Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Edd: det kommer gå bra. Det är häftigt att föda barn :)

Har inte heller så mycket känningar just nu..förutom lite illamående yrsel och hjärtklappning då och då...fortfarande lite mensvärk men det har avtagit en del. Trött är jag dock..men inte sjukligt.

Vad jobbar ni med?

Jag är undersköteska men just nu för första gången i mitt liv arbetslös!!

• Frokenpilla

Kul att höra vad alla jobbar med!

Ja, visst är det tråkigt att gå hemma..särskilt när man inte har ett öre (a-kassan är inte så fet).

• Frokenpilla

Startruck: Vad roligt!!!

Funderar med på att boka ett privat UL kanske i vecka 12 eller så. Så man kan sluta oroa sig sedan. Är så jävla rädd för att komma till RUL och få veta att det finns inget där. Minns inte att jag hade den oron med dottern.

Är det någon mer som blivit förstoppad?!
    I början var jag otroligt lös och trodde jag fått magsjuka. Men nu är det tvärtom..

Köote en flaska Laktulos idag. Hoppas det hjälper...ska köpa lite torkad frukt också.

• Frokenpilla

Jag blir 27 i Juni. Fick min första när jag var 20.

Har mått skit idag...otroligt trött (sov till 11!!) vilket aldrig händer annars..sen har jag måt småilla och varit skitseg hela dagen. Jag mår inte spy-illa. Som tur är, men tillräckligt för att vara irriterande.
    Dessutom är jag irriterad på min man som inte gör något när jag ligger när. Vilket innebär att inget blir gjort..

Jag fick däremot åka och handla och laga lunch. Han satt vi datorn!
    Bah. Känner mig argare än jag brukar.

Angelinfear: När jag väntade min dotter var jag övertygad hela tiden att det var en pojk därinne. Hade bara pojknamn osv. Ut kom en Alice. Så denna gången vågar jag inte tro något alls (fast lite i smyg tror jag det är en pojk... IGEN ;) )

• Frokenpilla
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-14 17:18:28 följande:

Jag tror att jag håller på att bli knäpp. Har storbölat i en timme nu. Jag som har längtat efter barn i flera, flera, flera år och äntligen är gravid borde vara världens lyckligaste. Istället deppar jag ihop.. Rädd för att jag inte ska älska barnet, rädd för att jag ska försvinna i allt det här.. Att jag bara kommer att vara en mamma, ingenting annat. Rädd för att gå upp ännu mer i vikt... Rädd för att min sambo kommer äcklas av mig... Vad är det för fel?! :(

Det är normalt. Känner likadant OFTA. Det är klart man är rädd..! det är en stor förändring.
    Jag är mest rädd att vi ska glida ifrån avarandra (min man och jag) då jag och min dotters pappa gjorde det. Klart du kommer älska barnet. Och din sambo kommer inte äcklas av dig!!

Kramar
  • Frokenpilla
    jplust skrev 2012-01-15 09:29:18 följande:
    Jag måste tyvärr säga hejdå till denna gruppen. Mina symtom är borta och graviditettest har blivit svagt och det har börjar komma rosa blod. Sjukvårdsupplysningen gav inga hopp. Tycker det är sjukt att man skall behöva vänta tills det forsar blod och gör jätte ont. Lycka till alla ni andra med era september barn @-}--
    Nej! Vad tråkigt Gråter
    Ta hand om dig. Kram
  • Frokenpilla

Är det någon mer som har fruktansvärt ont i magen ibland?
    Ja har haft som vanlig mensvärk i början men det försvann för någon vecka sen. NU har jag istället till och från som regäla kramper/mensvärk...som går ut i ryggen. Känns nästan som milda värkar..?!
    fick tom ta 2 alvedon igår.
    Är rädd att det är missfall på g. Men jag blöder noll och inget och testen är fortfarande starka (igår)

• Frokenpilla

Jag mår illa lite till och från. Kommer mest i samband med trötthet och ansträgning.  Men mår inte illa just när jag ansträngerr mig...snarare bättre. Det kommer liksom efteråt.

Med dottern mådde jag riktigt illa från vecka 6 och till vecka 14. Låg i sängen med en hink jämte...mebn spydde aldrig. Var riktigt yr och matt dock...svimfärdig hela tiden..så illa är det inte nu.  Kräks
    Dock har jag mer "mensvärk" nu...kan inte minnas att jag hade det alls sist.

• Frokenpilla
    GråterMen herregud vad många som verkar få missfall.

Är så otroligt tacksam för att jag är arbetslös...sjukt nog. Gick upp 7 och körde dottern till skolan..mådde skitilla och la mig igen...sov till 10, är fortfarande helt slut och mår illa...Hade aldrig orkat jobba.

Förstår inte att jag jobbade hela tiden när jag väntade Alice, i äldreomsorgen.!! trots sjukt illamående. Kräktes på jobbet och gick hem och sov direkt...bah...beundrar mig själv. Oskyldig

nån mer som har symptom som kommer och går. Nu när illamåendet och tröttheten slått till är inte mina bröst lika ömma och stora längre.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012