Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Vili: Jag är jätteimponerad att du orkar jobba ens!

Leiabus: Här finns det en del http://www.stellaris.se/index.php/gravid-stoedprodukter-foer-gravida-c-28_91?gclid=COvk59W8tLECFW0umAodwWIAfg   menar du sådana?

Edds: Känner också min sparka uppåt ibland...men mest ilar det och "kittlar" neråt..den kanske ligger med händerna och pillar?! jag har ingen aning, tycker det är jättesvårt att veta hur den ligger, får inte alls ihop det men varenda gång jag varit hos BM hittills har den legat i tvärläge. Ska dit idag igen, det blir spännande att se hur den ligger då.

Försten? vad heter alla här inne, och hur gamla är ni? har ni barn sedan innan? familj, singlar? kanske har varit någon sådan lista innan som jag missat?

Jag heter iallafall Pernilla. Jag är 27 år och bor o Bredaryd utanför värnamo men är från Jönköping. Jag väntar mitt andra barn (har en 6-årig tös född nov-05). I min familj finns också min man och hans två barn, så får fyra barn i familjen nu!

• Frokenpilla

Angie: Ja just! det var den listan jag satte mig fel på. Jag har bott lite olika, men senast på Liljeholmen, flyttade hit till kärleken för 3 år sedan men ibland längtar man "hem". Vart bor du?

Angelica: Näj! det är ingen sådan lista! jag tyckte bara det var kul att se vart folk befann sig, men jag var även lite intresserad av ev. syskon osv! 

Allt bra hos BM. Viktuppgång: 19kg!!!! vilket nog berår på att jag inte kan röra mig alls..typ, för jag äter inte mer än vanligt. (fast jag är sugen på att äta konstant!)
    Men, gick upp med tösen med: 22kg! men då åt jag ju som en häst också.

Men det viktigaste! bebisen har vänt sig, den är dok rörlig än! men hoppas den ligger kvar så! 

Oh...fyfan för denna värme, 27 grader här och kan knappt röra mig. Blä! 

• Frokenpilla

Mellie81: nää! verkligen inte. Jag är mellanbrun och har gröna ögon och min man är svarthårig och har bruna ögon. Han har två barn sen innan och inga av dom är brunögda. Den ena är blond och blåögd (vilket han troligtvis ärvt av sin morfar) och tjej är mörk mörk brun hårig och har gröna ögon (precis som mamman) som är 1/2 spanjorska.

Min tjej sin innan är cendre och har blåa ögon (efter sin pappa). Hon föddes dock med ljusbrunt hår...Så, jag känner att det kan nog bli hursomhelst...kanske inte röd bara! :)

Edds: Känner igen det där, på kvällarna känns det som det ska komma ut något mellan benen typ. Ändå har min inte fixerat sig än!

JePaLuLi: Härligt med många ungar! ska du ha fler sen eller är det sista?

Visst är det många som väntar barn iår?! känner och vet hur många som helst. Känns som det är babyboom iår?! precis som 2005 när jag fick min tjej... 

• Frokenpilla
    moonlaiz skrev 2012-07-29 20:04:51 följande:
    vad gör man åt kliandet på magen? jag blir tokig!
    När min mage kliade som värst smörjde jag på ett tjockt lager med kropssmör, jag använde också kylbalsam.
  • Frokenpilla

Sofie88: Vilken rysare! jag förstår att du är i chock. Jag inte föreställa mig något sådant. Jag förstår om du känner dig snuvad också :( men vilken tur att det gick bra. Ta chansen att gå och prata med någon. Det kan ju komma långt efteråt också. Många kramar! (vill såklart också se underverket!)

Här föds det många nu. Min tjej har fått en kusin, igår och våra vänner fick en pojke förra vecka! mysigt. 

Har börjat få lite panik för vart vi ska göra med alla ungarna. Vi har ju en något kaotisk familj, 2 barn är här varannan vecka (min mans) min tjej är här jämt (förutom varannan helg). Vi bor rätt långt ut på landet. Min svärmor har lovat att ta barnen men hon åker till schweiz den 6:e! (är beräknad den 11:e). Min mans x erbjöd sig också att ta alla (ja, vi har en liten "underlig" relation ;) ) men hon jobbar ju en bit bort som barnpsykolog så hon kanske sitter i möte eller liknande.

