Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Oj! vad det händer mycket. 
    Vad tråkigt att läsa om era sena missfall :(

Vilken diskussion om att föda barn, det flödar mycket känslor här inne. :)

Tycker självklart alla har rätt att berätta om både positiva och negativa erfarenheter.
    Alla förlossningar är ju otroligt olika och därmed olika jobbiga. Kejsarsnitt är rätt är någon och Vaginalt för någon, det finns ingen som har rätt att lägga värderingar i det precis som valet av olika smärtlindringsmetoder. Ingen är ju likadan!  

Jag hade en bra förlossning sist. Men jag har ingen aning om hur denna blir. Därför tänker jag bespara mig från att vara kaxig.

Tror INTE det påverkar barnet på något som helst mätvärt sätt att föda genom KS. Det känns som bullshit ungefär som studien som påvisade att barn som ammade blev smartare. Det visade sig senare att så inte var fallet utan att mammorna som ammade längre var ofta äldre och därmed öka chansen att föra det sociala akademiska arvet vidare. 

För övrigt (enligt min egen åsikt) finns det saker som är så mycket värre som påverkar våra barn mer, tex miljögifter och avgaser, gift och äckliga medel i nya leksaker och kläder, frätande våtservetter och för att inte tala om engångsblöjor som innehåller otroligt mycket skit. Ett KS eller en flaska med ersättning är en piss o oceanen om man säger så.

Man ska ta allt med en nypa salt och göra vad som känns bäst för en själv. Man är ju faktiskt ensam om sina känslor och upplevelser.

Splink: Jättefina namn!

Här blir det nog en Majken eller Frank.

Har beställt en bärsjal också. :) 
    Känner fladder näsan varje dag!Solig

Kram till alla!  

• Frokenpilla

Jag är tvingade att söka sommarjobb eftersom jag är arbetslös....och har förmodligen redan fått ett. Det är i äldreomsorgen och det är tungt. Tveksamt om jag orkar...men vi får väl se...Kommer vara i vecka 30 när jag börjar och vecka 34 i slutet. 
    Dom valde att inte anställa mig andra semesterperioden. Det hade aldrig gått.

Jobbade inte ens så länge med min dotter eftersom jag jobbade i vården då med, fick Havandeskapspenning. Men nu är jag tvingad, får väl se hur det ser ut då. 

• Frokenpilla

Nelliepop: Skulle precis säga att det låter som dom har övervätskat dig. Råkade själv utför det efter en OP då jag förlorat mycket blod. Fick tom kramper.

• Frokenpilla
    splink skrev 2012-03-10 13:56:15 följande:
    Jag är inte speciellt sugen på sött faktiskt (fast det slinker ner ändå då och då..) utan först var det ett extremt sug efter surt (drack saften i dom där gula plastcitronerna) och sen gick det över i iskallt vatten och FISK i alla former! Gärna skaldjur. Har också blivit sugen på jättekonstiga grejer, men inte gett efter för suget. Jag ställer mig liksom inte och gör rårakor och fläsk klockan halv tolv på kvällen...
    Låter som mig..gör åt en sån där plastctiron i veckan, blandar en dl med vatten och dricker...
    Ett tag åt jag ctironer och apelsiner till förbannelse..Har också blitt sugen på fisk...äter massor lax, makrill och sill! 

Var likdan när jag väntade dottern, också sugen på surt. Men då vart Gröna äpplen, apelsinjuice och äppeljuice som gällde, i mängder. Och i slutet  friterade räkor och sötsur sås!!

Kanske vi väntar flickor då?

Är inte alls sötsugen... 
  • Frokenpilla

När jag väntade min dotter var jag otroligt bölig, svullnade dessutom upp direkt i ansiktet och blev finnig och fick flottigt hår. Hade ingen sexlust.

Denna gången är jag stabil i humöret, är inte finnig...har snarare fått ännu finare hy och inte svullen (än).

Har dock mått illa bägge gångerna. Mår fortfarande lite illa vissa dagar. Är det någon mer?
    Jag vet inte riktigt vad ag ska tro att det är där inne.

Det finns ju en gammal skröna som säger att flickbebisar stjäl mammans skönhet? Kan det stämma? ;)

• Frokenpilla
    Lacey skrev 2012-03-11 12:44:32 följande:
    Jag höll på att klappa ihop igår. Middag hos svärföräldrarna. Köpte med McDonalds till mig. Eftersom jag var jättetrött och illamående igår och då kan jag bara äta McChicken!

Till sju skulle vi vara där. Det var storm med spöregn på vägen dit, så vi gick i ett tempo som var lite för snabbt för mig. Så när vi kom fram var jag dygnsur och utmattad.
    Och deras mat var inte klar. Min man och svärisarna fixade mat i köket och jag satt i soffan och blev jätteupprörd. Kvart i åtta var deras mat klar och då kom de på att mitt skulle värmas. Micra McChicken blir ju inte så gott. Och jag blev så ledsen! Grät och hela kittet!
    Sen visade det sig dessutom att jag fått en mcfeast!
    Katastrof! Helt stört vad känslig jag blir! Men jag var verkligen ledsen!
    Jag förstår dig. Det är skitjobbigt sådant. Särskilt när man bara kan äta en viss sak. Min man förstår inte alls det. En dag i mitt illamående kunde jag bara tänka mig en hamburgare från McDonalds. Vi äter aldrig köpemat här och McDonalds HATAR han. Han var dock snäll och erböd sig att göra en hemmagjord hamburgare till mig. Men FY!!! det var ju inte alls samma sak. För det är det inte. Han tyckte jag var skitfjantig och konstig som dissade en god hemmagjord hamburgare framför en platt sunkig McDonalds-burgare.
  • Frokenpilla

Äter mycket fisk i form av stekt lax, makrill på mackan och sill. Älskar fisk!

Ang förstoppning: Jag har varit förstoppad sen jag föddes. Det _jag_ tycker är allra bäst är att dricka mycket vanligt vatten och röra på sig. I akut skede funkar det att bälja i sig en kanna med starkt kaffe.

Annars ska det ju fungera med ovanstående tips. Tänk bara på att dricka mycket! framförallt om ni ökar intaget av fullkornsprodukter. Det kan annars få motsatt effekt. 

Är det riktigt akut så köp ett microlax. Det är aldrig bra att gå med förstoppning och man kan tillslut både bli iallamående och få huvudvärk. Blä!

• Frokenpilla

Hej alla!
    Längesedan jag skrev.

Fick ta i en Emmaljunga Classic  med sittdel och liggdel för endast 400 spänn! inte världens mordernaste men kanonfin! Hur mycket har ni gått upp i vikt och har ni några sammandragningar? 

• Frokenpilla
    oOLillaJagOoo skrev 2012-03-27 15:43:49 följande:
    Hej tjejer! Hur mår ni? Jag har en liten fundering.. hur mycket har ni känt av fostret? Jag är i vecka 16 och imorse när jag vaknade lade jag mina händer på magen (cirka 5-10 cm) nedanför naveln och rätt som det är så känner jag hur det buffar till i min hand.. MEN - ju längre jag låg där i sängen ju piggare blev jag och nu vet jag inte om jag har drömt det hela eller om det verkligen hände. Kan jag ha känt fostret? :) Och kan det kännas så väl så att jag känner det i min hand?
    Jag började känna som du beskriver i vecka 16, utanpå. Vecka 14 kände jag bubbel inifrån.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012