• splink

Vi som väntar smått i September 2012

I helgen har jag verkligen varit aktiv. Sprungit runt i Slottskogen och härjat på den stora lekplatsen med dotter och syskonbarn. Det kändes i ryggen efteråt kan jag säga! Haltade fram där på slutet. Med dottern fick jag inte foglossning förrän ca v.22 någonting så det har verkligen kommit tidigare den här gången.

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    Den lilla M skrev 2012-03-26 09:00:25 följande:
    Så här står det i min läkarbok som jag har hemma:  Det är först efter vecka 26 som du bör känna av bebisen ett par gånger per dygn.
    Min bebis har alltså inte läst den boken Jag känner min bebis flera gånger per dygn och jag är i v.16. Solig
  • splink
    FijaLija skrev 2012-03-26 11:13:56 följande:
    Själv undrar jag var livmodern borde vara i vecka 16? jag tycker mig kunna känna kanten mitt på naveln. är inte det lite högt? 
    Min är också typ vid naveln nu, och jag tar inte fel för min kant syns tydligt! Ska försöka få till ett foto imorgon. Är också i v.16 
  • splink
    FijaLija skrev 2012-03-26 22:41:13 följande:
    åååh flickor! Jag behöver lite hjälp! 
    Gubben o jag går i förlovningstankar (har gjort det de senaste 8 åren typ) haha men vi kommer aldrig till skott, dels för att vi tycker "traditionella" ringar är lite urk.
    men nu känner jag fasiken att det är dags på riktigt!!!!

Jag vill ha lite "bra eller anus" av er så jag laddar upp två länkar. ;)

Mitt förstahandsval: www.marjoe.se/shop/forlovningsringar-titanium...

Gubbens: www.marjoe.se/shop/blackcoat-tungsten-carbide... 

Hoppas det är OK! Kramar! Hjärta 
    Jättefina!!  
  • splink
    Edds skrev 2012-03-27 22:28:53 följande:
    ÅÅå en sån fin tanke slog mig just, eller, jag har nog inte riktigt fattat det, att jag sitter med en bebis i magen, jag och min fina finaste kille..

jag minns så väl när jag var 13 och han var 15 och vi hånglade (första gången jag tungkysstes) bakom brandstationen i smyg. DÅ kunde jag aldrig ana att vi skulle sitta här som världens lyckligaste blivande föräldrar 10 år senare :D:D
    Ååååh vad fint!!! Hjärta

Jag har inte en lika romantisk historia med min man till en början Men lite komisk kanske. Första gången vi träffades så slog det liksom blixtar på en gång och tjoff så var vi överallt på varann (ingen av oss är väl kanske direkt kända för att gilla det där med celibat)...

Så när vi låg där, jag och min inte ont anande blivande man, sa jag till honom att han bara fick fortsätta röra mig om han tänkte gifta sig med mig i framtiden Skål En sån kommentar hade väl skrämt bort de flesta men två år senare gifte vi oss, och då var jag gravid och hade en månad kvar tills vår dotter skulle komma ut. Vilken lycka!
  • splink

Åh jag är så glad! En mamma var nyss här och lämnade av massor av bebisgrejer till en billig penning.
    Vet att jag är lite konstig, men jag har redan inhandlat;

-Kläder för första storleken (fattas bara ett gäng strumpor)
    -Mössor för ett helt kompani
    -Filt
    -Kudde och täcke till vagnen
    -Örngott och lakan till vagnen
    -Sängkläder
    -Spjälsäng med madrass och bäddmadrass
    -Babysitter
    -Babygym
    -Leksaksmobil att ha över skötbordet
    -Bröstpump
    -Bärsjal

Har leksaker sen innan.

Nu fattas bara;

-Vagn
    -Spjälskydd
    -Andningslarm
    -Åkpåse
    -Skötväska
    -Skötunderlägg
    -Babyskydd 

• splink

V.17 idag! Mannen och jag är på weekend i Sthlm ska på bankett ikväll. Nu sitter vi och ska precis luncha med hans pappa på Stadsteatern. Myspyshelg! Saknar dock dottern som fick stanna hos mormor hemma. Men vi behövde lite tid för varandra.
    Ååh vilken tid det tar innan min fisk och skaldjursgryta med aioli kommer kan knappt vänta på att sätta i mig den. Slurp!!

Btw, min foglossning är faktiskt inte så farlig idag, men hade hemskt ont igår när ja satt hela dagen och skrev tenta. Hade ont inatt också men när jag vaknade var det borta?! Kan det bara komma och gå så?

• splink

Min Lillbebis kör långa gympapass om nätterna. På dagen är det endast nån puff här och där. Jag är i v.17. 
    Tror jag får en nattsovvägrare till! Dottern fyller fem i år och har fortfarande vissa nätter hon inte sover ordentligt. Inatt var hon vaken ca 1½ timme...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012