Jag har blivit varnad för att det kanske kommer gå väldigt fort. då dottern föddes på 4 timmar så min barnmorska har gett mig rådet att agera snabbt (har en halvtimme in till värnamo sjukhus också) så, nu känner jag att jag måste ha en backup i närheten som kan vara här så länge, tills någon annan kommer. (om det nu inte startar när dom är i skolan eller så, det hade ju varit det ultimata!)

Känner typ ingen här, men har nu slängt iväg en förfrågan till min dotters gamla dagisfröken...hon är i 20-års ålder och vi har träffats och fikat några gånger också eftersom hon också är från jönköping. Hon närmast oss av dom jag "känner" här. 

Känner mig lite knäpp...men vad gör man?! hur har ni löst det?
    Får i värsta fall (om det vi inte får tag på någon ta med dom till förlossningen och låta någon hämta dom här...men det vill jag VERKLIGEN inte...) 

• Frokenpilla
    lillfisen skrev 2012-07-30 12:02:12 följande:
    Hej tjejer!

Vecka 35+0 idag. Sitter hos frisören och höll på att svimma :( mår jättekonstigt och är yr. Känner hur bebisen sparkar.
    Jag mår lite illa oxå. Bör jag oroa mig?
    Nojig för allt just nu känns det som... :(
    Jag mår också så vissa dagar. Idag är en sådan dag. Har kollat blodtryck och blodvärde men det är bra. Så, jag antar att det är väl tungt för kroppen helt enkelt!
     Men kolla blodvärdet och blodrycket! vissa dagar kan jag knappt gå ur soffan pga yrsel och matthet!

Angie: X:et är jättehjälpsam och har sagt att hon även tar hand om min dotter när vi föder. Hans barn får nog gärna vara där och min dotter kan säkert vara hos sin pappa ett tag men vi vill väldigt gärna att alla får vara delaktiga så vi har sagt att är inte hans barn här när bebisen kommer ska dom komma hit och vara några dagar med sitt syskon. Jag tycker det är viktigt! 

Någon mer än jag som är sjukt törstig hela tiden...? Har också en annan knäpp fråga. Har kännt som en tyngkänsla i underlivet några månader. Känner jag efter känns det som om jag är "svullen" i slidmynningen typ. Funderar på om det kan vara något begynnande framfall?! hade aldrig såhär sist, vad jag minns.
  • Frokenpilla
    lillfisen skrev 2012-07-30 12:02:12 följande:
    Hej tjejer!

Vecka 35+0 idag. Sitter hos frisören och höll på att svimma :( mår jättekonstigt och är yr. Känner hur bebisen sparkar.
    Jag mår lite illa oxå. Bör jag oroa mig?
    Nojig för allt just nu känns det som... :(
    Försten...när jag känner så, brukar jag dricka ett glas vatten och andas ut lååångsamt. Dvs inte börja djupanadas och "hämta andan" utan andas ut så långsamt jag kan...då brukar det bli lite bättre.
  • Frokenpilla

Hoppas också på att det inte framfall..men man kanske drabbas av det nu efter andra barnet? vad vet jag. Läkaren sa inget sist iallafall när hon rotade mellan mina ben...!

Vill också "boa" men min foglossning hindrar mig. Orkar göra en sak per dag ungefär.

Hur har ni det med sexlivet? här är det helt dött, mest pga att jag känner mig som en fet valross och inte kan röra mig. Har också haft lite svamp till och från. Längtar verkligen efter normalt sex igen!! 

• Frokenpilla

Misstänker att bebisen fixerat sig eller håller på. Det har ilat i några veckor fram och tillbaka, känns som den stångar sig ner liksom, och nu kan jag knappt kissa fast jag är kissenödig hela tiden. Ungefär som när man väntat för länge med att kissa...!! kissar jättelångsamt, så misstänker att jag har ett huvud som trycker på...fler som har liknande? varenda gång jag ställer mig upp blir jag kissenödig också...!

• Frokenpilla
    moonlaiz skrev 2012-08-01 10:51:55 följande:
    ja, kisseriet e jobbigt nu!
    känner mig kissenödig hela tiden, men kommer knappt nåt när man går=)
    sen väntar man länge å tror att nu kommer världens flod, då kommer en saktfärdig yttepytte mängd, sen e det klart=)

tror bebisen fixerat sig de senaste dagarna, då jag kännt ett obehagligt liksom dunkande i magen nertill... 
    Samma som mig då! det stångar liksom.

Shopaholic: Jag skulle kunna sova konstant! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012