51 följande:
    Någon som ska över till Danmark i veckan? Glad
    I wish hihi. Har ca 2v kvar t mens å tror killen blir sur om ja börjar bebisverkstan utan honom  
  • Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-01-29 22:47:40 följande:
    Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra
    Fy va tråkigt, va ska man säga..Hoppas d går bättre nästa gång!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012