• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Jag är inte speciellt sugen på sött faktiskt (fast det slinker ner ändå då och då..) utan först var det ett extremt sug efter surt (drack saften i dom där gula plastcitronerna) och sen gick det över i iskallt vatten och FISK i alla former! Gärna skaldjur. Har också blivit sugen på jättekonstiga grejer, men inte gett efter för suget. Jag ställer mig liksom inte och gör rårakor och fläsk klockan halv tolv på kvällen...

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    Frokenpilla skrev 2012-03-10 14:10:45 följande:
    Låter som mig..gör åt en sån där plastctiron i veckan, blandar en dl med vatten och dricker...
    Ett tag åt jag ctironer och apelsiner till förbannelse..Har också blitt sugen på fisk...äter massor lax, makrill och sill! 

Var likdan när jag väntade dottern, också sugen på surt. Men då vart Gröna äpplen, apelsinjuice och äppeljuice som gällde, i mängder. Och i slutet  friterade räkor och sötsur sås!!

Kanske vi väntar flickor då?

Är inte alls sötsugen... 
    Kanske det! Då blir dottern superglad, för hon vill bara ha en syster Igår åt jag blodapelsiner ända tills jag inte orkade skala fler. Hela datorbordet var fullt med skal. Köpte ett kg och det är tre kvar nu... Skäms
  • splink
    Hippie skrev 2012-03-10 16:04:03 följande:
    När kan man börja köpa saker?, känns som en liten dum fråga så där, men är ju mitt första barn så... heheh förlåt för dum fråga!!
    När man vill Jag har handlat massor redan
  • splink
    Edds skrev 2012-03-13 06:56:34 följande:
    jag har också fått märkligt i mina bröst men det fick jag för fleera veckor sen, och det är de vita talget som kommer ur brösten, som små fett klumpar,

min sambo sa:
    Det kanske är mjölk, men väldigt vispad så det blivit grädde :P

Vet inte vad det är, men det är där i alla fall, sen har mina bröstvårtor fördubblats i storlek !
    Mina har också blivit typ dubbelt så stora, ser hemskt ut! Gråter Tack och lov vet jag att det går tillbaka efter att man slutat amma. Phu! 
  • splink

Idag slog illamåendet till med råge, helt oförberett när jag var påväg från dagis då jag lämnat dottern. Hann precis utanför grindarna och som från ingenstans bara spydde jag rätt ut, sådär som man ser på film!
    Spydde sen hela vägen hem till min mamma som stod helt chockad i ytterdörren och frågade "Eh.. Vad GÖR du?!" Måste sett rätt konstigt ut. När vi sen kom in på ett café satt ett helt gäng gubbar precis i öppningen och verkligen luktade extremt av GUBBLUKT. Höll på att kräkas rakt ut igen, men svalde i sista sekund och sprang genom fiket och satte mig i andra ändan. Phu. Där hade jag skämts om jag kräktes rakt ut!

På tal om fisk; Jag serverar fisk två gånger i veckan, sen vegetariskt två gånger i veckan och sen kött i olika form två gånger i veckan. En dag äter vi ute eller köper hem och då tar man vad man är sugen på (oftast pizza, thai eller sushi) För att dottern ska få i sig fick så ofta som möjligt brukar jag servera fisk på andra dagar än tisdagar för då får dom oftast fisk på dagis. 
    Jag har extrema cravings efter fisk och skaldjur. Kan vara sjukligt sugen på färska havskräftor (bor på västkusten) och vissa dagar när suget är extremt skulle jag inte förvåna mig själv om jag vältrade mig och rullade mig lite bland fisken i fiskbilen Lukten är ju sååå god!  

• splink
    Edds skrev 2012-03-14 09:17:17 följande:
    haha usch jag gillar ingenting som har med sånt här att göra :) men det är bara att stå ut, värt !! :D
    Torkade fikon? Det är ju JÄTTEGOTT!! Hatar också plommon, i alla former utom färska. Det allra värsta är ju sånadär som ligger i en söndagsstek -ryser-
  • splink
    Edds skrev 2012-03-14 09:34:37 följande:
    jag ryser liksom av allt som har med dessa frukter att göra, och ja helst sånt som ligger i steken, bläääsch !!

MEN jag har ett svin gott recept på chokladbollar som är sockerfria, och i dessa är det dadlar, det är gott :D
    När min dotter låg i magen var jag stenhård och då brukade jag ta linfrön och lägga i vatten, typ så att det blev ett shotglas fullt, och sen låta det stå några timmar. Det blir så en skitäcklig slemmig blandning som glider ner rätt enkelt om man dricker upp den fort. Det gör susen! Och man slipper tugga. När man svalt det kan man ju vara beredd med något annat gott för att maskera eftersmaken
  • splink
    StarStruck skrev 2012-03-15 15:28:19 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev nått
    Går in i v 16 i morron och nu är det ca 4 veckor till RUL, spännande!
    Ska börja med sjukgymnastik nästa vecka pga svår foglossning, utöver det är jag så jäkla trött, har 0 ork!
    Tråkigt att höra att även du har foglossning såpass tidigt Jag är i v.14 och det har precis börjat. När jag väntade dottern kunde jag inte gå i mitten av graviditeten. Det blev dock bättre efter att hon fixerade sig så de sista veckorna var helt ok.
  • splink

Folk klappar mig på magen också. Jag har bestämt mig för att bjuda på det.
    Det är inte bara jag som är suuuperglad att den här bebisen ska få komma till världen.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012