Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally Cinnamon skrev 2012-01-30 11:00:14 följande:
    Ja! Tack!
    Håller tummarna att d gått/går att lösa m jobbet så du kommer iväg!!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-01-30 15:30:05 följande:
    Meningen var att vi skulle in till stork imorgon eller på onsdag. Men min gynekolog ringde mig imorse och berättade att jag har grova cellförändringar på livmodern, grad 3. så jag måste opereras. Hon sa att det kunde ta 6 månader innan man kommer till Just nu känns allt skit och jag lämnar denna tråden eftersom detta inte är aktuellt för mig längre och jag blir bara deppig av att tänka på det. Men lycka till för er andra.
    Nej va tråkigt Binaaa, hoppas d går bra m operation å allting, lycka till å va rädd om dig! 
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-30 18:27:09 följande:
    Kan inte stämma att de gör så dit vi går... Kan de inte hinna på den tiden... Ska maila gyn och fråga!

Vi hoppas på att kunna åka nästa vecka.

Håller tummarna för en Glad på testet!
    håller tummarna för ÄL snart!!  
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-30 18:01:31 följande:
    Jennieek: Jag är inte helt säker på hur det går till. Men jag tror de tinar upp dem nån timme innan man kommer och tvättar dem 1 gång då.

När är det dax för dig att insemineras igen?
    Jag hoppas på att åka imon:) skall testa med äl stickan strax!
    Hur gick d m testet? Håller tummarna att d går bra om ni kommer iväg idag lr i dagarna
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-01-31 18:07:25 följande:
    Det verkar bli Storken för mig imoorgnSkrattande
    Testade vid lunch idag och då var de nästa lika starka streckn. Terstar igen om 1 timme för att se så de är lika straka.

Åh va jag längtar!!!
    Men de tycker bara jag skall göra 1 insemination och inte dubbel...hm, vi får se...

Någon annan som skall iväg idagarna?
    Va kul!!! Lycka till, gör d som känns bäst tycker ja..håller tummarna att d går finemang
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-01-31 21:33:32 följande:
    Duvan: Lycka till imorgon! Glad

Lisalycklig: Har aldrig testat tidigare än BIM då jag tagit Ovitrell så vet inte. Lycka till... Glad

Mailade min klinik angående hur upptiningen av spermier går till och om de tvättas en gång till efter upptining. Fick svar idag: Säden är redan tvättad och jag tar upp den en stund innan inseminationen. Jag visar dig gärna vid nästa besök hur det går till. mer info finns att läsa på www. nordiccryobank.com. ( min bästa översättning från danska Glad)
    Skönt när dom e så öppna att dom t.o.m erbjuder dig att få följa processen m egna ögon, wow!  
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-02-02 18:32:37 följande:

Igår gjorde jag min 3:e insemination.
    Det känns så  bra...längtar tills det är testdax:)
    Bytte till en ny donator denna gång och  inseminerades jag ca 24 timmar efter positivt på äl test!

Någon mer som är ny inseminaerad?

Lisalycklig: Hur har det gått för dig? 

åh va spännande! håller tummarna att d blir Plus på testdagen! 
  • Längtan 30
    lisalycklig skrev 2012-02-02 21:59:43 följande:
    Hej på er!! Jag har nu testat svagt positivt i 3 dagar MEN ovitrellen har enligt FASS inte gått ut kroppen förrän efter 10 dagar o det är i morgon så det känns lite avgörande. Visar det inget i morgon så vet jag att det var ovitrellen. Är jättenervös!!
    Lycka t om du testar imorrn igen å att d e positivt
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-03 10:16:24 följande:
    Det stämmer att Ovitrellen är kvar i kroppen 10 dagar. Men när hade du din insemination?

Jag tänkte att om du får negativt test nu framöver så behöver det inte bero på att du inte är gravid.
     Oftast så får man inte positivt utslag förens vid bim eller till och med när man passerat bim.
    Så misströsta inte om det är negativt nu. Vänta ett par dagar i sånt fall och test 14 dagar efter äl :) jag håller tummarna!

Själv har jag bim i morgon! Denna gången har jag inte känt någonting i kroppen! Alla andra försöken har jag haft som lätt molvärk 1vecka efter äl. Men nu känner jag ingenting. Bara för att jag skriver om det så känns det som att det ilar lite. haha.

När jag blev gravid med dottern (också via insemination) så kände jag heller ingenting och trodde att det var kört. Så jag kan ju hoppas att det är positivt för mig att inte känna något innan bim!

Håll era tummar är ni gulliga. Tänkte testa på söndag om inte mensen dyker upp =)          
    Håller tummar å tår att d blir Plus hihi, spännande!!
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-02-04 10:35:57 följande:
    Jennieek: tack! Kan behöva allt stöd. Har bim idag, för två veckor sen kring kl 12 så hade jag äl. Bara att utvänta dagen och se vad som händer. Ska köpa ett test idag som jag hoppas får användning för i morgon :)

Men nu börjar jag få lite huvudvärk :( hoppas det inte är tecken på mens!
    Håller tummarna att mensen uteblir å att du får plus på testet imorrn, lycka till!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012