• splink

Vi som väntar smått i September 2012

jojoglad skrev 2012-04-20 16:25:58 följande:
    Hej alla!

Har inte skrivit på evigheter, med vad det går snabbt framåt här! Sparkar, RUL och magar, härligt!
    Jag är i vecka 19 nu och har känt av små rörelser från bebisen, helt underbart!

Tänkte fråga er som studerar om ni har koll på stipendier för studenter med barn? Jag är själv student och tänkte inte ta ut någon föräldrapenning alls, då vi klarar oss på min killes lön och jag sparar hellre dagarna tills jag tjänar pengar. Men tänkte kanske söka lite stipendier för att dryga ut kassan lite. Det är ju ganska lättförtjänta pengar, men man får lägga lite tid på att först hitta stipendier att söka och sen ansökningen.
    Är det någon som vet några stipendier man kan söka?
    Jag är också student och skulle gärna söka stipendier Vet inga men hojta gärna om du hittar så kan jag göra detsamma!
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    jojoglad skrev 2012-04-20 16:35:24 följande:
    Det ska jag göra!

Du kanske redan har sagt det, men hur ska du göra? Ska du fortsätta plugga när du har bebis eller vara ledig? Med föräldrapeng? Det blir ju sån sjuk skillnad på studiemedel och föräldrapenning om man inte har SGI, känns lite jobbigt!
    Jag ska plugga och vara hemma med bebis samtidigt. Pluggar redan på distans då detta har varit planen (att skaffa ett till barn) hela tiden. Har 1,5 år kvar av min utbildning nu ungefär så jag är klar lagom till bebis kan börja dagis.
  • splink
    jojoglad skrev 2012-04-20 16:47:39 följande:
    Aha! Distansstudier är ju inte så dumt, då kan du ju lägga upp din tid själv! Ska du fortsätta på heltid? Hoppas bebisen låter dig göra det! :)
    Japp heltid blir det. Och jag kommer ha daglig hjälp av min mamma som bor granne med mig så tillsammans ska vi nog klara det
  • splink
    jojoglad skrev 2012-04-20 16:47:39 följande: