TheFamily skrev 2012-03-07 20:09:53 följande:
.......Jag har inte lämnat tråden....
Jag vill härmed förklara hur jag menar:
1. Det finns många som väntar sitt första barn i den här tråden och jag tycker det är onödigt att ta upp och diskutera skräckexempel på hur förlossning/KS gick till.
2. Klart vi ska kunna prata om förlossningar här inne!
Jag ville dock inte att det skulle bli en hetsdiskussion VAGINAL MOT KS debatt. Finns jättemånga trådar på forumet som diskuterar just detta. Dessa diskussioner är inte speciellt vänliga eller hjälpsamma.
3. Jag skrev att det var onödigt att skriva om sin förlossning. Vad jag ville med det var bara att säga till dom som väntar första barnet, att INTE JÄMFÖRA SIG ellr FÖRVÄNTA sig att deras förossning blir som de som alla skrivit om här. ALLA förlossningar ÄR OLIKA!
4. Vi har många veckor kvar tills förlossningen är nära och det finns ju så mycket annat kul vi kan diskutera innan dess.
SÅ nu har jag sagt mitt, är inte arg längre och tänker lämna denna diskussionen.Och fortsätta att vara POSITIV i tråden.
KRAM
Precis så känner jag också. Jag har fått höra så många gånger (både på FL och i verkligheten) att jag är en DÅLIG MAMMA som inte förtjänar mitt barn, för att jag fått planerat KS på andra skäl än medicinska. Att jag inte vill mitt barns bästa och så lite hurtigt lägger folk till att kvinnor har fött barn i alla tider...
Jo, jag tänker inte diskutera mitt val av KS mer än just detta, sen vill jag inte behöva nämna det igen;
Jag har fått KS pga att jag tidigare utsatts för sexuella övergrepp, något jag inte VALT. Jag har inte heller VALT att känna att KS är enda utvägen för mig.
Jag hade varit så lycklig om jag inte känner som jag känner inför en vaginal förlossning och önskar inget i hela världen mer än att våga vara med om det. Men det gör jag inte och jag vill inte höra att KS är ett sämre sätt att föda. Då blir jag jäkligt förbannad.
Så. Nu har jag vädrat mina tankar och åsikter. Nu är det slut med det, iallafall om det här ämnet.
Nu tänker jag fortsätta i mer positiv anda. Vi väntar alla små mirakel härinne, som är värda lika mycket, kommer bli lika älskade oavsett hur de kommer till världen.
Förresten, vissa dagar känner jag fladder. Vet inte om det är tarmarna eller Lillbebis, men jag inbillar mig iallafall att det är Lillbebis
Så lugnar jag mig lite för stunden och känner lite connection med mitt lilla barn.
Älskade lilla unge, som ligger därinne! Om en inte alltför lång tid ska h*n komma ut och få kläs i allt fint jag köpt, bäras i den mossgröna sjalen, jag ska ta med den upp till mitt favoritställe i skogen och bara vara, den och jag i lugn och ro. Längtar så!
Vad tycker ni förresten om våra namnval;
Karl August
eller
Laura Vega
Vad tycker ni allmänt? vilka borde vara tilltalsnamn? Har ni något förslag i samma stil som kanske skulle passa bättre?
(Vi har ältat det här och är väl inte supernöjda med alla namnen och det är så jäkla svårt att komma överens)