• splink

Vi som väntar smått i September 2012

V.13 imorgon Har inte fått tid för rUL än, men det blir i mitten på april så det är väl ca sex veckor kvar. Känns helt överkomligt. Imorse såg och kände jag faktiskt livmodern! Som jag har letat! Och varit orolig att den inte syns sådär som på bilderna folk har lagt upp. Ännu en grej jag slipper vara orolig för nu

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink

Har också provkört Brio Sing och var inte nöjd alls. Vi ska istället köpa en Brio Go, vilken känns hur skön som helst att köra. Visst, den funkar inte i skogen (men vilken vagn gör det?) så där tar jag bärsjal. Annars tror jag att jag blir jättenöjd. Vi har inte alls något överflöd av pengar (studenter båda två) men vi har sån tur att svärfar betalar vagnen. Hade dock ändå köpt den oavsett, för jag tycker det är jätteviktigt att köra en vagn jag är nöjd med på alla sätt. Köper mycket annat begagnat istället. 

Jag gillar absolut inte sånadär bulliga vagnar med massa stoppning och grejer. Enkelt och ren design ska det vara. Tycker buggan är snygg men gillar inte den där bågen.

det jag gillar med brio go är handtaget, att den har bra fjädring trots rörliga hjul fram, att den har ren och enkel design, att den är en svensktillverkad vagn i bra kvalitet, att den har superbra varukorg (jätteviktigt för mig som ska snittas och inte orkar bära kassar) och att den enligt mig är en av de klart snyggaste vagnarna på marknaden. 

• splink

Jag har också fått hårig mage. SKÄMS! Gråter Min man påpekade det häromdagen. "Nu är magen lika hårig igen som när du väntade lillan". Ville bara sjunka genom jorden. Drömmer mardrömmar om förlossningen, att jag ska ha världens längsta och strävaste könshår också. Helstört!

• splink
    FijaLija skrev 2012-03-03 15:01:45 följande:
    Är det någon här inne som får planerat snitt pga för livet bäcken?
    Nej inte pga det, men jag planerar att få ett planerat snitt, av andra orsaker
  • splink
    eiramis skrev 2012-03-04 21:36:08 följande:
    Någon mer av jag som blivit plågsamt törstig?
    Jag häller i mig litervis med vatten, men känner mig ändå jättetörstig och totalt uttorkad.
    JAG! Dricker extremt mycket och kan nästan känna mig helt galen om jag inte får vatten NUUU. Gärna mitt i natten så varje gång jag går upp för att kissa på natten måste jag också bälga i mig vatten i enorma mängder, iskallt!
  • splink

Jag funderar på att ha med min syster. Men vet inte om det kommer att gå, då jag förhoppningsvis ska snittas och jag tror att bara en anhörig får vara med då.. Hade så gärna velat ha med någon som filmade....

• splink
    MiaMy skrev 2012-03-06 19:18:08 följande:
    Var/hur kan man få tag på profylax-kurser? Via BM eller ordnas det privat? Har försökt googla men hittar inget.
    Hos oss får vid det via MVC. 
  • splink
    LittleMY skrev 2012-03-06 20:12:48 följande:
    Jag tror jag har läst runt lite för mycket om förlossningar, sugklockor, klipp mm nu, och tanken om kejsarsnitt har slagit mig flera ggr senaste dagarna. Nån som känner likadant??
    Japp. Fast jag gick igenom det förra graviditeten. Fick snitt sen och är supernöjd över mitt val. Vill ha snitt igen.
  • splink

Marla333;
    För mig är KS absolut enda sättet. Jag går inte med på annat.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012