Vi som väntar smått i September 2012
Oj! vad det händer mycket.
Vad tråkigt att läsa om era sena missfall :(
Vilken diskussion om att föda barn, det flödar mycket känslor här inne. :)
Tycker självklart alla har rätt att berätta om både positiva och negativa erfarenheter.
Alla förlossningar är ju otroligt olika och därmed olika jobbiga. Kejsarsnitt är rätt är någon och Vaginalt för någon, det finns ingen som har rätt att lägga värderingar i det precis som valet av olika smärtlindringsmetoder. Ingen är ju likadan!
Jag hade en bra förlossning sist. Men jag har ingen aning om hur denna blir. Därför tänker jag bespara mig från att vara kaxig.
Tror INTE det påverkar barnet på något som helst mätvärt sätt att föda genom KS. Det känns som bullshit ungefär som studien som påvisade att barn som ammade blev smartare. Det visade sig senare att så inte var fallet utan att mammorna som ammade längre var ofta äldre och därmed öka chansen att föra det sociala akademiska arvet vidare.
För övrigt (enligt min egen åsikt) finns det saker som är så mycket värre som påverkar våra barn mer, tex miljögifter och avgaser, gift och äckliga medel i nya leksaker och kläder, frätande våtservetter och för att inte tala om engångsblöjor som innehåller otroligt mycket skit. Ett KS eller en flaska med ersättning är en piss o oceanen om man säger så.
Man ska ta allt med en nypa salt och göra vad som känns bäst för en själv. Man är ju faktiskt ensam om sina känslor och upplevelser.
Splink: Jättefina namn!
Här blir det nog en Majken eller Frank.
Har beställt en bärsjal också. :)
Känner fladder näsan varje dag!
Kram till alla!