• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-04-24 05:57:21 följande:
    05.30 väcker Lille plutt mig föressten, börjar mer och mer inse att denne bebis är kvällspigg OCH motto tokig :) v22 imorgon!! Veckorna springer bara iväg..
    Vad sött! Min vaknar sju, när vi andra vaknar. Men hon är vaken då och då under natten. Hjärta
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    TheFamily skrev 2012-04-25 10:58:31 följande:
    Snälla tjejer sluta noja över viktuppgång nu under graviditeten!
    Jag fokuserar på värsta peppen att börja träna när bebis kommit ut. Världens bästa fertförbränning är ju att ta vagnen och promenera så att du blir svettig varje dag!
    Inte bra att tänka på vikten hela tiden, särskilt om man haft problem med detta innan!
    Försök se det som att detta är tillfälligt och att de flesta kilona faktiskt försvinner de första dagarna efter förlossningen...
    (jag gick ner 11 kilo bara tre dagar efter förlossningen, resten under de fyra kommande månaderna och jag gick upp 22 kilo!!)

Heja brudar, ni är fantastiska som ni är!
    Kram
    Håller med! 
    Är skitpeppad den här gången till att börja träna efter förlossningen Ska ta det lugnt i början eftersom jag ska snittas men SEN! Jag bor på bokstavligt talat krypavstånd ill gymmet så jag kommer kunna gå ner och träna när barnen sover och mannen är hemma. Blir det kaos så har jag en minut hem
  • splink
    Rumpelstiltskin skrev 2012-04-26 18:17:46 följande:
    Hej allihop! Får jag tränga mig in här kanske? Oskyldig

Väntar mitt tredje barn. BF 1 oktober, men kommer troligtvis bli igångsatt innan det - räknar nog med ett septemberbarn. Skrattande
    Välkommen! Och vilket roligt nick Läste sagan för ett tag sen
  • splink
    Edds skrev 2012-04-26 20:56:17 följande:
    efter min inventeringslista av bebiskläder så visade jag den för min sambo därpå han kläcker ur sig:

- men gumman... 2 par byxor, 3 par sparkbyxor, 2 par strumpbyxor... det är ju 7  par byxor !! så stor skillnad kan det ju inte vara ! hahah

joo... nu vet jag exakt vad jag skall gå och stor shoppa, känns som om det är bäst att handla nu medans "varmare" kläder finns.. för till sommaren så kommer det mest finnas sommarkläder och det har vi inte så stor nytta av till hösten !
    Ko så tänker jag också Var på Pop idag och dom hade fått in massa fint men tyvärr kortärmat. Så jag är glad att jag redan bunkrat.
  • splink

Har varit hos min BM idag och besöket gick jättenbra. 3kg+, magen precis så stor den ska för veckan och väääldigt lågt blodtryck. 95/55 bara. Blev ordinerad att äta lakrits och dricka drycker med koffein, för det sägs höja bltr

• splink
    Edds skrev 2012-04-27 21:41:43 följande:
    Snart lägger nog jag in ett videoklipp i bildtråden !! Jag och mannen såg bebisen sparka tre gånger innifrån magen idag. Syntes riktigt tydligt!!! Vad allt verkar hända snabbt nu! Hänger ju knappt med!!
    Min man kände sparkar häromdagen när vi låg och skulle sova. Så himla mysigt. Har också sett magen röra sig lite smått men det är ingenting mot de rörelserna man kan se senare. Med dottern såg det ut som jag hade världens läskigaste alien i magen!
  • splink

Haha, bara jag som verkligen inte vill ha ut min bebis nu, även om jag också längtar?
    Jag känner mig inte alls redo än. Vill njuta av en stor, fin mage, hinna ordna klart med mitt kejsarsnitt och bara hinna vara ordentligt gravid nu den här allra sista gången

• splink

Ni som har moderkakan i framvägg och ganska långt ner, liksom där magen typ går över till ben eller vad man ska säga.. Har ni ont eller är ömma kring det området? Jag har sjukt ont där emellanåt. Undrar om det är något farligt eller så? 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012