Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Jag äter bara extra folsyra...har beställt hem b6 vitamin också för att se om det är bra mot illamåendet..men nu har det dock börjat ge sig av sig självt.

Har sexslust precis som vanligt. Förutom när jag är trött eller mår illa, vilket inte är så konstigt!

• Frokenpilla

Stackars alla er som mår illa konstant. Fy fan. Är inte alls avundsjuk!! Mådde illa konstant i 2 veckor...och det får räcka. Nu mår jag illa om jag inte äter INNAN jag blir hungrig, och det överlever jag. Jag HATAR att må illa. Har hellre ont någonstans, tycker illamående är så otroligt handikappande.

Hoppas ni kan få en sjukskrivning och få vila lite.
    Minns i min förra graviditet då jag mådde mycket mer illa..och jobbade i äldreomsorgen. Spydde ibland på jobbet och höll på att tuppa av på morgonen. Fy fasen vad hemskt det var...fattar inte att  jag orkade.

Usch, vilket neggo-inlägg det blev.

Min växtvärk är också borta...däremot "hugger" det ibland om jag vänder mig eller reser mig fort. Förstoppad är jag med, halsbränna och rapig...och hungrig jämt...

• Frokenpilla
    Olfino skrev 2012-01-26 09:58:03 följande:
    Har ni sug efter någon speciell mat eller liknande?
    jag har fått ett sug efter en blodig köttbit, så man kan dra med en grillkniv över den och det sipprar ut blod ur den sega biten! Helt sjukt då jag inte ätit kött sedan jag var 15år, alltså 12år sen! Och jag kommer aldrig kunna stoppa en köttbit i munnen, och det gör det hela värre... för så fort jag sluter ögonen så ser jag den där köttbiten och en sågandes grillkniv!
    haha... så förvånad över mig själv, och frustrerad att inte kunna göra något åt det!!!
    Jag. Samma, Har varit vegeterian dom senaste 7 åren...
    Tror det har med proteinbehov/järn att göra.

Stod och vräkte i mig rå köttfärs i vecka 6.. (skulle göra köttbullar). Man ska absolut inte äta rått kött...men jag kunde i stoppa mig själv..sjukt.

Hade mer normala cravings sist.
  • Frokenpilla

Haha, magen var redan så körig så jag märkte liksom inte av något.
    Däremot kom min man ut och tittade på mig med avsmak...Drömmer

Ja, i min förra graviditet hade jag mycket låga järnvärden. Har det normalt sett också, men fick iallafall då testa både hemofer och niferex. Blev otroligt hård i magen av bägge.

Nu har jag köpt hem blutsaft. Vet inte hur det funkar..få se hur järnvärdena ser ut på kontrollen sedan..Men inget mer sug efter rått kött. Cool

• Frokenpilla
    un poco skrev 2012-01-26 10:14:43 följande:
    Olfino- stackars... Finns det någor värre att vilja ha nåt som inte finns..

Och synd att persikorna inte var goda.
    Det värsta är att männen inte förstår detta.
    Det är extremt viktigt med rätt sort. Herregud..min man kom hem med vaniljyoughurt istället för jordgubbsyoughurt häromdagen. Fyfan.. det går ju inte äta!! SkrikandesFlört

Men det kunde han inte förstå. Han tror jag uttnyttjar min gravidtetet. Men faktum är att man kan vara sjukt sugen på just jordgubbsyoughurt och samtidigt kräkas vid tanken på vaniljyouhurt.
  • Frokenpilla

Japp, kapslar!

Ja, blutsaften är rätt dyr... tror jag gav 119kr för den på ica, en flaska..och den är hyffsat äcklig. Men jag vill verkligen inte bli så hård i magen igen.
    Den går att få tag på i vanliga mataffären oftast, men även hälsokost. Apoteket vet jag inte faktiskt...aldrig kollat.

• Frokenpilla
    litenplutt skrev 2012-01-26 11:37:19 följande:
    Idag har det inhandlades tabletter mot illamående men även ett par SeaBand jag hoppas över allt att detta hjälper och får mig att bli människa igen. - 3kg på kort tid, jag bara längtar till att kunna äta mat.
    Nu vänder de bara i magen.
    Stackars dig {#emotions_dlg.flower} Hoppas det hjälper med armbanden.
    Annars tycker jag du ska be att få starkare tabletter.

Hrm..så blutsaft är alltså bluff? Obestämd fasen..har det inte ens lite placebo-effekt? Flört
    Kan inte äta dom andra...min avföring blir som sten...haha!

Gjorde världens godaste lunch idag...en riktig stor grekisk sallad..med äkta oliver, getost, rödlök och massor med olivolja! otroligt gott..fast jag mådde lite småilla.
  • Frokenpilla

Har också en man som är trött på mig. (som inte är kock men lagar gärna mat)  Ikväll ställde han sig och stekte hemmagjorda hamburager, gjorden egen hamburgedressing och FRITERADE pommes, och det luktar fortfarande friterat i hela huset.
    Fick gå och spy och kunde inte äta alls... hu...

Så nu sitter man och mår ännu mer illa för man inget ätit.

Önskar dom kunde förstå vikten av att få precis rätt man..han tror nog bara jag sjåpar mig {#emotions_dlg.djavulsk}

får nog flytta hemifrån några veckor.

• Frokenpilla
    Saradenrara skrev 2012-01-28 13:43:17 följande:
    Hej alla. Ett tag sen jag skrev nu. Jag sitter just nu på hotellet i sri lanka. Vi har varit här i 2v nu och har 1v kvar i solen. Allt har varit jätte bra förutom detta illamående. Jag spyr när vi åker taxi, på morgonen innan och efter frukost. Sen mår jag små illa resten av dagen. Sjukt jobbigt när man är i ett annat land. Hade jag varit hemma hade man ju kunnat äta vad man vill när man vill för att lätta på illamåendet. Men här finns det inte så många alternativ än ris och starka grytor ( vilket jag gillar i vanliga fall) men just nu vill jag bara hem. Någon som vill byta sista veckan? Tur att jag har bananer iallafall. Trycker i mig 2 st innan jag går upp ur sängen, det hjälper lite. Är det förresten någon mer som vaknar mitt i nätterna och mår så illa att om ni rör er så spyr ni typ? Jag gör de varje natt. Finns det någon som har några tipps på att dämpa illamående ? Puss o kram från soliga bredgrader.
    fy fasen. Är inte alls avundsjuk :/
    Jag mår ibland så illa på nätterna. Sjukt jobbigt. Det finns massor med tips mot illamående men jag tycker illamåendet verkar göra som det vill iallafall.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012