Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Hrm. Vi ville först ha en Frank, eller, vill fortfarande. Men, det passar inte alls med efternamnet som också börjar på F (har min karl fått för sig!), så det vi är överens om på den punkten är i så fall Henning. (jag har massor fler förslag som han dissar).
    Abbe är min storfavorit, men det tycker han inte är ett namn.

Flicka är vi överens om Majken.
    Även där har jag fler namnförslag, bla, Märta, Doris, Hedvig, Ellen...ja..och många fler!

Våra övriga heter ju Ivar, Alice & Klara så det ska passa in med dom.

Ha det gott i det fina vädret! 

• Frokenpilla

Lillyrose: Oj, såpass!! lycka till.

Har också sjukt mycket sammandragningar. Räcker att jag går ett varv runt huset eller upp för trappan. Har också SJUKT ont i ryggen. Ingen foglossning tror jag med kan knappt röra mig om jag ansträngt mig det minsta. Syter för ev. sommarjobb och ska se om jag kan få en ev..sjukskrivning, iaf halvtid. Är helt slut efter 4h på jobbet och gråter på hemvägen för jag har så jävla ont. Tur i oturen att man är arbetslös, men måste ju fortfarande jobba dom timmarna som "erbjuds".

Jag har en fråga, Jag känner sparkar väldigt högt och har gjort sen flera veckor. Nu det sparkar det precis under revbenen. Kan  det stämma? livmodern ska inte vara så högt nu.
    När jag väntade min dotter hade jag också högt SF-mått och ut kom hon "fullväxt" i vecka 38.
    Känner att magen är sjukt stor och ivägen (trycker på lungorna) och kan knappt andas (i kombination med astman) och det känns tidigt att ha dom problemen. Minns att det var likadant sist men inte riktigt så tidigt.

Längtar sjukt till nästa BM besök som inte är förrens 7:e Juni dvs i vecka  25+4. Otroligt långt mellan besöken. Var påväg att ringa igår och be om en tidigare tid men ångrade mig i sista sekund. Hatar att vara till "besvär".

• Frokenpilla
    Svahnfrun skrev 2012-05-09 09:29:17 följande:
    Ang dina sparkar. Jag har med funderat över det. Jag har dessutom moderkakan i topp så bör inte känna så mycket sparkar där. Men känns ändå som om livmodern är såpass stor att det trycker upp i mellangärdet. Kan inte komma ihåg att det brukar våara så här så tidigt.
    Var iofs hos bm i fredags och då var allt normalt. Antar att hon hade sagt ngt om man varit onarmalt stor.
    Skönt att höra att någon mer upplever samma sak. Jag kan inte ens sitta i 90grader längre för magen tar emot. Känns som det är helt omöjligt att bli större, BÄVAR inför sommaren!
  • Frokenpilla
    Superbia skrev 2012-05-09 09:49:03 följande:
    Jag upplever också att "problemen" kommit tidigare den här gången. Det känns som att jag borde vara 10 veckor längre gången än vad jag är. Kanske har blivit klen av att vara gravid så ofta Flört
    Precis så känner jag med. Det känns hemskt. Varför räknas inte graviditet som en sjukdom?!
    MammaTiger skrev 2012-05-09 10:06:56 följande:
    Hej snyggotjejer!

Nu har jag läst den här tråden i flera veckor utan att själv ge mig tillkänna, dags för ändring! Jag ska också få en liten beebo i september, den 11/9 för att vara mer exakt. Askalas datum, men hey, vad gör man.. Det är en liten tjej i magen enligt barnmorskan, hon verkade inte det minsta tveksam på det. Det är mitt första barn, och min sambos andra så jag har redan världens bästa bonustjej att kramas med!

Nu är jag redo att lägga mig i allt som skrivs, inte bara tracka min sambo med "SÅ HÄÄÄR skriver hon nu, och TITTA vilken fin mage HON har!" Måttligt road karl.

Pusspuss på er!   
    HEJ!

Kul med en till bonusmamma. Samma datum som mig. Även det datum då vi köpte huset. Kul! Grattis :)
  • Frokenpilla
    Granen skrev 2012-05-09 10:11:00 följande:
    För att man inte är sjuk bara för man är gravid ;) däremot borde de ju ta problemen allvarligare för däri ligger ju sjukdomen.
    Nej, men man borde ju separera symptomen från själva graviditeten. Hade jag haft såhär ont i ryggen innan jag blev gravid hade jag lätt blivit sjukskriven, men nu när man är gravid, menar dom att det har med graviditeten att göra och därför ska man jobba iallafall. Helt sjukt. Man ska väl bedöma efter arbetsförmåga, inte om man är gravid eller inte. Diskriminering. Blä! 
  • Frokenpilla

"Skönt" att fler har problem.
    Skulle jobbat idag (går ju på timmar och får inte tacka nej) men har faktiskt sjukskrivit mig. Ska försöka få en läkartid i veckan. Ska annars jobba nästa helg fredag 13.40-21.30 och lördag 7-16 på den tyngsta avdelningen och jag klarar det verkligen inte. Det är konstant spring och massor av lyft.
    Har skitont i ryggen och kan knappt gå! vet inte vart jag ska ta vägen. Det ända som hjälper är att ligga ner, men nu dom två senaste dagarna går inte det heller, för benen domnar! får panik snart.
    Hoppas jag får en sjukskrivning, jag kan inte jobba i vården just nu. Men har förstått att f-kassan är kinkig med att godkänna det när man är arbetslös.
    Hade inte sådana här problem sist!

• Frokenpilla

...glömde tillägga att jag dessutom har sammandragningar bara av att gå upp för trappan eller gå ett varv runt huset. Promenader är helt uteslutet då får jag sammandragningar konstant som inte släpper. Gnäll gnäll...

• Frokenpilla

Kul att läsa om era BM-besök. Ska dit nästa måndag..bytte ju BM mitt i allt. Idag har jag varit på info hos sjukgymnasten...har regäl foglossning (kan knappt gå) så hon skällde på mig för att jag inte kommit tidigare.Ska skaffa ett bälte med,och på Torsdag ska jag till läkaren för sammandragningar+foglossningen. Är rädd att bli sjukskriven eftersom jag tror att f-kassan inte godkänner det pga att jag är arbetslös. Jag har dock sommarjobb som jag INTE kommer reda ut,på ett äldreboende.

• Frokenpilla

Tack alla för eran uppmuntran!
    NeLe: Ja, jag hade verkligen v elat jobbat. Behöver verkligen pengarna och har en jättegullig chef somgett mig ett pisslätt schema. (bara 5-timmars pass) hon vet om mina problem. Men jag tror tyvärr inte jag kommer kunna jobba ens fem timmars pass. Tog mig 10 minuter att hämta posten idag. Så sakta går jag. Kan knapt köra bil för det gör ont att koppla..! helt sjukt..plocka ur diskmaskinen får min 6-åring göra.

Jag känner mig helt värdelös och fängslad i mitt eget hem. Det är så mycket jag vill och måste göra...klippa gräs, ta hand om höns, barn, tvätt, laga mat...! allt! Hade inget sådant här med dottern alls, trodde inte det kunde bli så illa.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012